נאשם בעל 20 הרשעות קודמות בגין נהיגה בפסילה, רישיון לא בתוקף ועוד, הובא להארכת מעצר לאחר שנתפס נוהג ללא רישיון נהיגה וללא ביטוח רכב, וזאת כאשר היה תלוי מעל לראשו מאסר על תנאי לתקופה של 7 חודשים.


בהליך להארכת מאסר עד תום ההליכים, לאחר דין ודברים הצלחתי לשחרר את הנאשם ולטעון שהנסיבות הובילו את הנאשם לנהוג בפסילה, ואף טענתי שנסיבותיו האישיות של הנאשם קשות מנשוא ויש להתחשב בכך שהוא אב לחמישה ילדים קטנים שבסך הכל רצה לפרנס את ילדיו בכבוד.


הנאשם שוחרר בערבות צד ג' ובהפקדה של 6,000 שקלים ונאסר עליו לנהוג עד לסיום כל ההליכים נגדו.

 

הנאשם חוזר על אותה עבירה לאחר כחודשיים 


אולם, זמן קצר לאחר שחרורו, הנאשם שב וביצע את אותה עבירה ונתפס נוהג תחת פסילה על אף שיש נגדו מאסר על תנאי ועל אף ששוחרר חודשיים קודם לכן תחת תנאים מגבילים.


הנאשם הובא שוב למעצר עד תום ההליכים, שם כבוד השופט מהנא שלח אותו למעצר עד תום ההליכים. לאחר שהוגש ערר בפני ביהמ"ש המחוזי, ביקשתי מכבוד השופט יורם נועם לבחון מחדש חלופת מעצר בגלל נסיבותיו האישיות של הנאשם ואף בגלל הנסיבות של ביצוע העבירה. השופט נעתר לבקשתי וביקש לשלוח את הנאשם לתסקיר שירות מבחן בתוך 20 יום, אשר יבחן חלופת מעצר לנאשם. השופט אף החזיר את הדיון לשופט בימ"ש השלום נאיל מהנא, לדיון ביום 25.11.13. לאחר תסקיר מבחן חיובי בעניינו, שוחרר הנאשם לביתו בתנאים מגבילים.


עוד באותו היום דהיינו ביום ב-25 לנובמבר, התקיימו בעניינו של הנאשם שני דיונים בשני תיקים שונים על נהיגה בזמן פסילה ונהיגה ללא רישיון בתוקף, כאשר עומד ותלוי נגדו מאסר על תנאי של 7 חודשים.


בדיון הראשון כפרנו בעובדות העבירה ונקבע דיון להוכחות. לאחר מכן היה דיון אצל כבוד השופט אברהם טננבוים בבימ"ש לתעבורה בירושלים, שם חזר הנאשם מהודאתו וזאת כיוון שביקשתי לצרף את שני התיקים יחד. בדיון דנן ביקשה התובעת " לתת לנאשם מאסר בפועל של 18 חודשים , וקנס מוגדל, ולאסור עליו להוציא רישיון נהיגה ל-10 שנים".

 

הנאשם נקלע לסיטואטציה בשל נסיבות אישיות קשות 


לאחר שטענתי לעונש וצירפתי את שני התיקים יחד ביקשתי מהשופט להפעיל רק את המאסר על תנאי שהיה חב הפעלה של 7 חודשים ותו לא. בגלל נסיבותיו האישיות ונסיבות ביצוע העבירה קבע כבוד השופט טננבויום בהחלטתו כי לאור נסיבותיו האישיות של הנאשם ולאור העובדה כי הנאשם נקלע לסיטואציה זו בשל קושי כספי גרידא ניתן להפעיל אך ורק את המאסר על תנאי של 7 חודשים שהיה חב הפעלה ולא הייתה ברירה בעניין. כמו כן, נעתר השופט לבקשתי שלא להשית קנס כספי על הנאשם ואף לא להטיל עליו פסילה על תנאי נוספת וזאת בשל הנסיבות האישיות החריגות של הנאשם.


ייצוג הולם כמו בתיק זה, הביא את הנאשם לעונש מאסר מופחת בהרבה ממה שבקשה התביעה אף על פי שהיה מאסר חב הפעלה מעל לראשו ואף על פי שתוך התנאי שהיה תלוי ועומד נגדו ביצע הנאשם שתי עבירות נוספות של נהיגה בזמן פסילה ונהיגה ללא רישיון בתוקף .