עשר שנים לאחר שהוחלט ע"י המוסד לביטוח לאומי כי בגין פגיעתו לא נותרה נכות, לאחר פנייה באמצעות משרד עורכי אריה שם טוב הוכרה נכותו  וקיבל למעלה מ 200,000 שקלים  

 

זוכר צ' עד היום וכנראה יזכור כל חייו, באותו יום חייו השתנו מהקצה אל הקצה, היום התחיל כיום עבודה רגיל, צ' מתקין מזגנים במקצועו, הגיע להתקנה הראשונה של אותו יום במודיעין וגמר אומר בליבו לסיים את יום העבודה מוקדם מכפי הרגיל, שכן בערב תכנן לצאת עם רעייתו למסעדה על מנת לחגוג את יום נישואיהם, אולם תכנונים לחוד ומציאות לחוד.

 

יום נישואין בחדר מיון 

 

צ' ניסה להרים את המזגן כדי "להושיב" אותו על המסילה ואז הרגיש כאב חד בגבו, בתחילה חשב שזה כאב שיעבור ואף המשיך בסדר יומו הרגיל, אולם ככל שחלפו השעות כך הלך הכאב והתעצם. צ' הגיע הביתה בערב וחשב שלמרות הכאב עוד יוכל לבלות עם רעייתו כפי שתכננו אולם במקום בילוי במסעדה מצאו את עצמם צ' ורעייתו מבלים את הלילה בחדר מיון עם כאבי תופת שאובחנו בסופו של יום כפריצת דיסק.


ללא כל בעיה שהרי יש לו מסמכים רפואיים שמעידים על מצבו הרפואי, אולם צ' מצא את עצמו לבד מול סבך הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי. לאחר שבמאמץ רב הכין את כל הטפסים הנדרשים קיבל זימון לוועדה הרפואית. בעודו ממתין מחוץ לדלת של הוועדה עם עוד מס' לא מבוטל של ממתינים שם לב שחלק מהם הגיעו בליווי של עורך דין לוועדה, צ' חשב בליבו, למה אני צריך עורך דין, הרי זה ברור שיש לי בעיה ואין ספק שביטוח לאומי יכיר בי, בעודו מהרהר נקרא להיכנס פנימה אל הוועדה, תוך חמש דקות ולאחר כשלוש שאלות של הוועדה ובדיקה קצרה הודו לו חברי הוועדה בסבר פנים יפות תוך כדי ציון כי תשלח אליו תשובה.


צ' המתין בצפייה לקבל את החלטת הוועדה ומה גדול היה מפח הנפש שלו כאשר קיבל את הקביעה של הוועדה המציינת כי בעקבות פגיעתו לא נותרה לו נכות. בלית ברירה השלים צ' עם מר גורלו והמשיך לסבול את הכאבים ואת המצוקה הכלכלית.

 

לאחר הסירוב- 200 אלף שקלים מענק מביטוח לאומי 


צ' מספר: "יום אחד פניתי למחלקת המים של עיריית מודיעין בקניון בקומה השלישית, כשהגעתי, נתקלתי בשלט משרד עורכי דין, מה יש לי להפסיד, חלפה המחשבה בראשי, נכנסתי, במשרד קיבלה את פני עורכת דין צעירה ונמרצת ומשגוללתי בפניה את הסיפור של הפציעה והביטוח הלאומי, הופתעתי עד מאד כשאמרה לי שיש מה לעשות ולקחה על עצמה את הטיפול אל מול הביטוח הלאומי . הטיפול היה מסור וצמוד ובסופו לא יאומן כי יסופר נקבעה לי נכות בשיעור של 19% וקיבלתי מענק של 200,000 שקלים".


מס' שנים בודדות עד לגיל הפנסיה היה מאבד את הזכות שלו לתבוע שוב לעולמי עד.


המקרה של צ' הוא מקרה קלאסי של אנשים אשר אינם מכירים ואינם יודעים את נפתולי הבירוקרטיה של הביטוח הלאומי ומנסים להתמודד לבדם ואף מתייאשים כשהם לא זוכים לתגמול לו הם ציפו. במקרה של צ' מדובר בתביעה להחמרת מצב, לצורך עמידה בשנית בפני וועדה מטעם המוסד לביטוח לאומי יש לעמוד במס' תנאים הקבועים בחוק כמפורט בתקנה 36 לתקנות ביטוח לאומי (קביעת דרגת נכות מעבודה) , התשט"ז-1956 אשר תוכנה


דיון מחדש לפי בקשת הנפגע


ייבחן כל מקרה לגופו. הועדה תבחן תחילה את הקשר הסיבתי שבין ההחמרה לתאונת העבודה ולאחר מכן תדון הוועדה בעניין גובה דרגת הנכות של התובע.

אין במידע שבמאמר או בכל חלק ממנו כדי להוות ייעוץ משפטי או ייעוץ אחר או המלצה או חוות דעת מכל סוג שהוא. האחריות בעשיית שימוש במאמר או בכל חלק ממנו היא על המשתמש בלבד ועליו לקבל עצה מקצועית מעורך דין לפני נקיטת כל פעולה המסתמכת על הנאמר.