כפי שמתואר בכתב התביעה מדובר בתביעה שתפקידה לחסל מנגנון שנוצר על ידי היבואנים המקומיים, בעידודה של אסוס העולמית לעקוף את חוקי הגנת הצרכן בישראל ולהפסיק את קיפוח הצרכנים הישראליים:

 

משרדנו הגיש היום ביחד עם עו"ד ערן דוידוב בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד יבואניות מוצרי אסוס לישראל, בינהן רשת באג ורשת ksp בסיפור צרכני תקדימי וחשוב.

 

צרכני אסוס בישראל פשוט מיואשים - התקלות החוזרות שלהם במוצרי החברה אינן מתוקנות ופניות לחברת אסוס נתקלות בחוסר תגובה ואי יכולת לקבל שירות- נראה שהם גם אינם נרתעים מאיומים בתביעות.

 

רצה מי שרצה וגם אני נפגעתי מהשירות - ולכן ניסיתי להבין מדוע כך הם פני הדברים

 

מה שגיליתי זעזע אותי והביא אותי להגיש את התביעה הייצוגית הראשונה והתקדימית המנסה לעשות סדר בשירות הבינלאומי (הקלוקל במקרה זה) של חברות בינלאומיות, לעומת הוראות החוק.

 

מה גיליתי? גיליתי שאסוס ישראל היא חברה חסרת נכסים וחסרת פעילות כספית כמעט בכלל. גיליתי שהכתובת של בעלת החברה היא בסינגפור וכתובת הדירקטור היחיד של החברה היא בטיוואן.

 

גיליתי שתעודת האחריות שמצורפת למחשבי אסוס הינה בניגוד לחוק ולתקנות השירות, הואיל והיא מפנה ליצרן הבינלאומי - כאשר התקנות קובעות כי מי שחייב לספק את השירות והאחריות הוא היבואן!

 

למעשה מדובר בשיטה: יבואן מקומי מייבא את המוצר ועל פי החוק - הוא אשר אחראי לספק את השירות למוצר

 

היבואנים המקומיים "קונים" אחריות, למעשה משלמים מעט יותר על המוצר כדי שהאחריות תינתן על ידי אסוס העולמית (למעשה התקשרות מקומית עם מעבדות מקומיות) ובכך, בניגוד לחוק, מעבירים את הצרכנים המקומיים להתמודד מול אסוס העולמית במקום שיפנו אליהם- האחראים על פי חוק.

 

יחד עם זאת והואיל וקיימת אחריות בינלאומית למוצרי אסוס, הרי שזו הקימה כאן מערך שירות קלוקל, אשר אינו מספק את השירות ואילו היבואנים, המחוייבים על פי חוק במתן השירות, מסתתרים מאחורי אסוס הבינלאומית.

 

מכאן שצרכנים שנפגעו מהשירות פונים למעבדות או לחברה המקומית ואינם יודעים שמי שלמעשה חייבת באחריות למוצרים היא החברה שייבאה את המוצר (באג, ksp ויתר המשיבות).

 

שיטה זו גרמה לרעש תקשורתי גדול אולם אף לא אחד מהצרכנים הצליח להבין כיצד לתקוף את השיטה. כמובן שקשה מאד לתקוף חברה ישראלית ללא נכסים, חברה בינלאומית שקשה להגיע אליה, מעבדות מקומיות שאינן אלא קבלני משנה והכל כאשר היבואניות – האחראיות- מצניעות את חלקן החשוב והגדול בשירות.

 

ביחד עם עו"ד דוידוב, הרמנו את הכפפה, החלנו באיסוף נתונים ואיסוף תובעים, איתרנו את חמשת היבואנים המקומיים של מוצרי אסוס, איתרנו עשרות לקוחות מביניהם בחרנו חמישה, אחד לכל יבואן והגשנו את הבקשה.

 

הבקשה נמצאת כאן לעיונכם ואתם מוזמנים לפנות בכל שאלה בעניין.