המקרה הבא ממחיש כיצד על-ידי טקטיקה נכונה ושימוש מושכל בכלים המשפטיים העומדים לרשות הסנגור ניתן להגיע לתוצאה הטובה ביותר עבור הלקוח גם כאשר מדובר בתיק חמור מאוד.


כתב אישום חמור ביותר


ח' נעצר והוגש נגדו כתב אישום חמור בעבירות מין, לבית המשפט המחוזי.


כתב האישום ייחס ל- ח' מספר עבירות של מעשים מגונים וכן ניסיון לביצוע מעשים מגונים בשתי קטינות, עבירות ברף החמור ביותר שהעונש בגינן הינו עד 10 שנות מאסר!


יחד עם כתב האישום הוגשה אף בקשה להמשך מעצרו של ח' עד לתום ההליכים.


עמדת הפרקליטות באותה שעה הייתה לענישה של מספר שנים.


למזלו של ח' משפחתו פנתה אל משרדנו כבר משלב החקירה כך שהייעוץ שקיבל בראשיתו של התיק סייע לו רבות.


טענתו של ח' הייתה, כי מעשיו נעדרים גוון מיני וכי המתלוננות טעו בפרשנות הדברים.


ראשית, מיקדנו את מירב המאמצים בתיק המעצר ולאחר מלחמה גדולה הצלחנו להביא לשחרורו של ח' למעצר בית.


התמקדות במה שאין


לאחר קבלת חומרי החקירה פנינו לניתוח התיק ומיד הבחנו במספר נקודות המחלישות את טענות הפרקליטות ועל מנת להעמיק בדברים, הגשנו בקשה לקבלת חומרי חקירה נוספים.


מחומר החקירה עלה, כי אחיהן של המתלוננות הורשע בעבר בעבירות מין חמורות שביצע כלפי האח הקטן ומכאן עלה חשדנו, שמא אף ביצע מעשים מיניים כנגד המתלוננות.


ככל וחשד זה יימצא נכון, משמעות הדברים היא שייתכן שהמתלוננות מבצעות "העתקה" של המעשים שבוצעו בהם בעבר ו- "הדבקה" אף למעשיו של ח'.


הפרקליטות התנגדה לבקשה ונעמדה על רגליה האחוריות, ככל הנראה מתוך הבנה שגורל התיק כולו תלוי בחומרים אלו.


הבקשה לחומרי חקירה נידונה על פני מספר דיונים בבית המשפט המחוזי, כאשר המטוטלת נעה מצד לצד. תחילה הצדיק בית המשפט המחוזי את טענותינו וקבע, כי על הפרקליטות להעביר את חומרי החקירה המבוקשים לצוות ההגנה.


לאחר זמן רב בו טרם קיבלנו דבר, נקבע דיון נוסף בו נטענו טענות חדשות מצד הפרקליטות לכך שעל החומרים המבוקשים חל חיסיון ובטרם יוסר החיסיון אין אפשרות להעבירם לנאשם.


בית המשפט המחוזי בהחלטה דרמטית הפך את החלטתו הקודמת וקבע, כי בשלב זה לא יוכל להעביר את החומרים להגנה כל עוד חל עליהם חיסיון.


התנגדות המדינה לחשיפת החומרים רק חיזקה בנו את התחושה, כי בחומרים אלו מסתתר דבר מה, כה גדול עד, כי ישנה חשיבות מכרעת לא לוותר ולעלות עד לבית המשפט העליון על-מנת לקבל את החומרים.


וכך היה, הוגש ערר על החלטתו השנייה של בית המשפט המחוזי תוך כדי פירוט רב אודות השפעת החומרים על הגנתו של הנאשם עד כדי כך שלולא חומרים אלו תיפגע הגנתו של הנאשם באופן אנוש.


והנה שלא במפתיע, מיד לאחר הגשת הערר התרצתה הפרקליטות וביקשה לפתוח במו"מ, במטרה לסגור את התיק בהסדר טיעון.
בסופו של דבר ולאחר מו"מ מתיש, נחתם הסדר טיעון לפיו הודה ח' בכתב אישום מתוקן, ממנו הושמטו מספר עבירות בהן הבסיס הראייתי היה רעוע. בנוסף ההסדר כלל אף ענישה מוסכמת לביצוע שישה חודשי עבודות שירות.


בית המשפט המחוזי בגזר דינו, כיבד את הסדר הטיעון וגזר על ח' 6 חודשי מאסר שירוצו בעבודות שירות.


ח' הודה והורשע בעבירות חמורות, שברגיל העונש העומד בצידן הינו לשנות מאסר.


במקרה זה הצליח משרדנו להוביל את התיק למבוי סתום ובכך לכפות על הפרקליטות את התוצאה הטובה ביותר מבחינת הלקוח.


עודכן ב: 14/08/2013