נהיגה ללא רישיון נהיגה או ללא רישיון רכב בתוקף הינה עבירת תעבורה שכיחה מאוד וחמורה במיוחד, החובה בצידה ענישה משמעותית וניתן לחלקה למס' אפשרויות עבירה:


אפשרות ראשונה - אי חידוש רישיון נהיגה


· נהיגה ללא חידוש רישיון הנהיגה, דהיינו נהג שלא חידש או לא חודש לו רישיון נהיגה מכל סיבה שהיא:


במידה ולא חודש עד 6 חודשים – יחוייב בקנס/ברירת משפט ושמונה נקודות.


במידה ולא חודש מעל 6 חודשים – יוזמן לבית המשפט.


· בנוסף, נהג הנוהג ברכב ללא רישיון נהיגה בתוקף מעל לשנה מסתכן בדרישת משרד הרישוי לעבור בשנית את אחד מאמצעי התיקון (תיאוריה או טסט) בטרם יחודש רישיונו ומעל לשנתיים יחויב לעשות זאת בטרם יחודש רישיונו.


· בתי המשפט לתעבורה רואים בחומרה נהגים אשר נתפסים ללא רישיון תקף מעל שנה ומתחם העונש הינו בין פסילה בפועל ועד למאסר בדרך של עבודות שרות כאשר מדובר בעבירה חוזרת והרישיון לא חודש עד למועד הדיון.


אפשרות שנייה - נהיגה ללא רישיון מתאים לסוג הרכב ו/או ללא רישיון נהיגה כלל


· נהיגה ללא רישיון נהיגה המתאים לסוג הרכב, דהיינו כדוגמת נהג בעל רישיון נהיגה לרכב פרטי הנתפס נוהג במשאית, אופנוע וכד'.


· נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל – אדם אשר מעולם לא עבר מבחן מעשי ותיאוריה ומשכך מעולם לא ניתן לו רישיון נהיגה כחוק – אחת העבירות החמורות בדיני התעבורה אשר עלולה להביא לעונש של מאסר בפועל, מאסר מותנה ופסילה בפועל רישיון הנהיגה למשך 3 חודשים לפחות.


יש לציין, כי בעבירה של נהיגה ללא רישיון נהיגה מתאים לסוג הרכב או נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל – גם הנהג אשר נתפס מקבל הזמנה לדין וגם בעל הרכב מקבל הזמנה לדין בגין התרה לבלתי מורשה!!

אפשרות שלישית - נהיגה בזמן פסילה


· נהג אשר נפסל רישיוני חייב להפקיד רישיונו במזכירות בית המשפט ובמידה ואין לו רישיון נהיגה להפקדה מכל סיבה שהיא, עליו להפקיד תצהיר במזכירות בית המשפט כי אין ברשותו רישיון נהיגה להפקדה.


· רק מרגע הפקדת רישיון הנהיגה/תצהיר תחל ספירת ימי הפסילה אשר הושתו על הנאשם אך עם זאת חל עליו איסור לנהוג לאחר התאריך אשר נקבע בגזר הדין להקפדה.


· לדוגמא: אם בית המשפט גזר על נאשם עונש פסילת רישיון נהיגה למשך 3 חודשים וקבע כי הפסילה תחל לא יאוחר מיום 15.08.2014 אזי, על הנהג להפקיד את רישיון הנהיגה או תצהיר כפי שהוסבר במזכירות בית המשפט לכל המאוחר עד ליום 15.08.2014 ומרגע ההפקדה תחל ספירת הימים של שלושת חודשי הפסילה אשר הושתו במסגרת גזר הדין.


· במידה והנהג לא הפקיד את רישיון הנהיגה או תצהיר עד 15.08.2014, חל עליו איסור לנהוג ברכב שכן נהיגה לאחר מועד הנקבע בגזר הדין הינה עבירה של נהיגה בפסילה ומאידך הפסילה טרם התחילה להחשב במניין הימים.


· לציין כי נהג הפסול מנהיגה אשר אינו מפקיד רישיונו וממשיך לנהוג – מסתכן בעבירת זלזול בחוק ומבצע עבירה חמורה ביותר של נהיגה בפסילה, כזו אשר חובה בצידה עונשים חמורים בחוק ובכללם קנס, פסילה בפועל, מאסר על תנאי ואף מאסר בפועל.


· למידע נוסף על עבירת נהיגה בזמן פסילה הנכם מוזמנים להיכנס למאמר של נהיגה בזמן פסילה.

נהיגה ללא רישיון רכב בתוקף


· נהג אשר נוהג ברכב או בעל רכב אשר מתיר לאחר לנהוג ברכב אשר רישיון הרכב (טסט) שלו פקע עד שישה חודשים חובה בצידה עונש קנס/ברירת משפט.


