לכאורה, אין סיבה שהולך רגל ייפגע מרכב על הכביש, אך המציאות הקשה טופחת על פנינו פעם אחר פעם, ואנחנו שומעים לדאבוננו הרב מקרים רבים מידי של תאונות דרכים המערבות הולכי רגל; בין אם מדובר בפגיעה של רכב בהולך רגל בזמן חצייה במעבר חצייה, ובין אם מדובר בפגיעה של הולך רגל שצץ לכביש בפתאומיות, ישנם כללים ברורים לפעולות שעל הנפגע לנקוט לאחר התאונה על מנת לשפר את מצבו ולקבל לידיו את כל הזכויות המגיעות לו כחוק.

 

מה עושים מיד לאחר התאונה? מה מודיעים בעבודה? ולמי פונים לקבלת טיפול רפואי? כל התשובות במאמר שלפניכם.

 

בררו את פרטי הנהג הפוגע

 

לאחר קרות התאונה במידה והנך מסוגל קבל את פרטי הנהג לרבות; שם פרטי, שם משפחה, ת.ז., מס' רכב, הצגת תעודת ביטוח חובה רישום פרטי חב' הביטוח לרבות מס' פוליסה, רישום מס' רישיון נהיגה של הנהג הפוגע, אם אינך מסוגל בשל מצבך הפיזי בקש מעדים לתאונה שיבקשו מהנהג הפוגע את הפרטים הנ"ל.

 

פנו לבית החולים לטיפול רפואי ראשוני

 

פנה/י לבית החולים לקבלת טיפול ראשוני, במידת הצורך אל תהסס/י להזמין אמבולנס לצורך פינוי מהיר (אל חשש אין צורך בתשלום מיידי, צוות מד"א ימציא טופס התחייבות לתשלום). כיום עלות פינוי רגיל באמבולנס מסתכם במאות שקלים אשר חב' הביטוח/ביטוח לאומי יחזירו לאחר הגשת התביעה.

 

דווחו בבית החולים על תאונת דרכים

 

נא וודא/י כי בבית החולים מולאו כל פרטיך במדויק והקפד/י הקפדה יתרה במענה לשאלה האם זו תאונת דרכים שהינה תאונת עבודה או תאונת דרכים "רגילה". בבית החולים, אל תתבייש פרט את כל הבעיות, המכאובים והגבלות התנועה. דע/י כי המתנה בבית החולים עלולה להגיע לכדי שעות ארוכות ומוטב להודיע לקרוב משפחה להתלוות אליכם.

 

בדקו היטב את הרישום בתעודת השחרור

 

בסיום הטיפול הרפואי וודא כי הרופאים דייקו ברישום תעודת השחרור לרבות בסיבת ההפניה ת.ד./ תאונת עבודה וכו', תאריכי שחרור (במידה והשחרור לאחר חצות הלילה יש להקפיד לרשום תאריך השחרור של היום שלמחרת הקבלה).


פנו לטיפול בקופת החולים ודווחו שוב על התאונה

 

פנה/י לקבלת טיפול בקופ"ח, דווח על התאונה כתאונת דרכים, וודא כי נפתח תיק ת.ד. מכאן ואילך חב' הביטוח ו/או הביטוח הלאומי ישאו בהוצאות הטיפול הרפואי.

 

שמרו אסמכתאות ואישורים רפואיים


הקפד/י להתלונן על בעיות רפואיות, ככל שישנן. זכור כי במידה ואין אסמכתא בכתב על הפגיעות, הכאבים והגבלות התנועה, איש לא יוכל להוכיח בבוא העת כי אומנם נפגעת וסבלת לאחר התאונה ובעטייה.

 

דרשו בדיקות רפואיות מקיפות

 

דע/י כי גם במידה ובבית החולים בחדר המיון לא אבחנו שבר/ קרע או כל חבלה אחרת אין זה אומר כי אינך סובל/ת; סמוך על עצמך ובמידה והנך סובל/ת פנה/י לקופ"ח ודרוש להיבדק בשנית ולבצע מחדש צילומי רנטגן, אולטרא סאונד, C.T, MRI, EMG וכו'. לא פעם מתברר כי בבית החולים טעו לא אבחנו שברים, קרעים ברצועות ובגידים. אשר על כן, אל תהסס לפנות לרופאי קופות החולים ותתלונן על הבעיות הרפואיות מהן הנך סובל גם אם בחדר המיון רשום שאין כל ממצא.


פנו למשטרת התנועה

 

פנה/י למשטרת התנועה כשבידך רישיון נהיגה, רישיון רכב, תעודת ביטוח חובה, תיעוד רפואי מחדר מיון וכן הפרטים הבאים; שמות עדים לתאונה ופרטי הנהגים האחרים שהיו מעורבים בתאונה.

 

אל תתעצלו! בצעו את כל הטיפולים הנדרשים

 

אל תתעצלו ובצע/י את כל טיפולים הפיזיותרפיה / בדיקות הדמיה/ בדיקות נוירולוגיות/ בדיקות שמיעה; דע/י כי יש קשר ישיר בין הוכחת הנזק בכתובים לבין שיעור הפיצוי שתקבל בסופו של יום.

 

דרשו ימי מחלה מהמעביד

 

דרוש מהמעביד אישור כי נעדרת מהעבודה במשך X ימים ובתקופה זו שולם/ לא שולם שכרך ע"ח ימי מחלה / חופשה. כמו כן, שיפרט אילו רכיבים מהכנסתך נפגעו כגון; שעות נוספות, תוספות עידוד, תמרוץ אי היעדרות וכו'.

 

שמרו חשבוניות וקבלות הקשורות בתאונה

 

אסוף כל החשבוניות והקבלות שנגרמו לך עקב התאונה, מוניות, טלפונים, הוצאות רפואיות, חניות, דלק, עזרה בבית, הוצאות בגין מכשירים אורטופדיים למיניהם וכל הוצאה אחרת.


סרבו להסכם פשרה סמוך לתאונה

 

אל תסכים לדבר עם חוקרים של חב' הביטוח, סרב לחתום על הצעות פשרה שמוצעות בסמוך לאחר התאונה.

 

פנו לייעוץ משפטי

 

פנה/י מיידית לקבלת ייעוץ משפטי למען הבטחת מלוא זכויותיך בשאלת נזקי הגוף שנגרמו לך. דע כי הנך עשוי לתבוע מספר גורמים וחבל כי רק בשל חוסר מודעות נודע יפגעו זכויותיך.