כחלק מהרצון להתמודד עם הקטל בכבישים ולאור העובדה שנהגים חדשים הינם נהגים בעלי ותק נהיגה קצר במיוחד, קבע המחוקק תנאים וכללים מחמירים כלפי נהגים המבצעים עבירות בזמן היותם נהגים חדשים.

 

מהי ההגדרה ל-"נהג חדש"?

 

החוק קובע כי נהג חדש הוא מי שמצוי בשנתיים הראשונות לקבלת רישיון הנהיגה. ואילו נהג צעיר הוא מי שברשותו רישיון נהיגה והוא מתחת לגיל 24.

 

עבירות "בעייתיות" לנהג חדש

 

התוספת השלישית לפקודת התעבורה מונה את העבירות אשר יש בהן לגרום לנהג חדש שיורשע בהן לבצע מבחן עיוני (תאוריה) ו/או מבחן מעשי (טסט) או בדיקות רפואיות, כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה שברשותו, הכל בכפוף לשיקול דעתו של משרד הרישוי.
העבירות החמורות הן כדלהלן:


1. נהיגת רכב שלא בהתאם לתנאים שברישיון הנהיגה.
2. נהג שהסתייע ברכבו והורשע על עוון או על פשע שביצועם נתאפשר עקב נהיגתו ברכב
3. נהג שהורשע בביצוע עבירת מין ע"י נהיגתו ברכב
4. אי עצירת רכב לפני מפגש מסילת ברזל
5. הרשעה במעורבות בתאונת דרכים בה נפגע אדם
6. כל עבירה שבית המשפט גזר בגינה פסילה בפועל מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 3 חודשים או יותר
7. אי ציות לרמזור ו/או אי מתן זכות קדימה
8. נהיגת רכב תחת השפעת סמים או משקאות משכרים
9. עקיפת רכב שלא כחוק
10. נהיגת רכב במהירות העולה על הקבוע בחוק(לרבות עבירות תשלום קנס)
11. חציית מפגש מסילת ברזל ברכב המיועד להסיע 11 נוסעים או יותר כשהדרך אל המפגש לא סלולה באספלט או בטון
12. אי הודעה על תאונת דרכים או אי הגשת עזרה לנפגע בתאונת דרכים
13. חשוב לדעת כי חלק מהעבירות הנ"ל הינן עבירות ברירת משפט(קנס) וכי תשלום הקנס מהווה הודאה בביצוע העבירה וגורר עמו הרשעה. לכן, במידה ונהג חדש קיבל קנס לתשלום, חובה קודם לכן להתייעץ עם ע"ד ולבדוק שלא מדובר בעבירה היכולה לגרור בצידה אמצעי תיקון ממשרד הרישוי.


לאור ותק הנהיגה הקצר, חוסר הניסיון בנהיגה בכביש ופוטנציאל הנזק שקיים בביצוע עבירות מצד נהגים חדשים, בתי המשפט נוטים לראות באופן חמור עבירות המבוצעות ע"י נהגים חדשים, דבר הבא לידי ביטוי ברף ענישה מחמיר מצד בתי המשפט כלפי נהגים חדשים המורשעים בפניהם בביצוע עבירות תעבורה.

 

כל עבירה שנגזר בגינה פסילה בפועל למשך שלושה חודשים ויותר

 

מלבד העבירות החמורות המנויות בתוספת השלישית לפקודת התעבורה, המחוקק קבע "סעיף סל" לפיו, כל עבירה שנעברה ע"י נהג חדש ובית המשפט גזר בגינה פסילה בפועל לתקופה של 3 חודשים או יותר, גוררת עמה סמכות למשרד הרישוי לדרוש מאותו נהג חדש לעבור מבחן עיוני, מבחן מעשי או בדיקות רפואיות כתנאי לחידוש רישיון הנהיגה שברשותו.

 

הארכת מועד לנהג חדש לשנתיים נוספות

 

נהג חדש שהורשע באחת או יותר מהעבירות החמורות ו/או הורשע בעבירה שבגינה נגזרו עליו שלושה חודשי פסילה בפועל או יותר, יישא מבחינה חוקית את ההגדרה של "נהג חדש" לתקופה נוספת של שנתיים נוספות מתום תקופת הנהג חדש שלו, מה שמוביל הלכה למעשה לכך שאותו נהג יהיה נהג חדש לתקופה של ארבע שנים.

 

חשיבות ההסתייעות בעורך דין תעבורה

 

עבירות מצד נהגים חדשים גוררות בצידן הליכים שונים וסנקציות קשות ומשמעותיות, לפיכך, כאשר נהג חדש מתמודד עם כתב אישום בבית המשפט לתעבורה או מקבל קנס משוטר בגין ביצוע עבירה, עליו להתייעץ ולהסתייע בעורך דין שכן הוא עומד בפרשת דרכים בה רישיונו נתון לסכנה ממשית ומוחשית עובדה היכולה להוביל לאמצעי תיקון מחמירים מצד משרד הרישוי כמו דרישה לעבור תאוריה וטסט, ביקורת ומבחני כשירות נהיגה במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, הארכת תקופת נהג חדש לשנתיים נוספות וכו', הליך אותו ניתן לרוב למנוע במידה ופועלים בתיק בצורה נכונה ומושכלת.

 

דוגמא למקרה שבו טיפל משרדנו

 

בתיק בו טיפל משרדנו בלקוח המשרד שהוא נהג חדש, דובר בתיק נהיגה בשכרות בכמות העולה פי 8 על המותר בחוק, עבירה באם הלקוח היה מורשע בה הוא היה צפוי לשנתיים פסילה בפועל, צורך במעבר טסט ותאוריה, מבדק במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, וכן סיווג כנהג חדש לשנתיים נוספות.

 

משרדנו בדק את התיק בצורה מקיפה ויסודית ולאחר תחילת ניהול הוכחות בתיק שונתה העבירה מנהיגה בשכרות לעבירה של חוסר שליטה ברכב. תוצאה שהובילה לכך שהלקוח לא נפסל בפועל, לא נזקק לעבור מבחן עיוני ומעשי ולא נשלח למכון הרפואי לבטיחות בדרכים ובסוף תקופת הנהג חדש משרד הרישוי חידש לו רישיון נהיגה ולא הגדיר אותו כנהג חדש לשנתיים נוספות.

 

משרדנו מתמחה בייצוג בעבירות נהג חדש. במשרדנו תזכו למענה איכותי, מקצועי ומהיר 24/7 לייעוץ ראשוני ללא התחייבות עם עו"ד תעבורה המתמחה בעבירות נהג חדש, אל תהסס והתקשר או השאר פרטיך בדף יצירת קשר ונציגנו יחזרו אליך בהקדם.