· נהג אשר נוהג ברכב או בעל רכב אשר מתיר לאחר לנהוג ברכב אשר רישיון הרכב (טסט) שלו פקע מעל שישה חודשים חובה בצידה עונש הזמנה לבית המשפט.


· החוק קובע כי כל אדם בעל רכב אף חייב שלא להרשות לאדם אחר לנהוג ברכב ללא רישיון רכב תקף ואם יעבור על תקנה זו הינו מסתכן בענישה גם אם לא נהג בעצמו ברכב, להוציא מקרה בו הוכיח כי נקט בכל אמצעי סביר למנוע מאותו אדם לנהוג ברכב ללא רישיון רכב בתוקף.

 

עו"ד אדי פליאס – נהיגה ללא רישיון תקף, ללא רישיון כלל, התרה לבלתי מורשה ונהיגה בזמן פסילה.


עו"ד אדי פליאס לענייני תעבורה – הופיע במאות תיקים בבתי משפט שונים ברחבי הארץ בכל תחומי דיני התעבורה וצבר ידע רב ניסיון עשיר. משרדו של עו"ד אדי פליאס עוסק בדיני תעבורה כאשר הדגש במתן שרות אישי ומתן ייצוג מקצועי בבתי המשפט, במשרד הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

עו"ד אדי פליאס צבר לעצמו שם ומוניטין כאחד המומחים בדיני תעבורה. משרדו סייע ללקוחות רבים, אשר מצאו את עצמם עומדים בפני בית הדין לתעבורה, לסיים את ההליך המשפטי בהצלחה ובמהירות רבה, להימנע מענישה חמורה, במיוחד כאשר עסקינן בעבירה ראשונה, להימנע מעונש מאסר בפועל ולשכנע את בית המשפט להסתפק בעונש הצופה פני עתיד, ואף להביא זיכוי מלא ומוחלט.

 

עו"ד אדי פליאס מייצג נאשמים בנחישות מול משטרת ישראל, משרד הרישוי ושאר רשויות החוק ובראשם בית המשפט לתעבורה בכל סוגי עבירות התעבורה לרבות נהיגה בפסילה, נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל, נהיגה ללא רישיון תקף או ללא רישיון רכב בתוקף.

עו"ד אדי פליאס לענייני תעבורה - יעוץ וייצוג משפטי, גיבוש אסטרטגיה חכמה למקרים מורכבים כפשוטים, גיוס מלוא המשאבים למען הלקוח וזכויותיו המשפטיות, ליווי אישי בשקיפות, דיסקרטיות ואמינות, תוך הפגנת בקיאות בכל מרכיבי דיני התעבורה .

 

· ליטיגציה מקצועית בבית הדין לתעבורה ובכל בתי המשפט בארץ מהצפון עד לדרום.


· ייצוג נאשמים בעבירות נהיגה בפסילה, עבירה ראשונה ועבירה חוזרת.


· נהיגה בפסילה, נהיגה בפסילת רישיון בגין נקודות, התליית רישיון נהיגה, פסילות מנהליות ועד תום ההליכים, איסור שימוש מנהלי ברכב, וועדות ערר וכיו"ב.


· נהיגה ללא רישיון נהיגה כלל, ללא רישיון נהיגה מתאים לסוג הרכב, ללא רישיון נהיגה תקף, ללא רישיון רכב בתוקף, התרה לבלתי מורשה.


· ייצוג נהג חדש, נהג צעיר.


· ייצוג משפטי והופעה מרשימה מול משרד הרישוי, המכון הרפואי לבטיחות בדרכים ושאר רשויות החוק.


· ייעוץ מקצועי ותמיכה אישית לאורך כל הדרך

כמו כן משרד עו"ד אדי פליאס מייצג נאשמים בכל ענייני התעבורה לרבות:


· נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים, וכן סירוב למתן בדיקה.


· טיפול במניעת/הפחתת נקודות רישוי, ביטולי התליית רישיון נהיגה, פסילות מנהליות ועד תום ההליכים, איסור שימוש מנהלי ברכב, וועדות ערר וכיו"ב.


· עבירות אי ציות לאור אדום ברמזור, אי ציות לשוטר, עקיפות מסוכנות, אי מתן זכות קדימה, שימוש בטלפון נייד, חגורת בטיחות ועוד.


· מהירות מופרזת ודוחות מצלמה.


· תאונות דרכים עם פציעות קלות ועד פציעות עם חבלות של ממש.


· עבירות נהג חדש, נהג צעיר.

ייצוג משפטי מקצועי והולם החל מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל עת.