בימינו, כמעט ולא עובר שבוע ללא דיווח על תאונת דרכים קשה שארעה בכבישי ישראל. תאונות דרכים הן ללא ספק אחת הרעות החולות בחברה, משהן גורמות לפגיעות פיזיות קשות, לעיתים אף למוות והן גם גורמות בנוסף לזאת, לנזק לרכוש. לאחר תאונת דרכים, ישנן מספר פעולות שחשוב לנקוט, בכדי לשמור על בריאותכם ועל זכויותיכם המשפטיות.

קבלו טיפול רפואי!


אם נפגעתם בתאונת דרכים, עליכם ראשית לכל, לקבל טיפול רפואי, בין אם ברור לכם כי נפצעתם בתאונה ובין אם נדמה לכם כי לא נגרם לכם כל נזק מן התאונה. בעת בדיקת הרופא, הקפידו להסביר לו כיצד ארעה התאונה, היכן אתם הייתם כשהתרחשה ומהי הרגשתכם הפיזית. אם אתם חשים בכאבים, פרטו על כך ככל שניתן ושימו לב כי הרופא מתעד את דבריכם במדויק. לתיעוד הרפואי, ישנה חשיבות גדולה מאוד, לשם קבלת הפיצוי הכספי לו אתם זכאים בשל הנזקים שנגרמו לכם בתאונה.

חשוב מאוד לשמור כל מסמך רפואי הקשור לתאונה, כמו הפניות לבדיקות ותוצאותיהן, קבלות על רכישת תרופות ו/או אמצעי עזר רפואיים וכיו"ב. אלו ישמשו כראייה בתביעה (למשל, לצורך כתיבת חוות דעת של רופא מומחה) ויסייעו לכם לקבל את הפיצוי הכספי המרבי לו אתם זכאים.

צילום זירת התאונה וקבלת אישור מן המשטרה


אם ישנה אפשרות, כדאי לצלם את זירת התאונה על כל צדדיה, על מנת שניתן יהיה להוכיח, בעת הצורך, את השתלשלות האירועים שהובילה לתאונה. כמו כן, יש לקחת את פרטיהם של עדים לתאונה, אם ישנם. ייתכן ועדותם תהיה נחוצה בהמשך, שוב, על מנת להוכיח את גרסתכם, במסגרת תביעת הפיצויים. הצעד הבא הוא לגשת לתחנת המשטרה ולדווח על התאונה. בעת הדיווח, תקבלו אישור על התאונה אותו מגישים לחברת הביטוח, לצורך קבלת החזר כספי על הטיפול הרפואי לאחר התאונה.

הגשת תביעה – פנו אל עורך דין תאונת דרכים


לאחר שדאגתם למצבכם הבריאותי וקיבלתם את הטיפול הרפואי הנדרש, עליכם לפעול לשם מימוש זכויותיכם המשפטיות ובראשן - קבלת הפיצוי הכספי, לו אתם זכאים אם נפגעתם בתאונת הדרכים. חשוב מאוד למסור את הטיפול בתביעת הפיצויים לעורך דין המתמחה בנזיקין, בעל ניסיון בטיפול בתביעות נפגעים בשל תאונות דרכים. עורך הדין מכיר את התנהלותן של חברות הביטוח ויידע, בהסתמך על ניסיונו המקצועי, כיצד לטפל בתביעה בצורה הטובה ביותר.

השתתפו בהכנת המאמר:
עו"ד יוסי סביר – מייסד משרד עורכי הדין סביר ושות'.
עו"ד גלית בן לולו גורן – מחלקת נזיקין.

 


עודכן ב: 26/01/2014