בימינו כמעט כל מכונית מסוגלת לפתח מהירות גבוהה תוך זמן קצר ולהגיע בקלות למהירות העולה על 150 קמ"ש ואף יותר, נתון אשר לעיתים קרובות גורם לנהג לשכוח את הגבלת המהירות הקבועה בחוק.

 

עוד בטרם אסקור בקצרה את הדין הנוגע להגבלת המהירות יש להבין כי מדינת ישראל היא ארץ קטנה עם המון מכוניות אולם הגידול במספר המכוניות הדוהרות בכבישי הארץ לא בהכרח הביא לפיתוח תשתיות מתאימות ואפשר וניתן להבין זאת ע"פ כמויות הפקקים. פקק תנועה זו הפרעה שצריכה לקרות רק במקרי קצה כגון תאונות וכו'.

 

אולם בישראל רוב הפקקים נוצרים כתוצאה מפיתוח תשתיות איטי אשר אינו הולם לגידול מספר המכוניות.

 

נהיגה במהירות מופרזת הינה עבירת תנועה נפוצה מאוד ומשמעותה חריגה מעבר למהירות המותרת בחלק מסוים ע"פ התמרורים המורים על הגבלת מהירות מסוימת וזאת בהתאם לתקנה 54 לתקנות התעבורה.

 

בעבירת המהירות המופרזת יש להבחין בין עבירות שהן ברירת קנס לבין עבירות הטומנות בחובן זימון לבית המשפט. כשמדובר בעבירות אשר ניתן בהן זימון לבית המשפט רשאית משטרת ישראל ליתן צו פסילה מנהלית ל-30 יום כשהמשמעות היא שלילת רישיון הנהיגה ל-30 יום.

 

נהג המתמודד עם זימון לבית המשפט בגין העבירה דנן צפוי לשלילה בפועל או לשלילה על תנאי לתקופה של שנה עד 3 שנים. מעבר לשלילת רישיון הנהיגה בדרך כלל מוטלים קנסות ונקודות חובה. נהג אשר נהג בדרך עירונית ב- 20 קמ"ש מעל המותר "יזכה" ב- 8 נקודות חובה לזכותו ובמידה ועבר הנהג את המהירות המותרת ב- 40 קמ"ש בדרך לא עירונית "יזכה" ל- 10 נקודות חובה לזכותו.

 

במקרה בו חרגתם מהמהירות המותרת ב – 26-40 קמ"ש בדרך שאינה עירונית "תזכו" לקנס בסך 750 ₪ ו- 8 נקודות זכות. במקרה בו חרגתם מהמהירות המותרת ב- 21-30 קמ"ש בדרך עירונית "תזכו" לקנס בגובה 750 ₪ ובנוסף 8 נקודות חובה.

 

חשוב להדגיש כי צבירת 36 נקודות חובה גוררת שלילה מנהלית של 3 חודשים ובנוסף בד"כ מעבר של מבחן עיוני קרי מעבר מבחן תיאוריה כתנאי לקבלת רישיון הנהיגה חזרה. אם תצברו 72 נקודות חובה אז כבר מדובר בשלילת רישיון לשנה ועשיית רישיון נהיגה חדש על כל המשתמע מכך.

 

במאמר זה אין משום תחליף לייעוץ משפטי וכל העושה בו שימוש עושה זאת על דעת עצמו ובאחריותו הבלעדית בלבד.


 


עודכן ב: 02/06/2013