בשנים האחרונות עולה המודעות לכך כי הליך הגירושין יכול להתנהל בצורה פשוטה ומהירה והוא אינו מוכרח להיות תהליך משפטי ארוך ויקר. אחת הדרכים היעילות ביותר לניהול הליך זה היא באמצעות פנייה למגשר, אשר יפשר בין בני הזוג ויביאם לידי חתימה על הסכם גירושין. כאשר משימה זו הוגשמה בהצלחה, יוגש ההסכם, באמצעות עורך דין משפחה, לאישורה של הערכאה המשפטית ובכך יגיע לסיומו הליך הגירושין.


מלבד חיסכון בזמן ובעלויות משפטיות, לגישור בהליך הגירושין יתרון נוסף ולא פחות חשוב: הוא מסייע לבני הזוג לתקשר בצורה טובה יותר זה עם זו ולפעמים הוא אף מצליח להפחית את הכעס של בני הזוג אחד כלפי השנייה. כאשר לבני הזוג ילדים משותפים, אספקט זה הוא חשוב ביותר, בשל כך כי ההורים ממשיכים להיות בקשר גם לאחר הליך הגירושין, לעיתים אף בקשר יומיומי כאשר בחרו בני הזוג במשמורת משותפת.


קיבלתם החלטה כי ברצונכם לפנות למגשר אשר יסייע לכם לעבור את הליך הגירושין בשלום – איך בוחרים את המגשר? למה חשוב לשים לב?


מגשר: עורך דין משפחה


מקצוע הגישור איננו ייחודי לעורכי דין ועוסקים בו גם בעלי מקצוע אחרים כגון פסיכולוגים, עובדים סוציאליים, יועצים ארגוניים וכיו"ב. אולם, כאשר בוחרים מגשר להליך הגירושין, כדאי מאוד כי המגשר יהיה עורך דין משפחה. מדוע? משום שמטרתו של הליך הגישור היא לגבש הסכמות בענייני הגירושין השונים (למשל, משמורת ילדים, חלוקת רכוש) ולחתום על הסכם גירושין.

על כן, אין די בכך כי המגשר יישם את עקרונות הגישור בפגישותיו עם בני הזוג, אלא עליו להיות בקיא בדיני גירושין ולהבין את ההשלכות של כל סוגיה וסוגיה העולה מן ההליך. עליו לוודא כי ההסכמות אשר הושגו בפגישות הגישור, שומרות על האינטרסים של שני הצדדים והמגשר לא יוכל לעשות כן, אלא אם הוא מומחה בדיני משפחה.

כימיה אישית


מלבד המומחיות המשפטית של המגשר, חשוב מאוד שתהיה בינו ובין בני הזוג כימיה אישית, שהרי מטרת הגישור היא לשפר את הדיאלוג שבין בני הזוג ולהגיע לכדי הסכמות בנושאים השונים. מטבע הדברים, אם בני הזוג לא ירגישו בנוח עם המגשר, הם לא ידברו בפתיחות והליך הגישור יאבד מיעילותו. המגשר לא יוכל להגיע לשורשי המחלוקת, לפשר בין בני הזוג ולהגיע למטרה הסופית של הגישור: חתימה על הסכם גירושין.

שכר טרחה הוגן


הליך הגישור מאפשר לצדדים לנהל הליך גירושין יעיל יותר הן מבחינת הזמן והן מבחינת העלות, שהרי בני הזוג אינם מגיעים לדיונים ארוכים בבית המשפט או בבית הדין הרבני. תחת זאת, הם מקיימים מספר פגישות גישור, במסגרתן מתגבשות הסכמות באשר לענייני הגירושין אשר יעוגנו בהסכם הגירושין. עם זאת, לצד החיסכון שבעלויות שכר הטרחה של עורכי הדין, עבור הופעות בדיונים, חשוב לשים לב כי שכר הטרחה של המגשר הוא הוגן וסביר. אין ספק כי מומחיותו וניסיונו המקצועי של המגשר משפיעים על עלות שכר הטרחה, אולם, בד בבד, זו אינה צריכה להיות מופרזת, אלא סבירה וכמקובל בתחום.
 

 


עודכן ב: 08/09/2014