כולנו אוהבים להגיע לאירועים ולשמוח עם בני המשפחה והחברים, אולם, לא פעם, מתרחשות בגני אירועים ובאולמות, תאונות אשר גורמות לבעלי השמחה או לאורחים, לנזקי גוף. כאשר תאונות אלו הן תוצאה של רשלנות בעלי המקום, ניתן לפנות אל עורך דין נזיקין, לשם הגשת תביעה כספית, במסגרתה ידרוש הנפגע פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו לו.

 

כיצד ניתן לדעת האם תאונה בגן אירועים, היא תוצאה של רשלנות? עוולת הרשלנות נוצרת בהתקיים שלושה תנאים: קיומה של חובת זהירות והפרתה, נזק פיזי ממשי לנפגע והוכחת קשר סיבתי בין הרשלנות לנזק.

 

קיומה של חובת הזהירות


בעלי אולמות וגני אירועים, חבים בחובת זהירות כלפי בעלי השמחה ויתר האורחים, זוהי הלכה פסוקה. משמעות הדבר היא, כי עליהם לדאוג לבטחונם של אלו במהלך האירוע, בין היתר על ידי ניקוי האולם ובפרט רחבת הריקודים, לאורך כל האירוע, סימון המדרגות או השבילים, תאורה מתאימה וכיו"ב. הפרתה של חובת הזהירות, אשר יכולה לבוא לידי ביטוי במעשה או במחדל, עלולה לגרום לנפילה, החלקה ותאונות רבות אחרות וכאשר אלו גרמו לנפגע לנזק גופני מהותי, הרי שייתכן מאוד וניתן יהיה להגיש תביעה בגין רשלנות.

 

הוכחת הקשר הסיבתי


זהו פרמטר חשוב מאוד בהוכחת עוולת הרשלנות. אין די בכך כי בעלי הגן או אולם האירועים, התרשלו בתפקידם והפרו את חובת הזהירות, על מנת להגיש תביעת נזיקין ולקבל פיצוי כספי. יש להראות כי נזקיו של הנפגע, הם תוצאה של הפרת חובת הזהירות ולולא היא, נזקים אלו לא היו מתרחשים. עורך דין נזיקין המייצג את הנפגע, יוכיח את הקשר הסיבתי באמצעות חוות דעת של רופא מומחה, המפרט את הפגיעות מהן סובל התובע וכיצד התנהגות הנתבע, היא זו אשר גרמה לאותן פגיעות.

 

לבא כוחו של הנתבע, שמורה האפשרות להגיש חוות דעת רפואית מטעמו, כאשר תפקידה של זו יהיה לנתק את הקשר הסיבתי בין הנזקים לבין התנהגות הנתבע, למשל, על ידי הצגת עדויות לכך כי התובע עבר תאונה או פגיעה נוספת, אשר יכולה הייתה לגרום לאותם הנזקים.


הערכת סיכויי התביעה


נפלתם במהלך האירוע? נפצעתם? לאחר קבלת טיפול רפואי, חשוב מאוד להיוועץ עם עורך דין נזיקין, על מנת לבחון אפשרות של הגשת תביעה. עורך הדין ישמע את השתלשלות העניינים ובהתאם, יידע להעריך את סיכויי התביעה. הטיפול המשפטי בתביעות אלו יכול לקחת זמן רב ועל כן, רצוי שלא להשתהות בפנייה אל עורך דין נזיקין, על מנת שניתן יהיה להתחיל בהליך המשפטי בהקדם האפשרי.

 

אורכו של הטיפול תלוי בנסיבות המקרה ובנכונות הצדדים לפשרה הוגנת ואכן, תיקים רבים נסגרים בפשרה, דבר החוסך עלויות רבות וזמן יקר של התדיינות בבתי המשפט.

 

חשוב לומר כי ישנם מצבים בהם אין טעם כלכלי בהגשת תביעה, למרות כי מדובר ברשלנות. מדובר בעיקר באותם מקרים בהם לא נגרם לנפגע נזק פיזי מהותי, אשר הוביל להפסד ניכר של ימי עבודה, להוצאות רפואיות גבוהות וכדומה.