השימוש ברשתות החברתיות (פייסבוק, לינקדאין, טוויטר ועוד) נעשה עבור מטרות חיוביות כגון היכרויות, שיתוף ויצירת קשרים עסקיים - אז איך אלו הפכו לראייה מצוינת בהליכי גירושין?

1. אישה שטענה שאינה עובדת כדי לזכות במזונות אישה – הצגתי דף בלינקדאין שלה בניסיון שלה לשווק את העסק העצמאי שלה ולייצר שיתופי פעולה עם עסקים אחרים.

2. המאהבת "צייצה" בטוויטר כי בעלך רכש לה שרשרת חדשה – ראייה עבורך לבגידה.

3. יש לכם חברים משותפים? דרכם ניתן להיכנס לפרופיל ולשלוף מידע חיוני למשפט.

4. בן זוגך חסם אותך? את עדיין יכולה להיכנס לפרופיל של המאהבת (ככל שאת חושדת במישהי ספציפית), אשר יכול לאשר חשדות של בגידה.

 

מדוע הרשתות החברתיות הן ראיות מצוינות בהליכי גירושין? פשוט מאוד, לא ניתן להתכחש להן!

לא ניתן להתכחש לתמונה שהבעל או האישה העלו לעמוד הפייסבוק שלו/ה או לתמונה בעמוד הפייסבוק של המאהב/ת בו היא/הוא מופיעים, לא ניתן להתכחש לתגובות, שינוי סטטוס, אלבומי תמונות, טוויטים וכיו"ב.

 

היזהרו מפני פגיעה בפרטיות- השגת ראייה תוך פגיעה בפרטיות של הצד השני לא תתקבל כראייה. פגיעה בפרטיות היא אסורה וכן האזנת סתר היא אסורה.


דיני הראיות קובעים מפורשות איזו ראייה ניתן להגיש, ואיזו לא – ורצוי לפנות לעו"ד העוסק בענייני גירושין והבקיא גם ב"דיני הרשת" ובדיני הראיות.

 

אם את/ה חושש/ת כי צילומי מסך הפייסבוק שלך יהווה ראייה בהליך המשפטי, אם את/ה רוצה להשיג ראיות אבל אינך יודע את הדרך לעשות כן (ובכך לצמצם עלויות של חוקר פרטי), אם כבר השגת את הראיות אבל אינך יודע/ת האם הן "כשרות" אל תקל ראש בדבר וקבל ייעוץ משפטי מסודר מעו"ד העוסק בענייני גירושין שכן לא כל שינוי סטטוס יכול לשמש נגדך כראייה ולא כל תמונה או תגובה תתקבל אוטומטית כראייה בהליכי גירושין.

עצה אחרונה, הינך בפני הליכי גירושין או במהלכם?  בעידן של היום אם הינך "מכור" למדיה החברתית ונוהג/ת לפרסם תמונות שהן סותרות את מה שאמרת או הכחשת בפני בן/בת הזוג שלך, או אם הינך חושב/ת לשווק את העסק באמצעות המדיה החברתית - קח בחשבון שזה עלול לשמש כראייה נגדך ולעלות לך ביוקר, עשו זאת רק לאחר שתתייעצו עם עו"ד לענייני גירושין כדי לא לפגוע בעצמכם.

 


עודכן ב: 24/04/2014