מי לא מכיר את ד"ר לימור בלוקמן? ד"ר בלוקמן היא ד"ר לסקסולוגיה ויועצת זוגית מוכרת וותיקה. כולם בוודאי זוכרים אותה מהפינה שלה בתוכנית "טיאר ברשת" או מהופעות אחרות בתקשורת.


לאחרונה, בעקבות פניות רבות של גברים שמכירים אותה, היא נדהמה לגלות שאתר אינטרנט ישראלי, שמציע פלטפורמה למציאת פרטנרים לקיום יחסי מין מזדמנים, עשה בעצמו או באמצעות אחרים שימוש בתמונה שלה, בלי ידיעתה ובלי הסכמתה, לצורך פרסום הפלטפורמה שלו.


מתברר שבאתרים שונים שמיועדים למבוגרים בלבד, פורסמו "באנרים" עם תמונתה של ד"ר בלוקמן, לצד טקסט שממנו עולה שד"ר בלוקמן רשומה לכאורה לאתר, וכי היא מזמינה כביכול את הגולשים לקיום יחסי מין מזדמנים עמה.


ד"ר בלוקמן מדגישה כי היא מעולם לא נרשמה ולא תירשם לאתר מסוג זה, כי היא לא הסכימה ולא תסכים לפרסום כלשהו באתרים פורנוגרפיים או באתרים דוגמת זה, והיא לעולם לא נטלה ולא תיטול חלק ולא הייתה ולא תהיה מעורבת בתכנים כה ירודים, בוטים, משפילים וחמורים שמוצגים באתרים הללו.


מבדיקת הפרסום עולה שאין מדובר בפרסום צדדי או שולי, אלא בפרסום בולט מאוד בהיקף גדול, שמפורסם בדפים ראשיים של אתרים פורנוגרפיים שונים, כאשר תמונתה של ד"ר בלוקמן מתנוססת באופן מחפיר ומביש לצד טקסט משפיל המזמין גברים לקיים יחסי מין.


האתר פגע בצורה בוטה בשמה הטוב ובמוניטין של הסקסולוגית


השבוע שלחה ד"ר בלוקמן דרישה חריפה, באמצעות עורכי הדין שחר סקברר ונמרוד גרון ממשרד סקברר - גרון לאתר הישראלי. במכתבם ציינו עורכי הדין בין השאר כי "המקרה הזה הוא כל כך חמור, שאין מילים לתאר את הפגיעה האיומה והבוטה בכבודה של בלוקמן, בשמה הטוב ובמוניטין שלה, בייחוד, אך לא רק, כאשר ההקשר של הפרסום המביש נושק - אך שונה בתכלית ובאופן ברור - לתחום עיסוקה של בלוקמן, שהיא כאמור סקסולוגית ויועצת זוגית. ברי כי בכך, הפגיעה היא כפולה - הן בהיבט האישי והן בהיבט המקצועי."


עוד ציינו עורכי הדין במכתבם כי "שרבוב תמונתה ודמותה של בלוקמן לאתרים הללו בקונטקסט הנלווה לו, ולשירות שמציע האתר, פוגע פגיעה אנושה בכבודה של בלוקמן, בשמה הטוב, בפרטיותה, בצנעת חייה ובעיסוקה - פגיעה שמטבע הדברים מקימה לה עילות תביעה חזקות כנגד האתר".


במכתב ששלחו עורכי הדין נדרש האתר, בין השאר, להסיר לאלתר את הפרסום המביש, לפרסם התנצלות ולפצות את ד"ר בלוקמן בפיצוי בסך של 100 אלף שקלים. נוסף על כך דרשו עורכי הדין מהאתר למסור את רשימת כלל האתרים שבהם פורסמה התמונה של ד"ר בלוקמן, את כמות הכניסות שהגיעו לאתר באמצעות הפרסום המביש, וכן את התמורה והרווח שהאתר הפיק כתוצאה מכך.


במכתבם הבהירו עורכי הדין כי ככל שהאתר לא ייענה לכל דרישותיהם, תוגש כנגד האתר תביעה, ובמסגרתה תעמוד ד"ר בלוקמן על מלוא זכויותיה על פי החוק, לרבות הזכות לקבלת מלוא הפיצוי שלו היא זכאית וכן לשיפוי בגין הוצאותיה המשפטיות.