לצערנו, תאונות דרכים הפכו למכת מדינה וחלק ממדיניות הלחימה בתופעה קשה זו – מערכת המשפט נוטה להחמיר עם אותם חשודים שהיו מעורבים בתאונה, במיוחד במקרה בו הינם אשמים להתרחשותה.

 

מרביתנו מבלים לא מעט זמן בדרכים, אם זה בהליכה, אם זה בנהיגה או בנסיעה ועל כן אנו חשופים לצערנו לתאונות דרכים.

 

הגדרת תאונת דרכים איננה כוללת רק מצב של התנגשות רגילה של כלי רכב והולכי רגל, אלא כוללת גם : פגיעה מדלת של מכונית, מהתלקחות הרכב, פגיעות בזמן כניסה ויציאה מהרכב, פגיעה ממטען שנפל או מחלק שהתנתק, פגיעה בעת דחיפת או גרירת רכב, פגיעה במסגרת תיקון דרך ברכב ועוד.


מומלץ לפנות לייעוץ משפטי בידיי עורך דין תעבורה מומחה על מנת לבדוק את הזכויות המשפטיות במיוחד כאשר רישיון הנהיגה עומד על הפרק ואתה עלול לאבד אותו.

 

תאונות הדרכים נחלקות ל-2 סוגים שונים, הראשונה, תאונת דרכים ללא נפגעים, והשנייה, תאונת דרכים עם נפגעים.

 

תאונת דרכים המסתיימת ללא נפגעים בגוף ובנפש מוגדרת כתאונת נזק רכוש, ולכן לא חלה עליה חובת דיווח למשטרת ישראל, עם זאת ברוב המקרים חברת הביטוח דורשת מהנהג לגשת למשטרה לדווח על התאונה.

 

חשוב מאוד לקבל ייעוץ מעורך דין מנוסה בתחום לפניי הפנייה למשטרה שכן התנהלות לא נכונה יכולה להביא להגשת כתב אישום ומצד שני במקרים בהם כבר מוגש כתב אישום ייעוץ ראשוני יכול למנוע הגשת כתב אישום.

 

במקרה שנפגע אדם בתאונת דרכים , משטרת ישראל במרבית המקרים תגיש כתב אישום נגד הנהג שלדעתה הינו האשם בתאונה וזאת על סמך חוות דעת בוחן ו/או עדים אשר מסרו את גרסתם במשטרה.

 

יש לציין כי גם במקרה בו מדובר בתאונה עצמית שהנפגע היחיד הינו אתה, הינך עלול לקבל כתב אישום.

 

כמו כן, במקרה שנפגע אדם כתוצאה מתאונת דרכים חלה חובה לדווח בהקדם האפשרי למשטרת ישראל על קרות התאונה, משטרת ישראל עלולה לפסול מנהלית את הנהג המעורב ל 60 יום, מה שנקרא פסילה מנהלית, וזאת עוד בטרם התנהל משפט בעניינו והוכח אם הנהג אשם או לאו.

 

לציין, לעיתים כאשר מדובר בפציעות קשות ו/או התאונה התרחשה בנסיבות מחמירות, משטרת ישראל עלולה אף להגיש בקשה לבית המשפט שהנהג יישאר פסול וזאת עד לתום ההליכים בעניינו.

 

במקרה זה מומלץ לפנות לעורך דין תעבורה אשר יודע כיצד לבדוק את חומר החקירה ויוכל להגיש בקשה לבית המשפט לביטול /קיצור הפסילה המנהלית שהושתה שכן לבית המשפט יש את הסמכות לבטל ו/או לקצר את תקופת הפסילה המנהלית.

  

נהיגה בקלות ראש או נהיגה בחוסר זהירות

 

נהג אשר מעורב בתאונת דרכים, עלול לקבל כתב אישום אשר לעיתים יכלול סעיף אישום של "נהיגה בחוסר זהירות" ולעיתים יכלול אישום של "נהיגה בקלות ראש".

 

חומרת העונש בגין תאונות דרכים נקבעת על פי סעיפי כתב האישום המצויים בתיק, וכמו כן, על פי מספר קריטריונים נוספים כגון: הרשעות קודמות של הנהג, נסיבות המקרה, וותק הנהיגה, העבירה אותה ביצע הנהג ואשר גרמה בסופו של דבר לתאונת הדרכים ועוד.

 

ההבדל המהותי הקיים בין סעיף של "נהיגה בחוסר זהירות" לסעיף "נהיגה בקלות ראש" היינו שבנהיגה בקלות ראש קיימת פסילה של שלושה חודשים מינימום בחלק גדול מהמקרים.

 

יש לציין כי עבירת נהיגה בחוסר זהירות נחשבת כעבירה חמורה פחות מנהיגה בקלות ראש ואינה כרוכה בפסילת מינימום – אך עם זאת עמדת התביעה עדיין נשארת במרבית המקרים לפסילה בפועל של רישיון הנהיגה.

 

לאור כל הנאמר לעיל ובמידה וקיבלתם כתב אישום בגין תאונת דרכים – מומלץ מאוד כי תעזרו בסיוע משפטי ע"י עו"ד מומחה בתחום, שכן רישיון הנהיגה שלכם בסכנת שלילה! עורך דין תעבורה מקצועי ומיומן בתאונות דרכים ידע לייצג אתכם במקצועיות ובנחישות על מנת למנוע או למזער את פסילת רישיון הנהיגה.
 

עו"ד אדי פליאס – הופיע במאות תיקים בבתי משפט שונים ברחבי הארץ בכל תחומי דיני התעבורה וצבר ידע רב וניסיון עשיר. משרדו של עו"ד אדי פליאס עוסק בדיני תעבורה כאשר הדגש במתן שרות אישי ומתן ייצוג מקצועי בבתי המשפט, במשרד הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

עו"ד אדי פליאס, מומחה בייצוג נהגים בכל תחומי התעבורה לרבות תאונות דרכים עם נזק רכוש בלבד ועד לתאונות דרכים עם פציעות קלות ועד לחבלות של ממש.

 

עו"ד אדי פליאס לענייני תעבורה מעניק ייעוץ וייצוג משפטי לנהגים אשר רישיון הנהיגה שלהם עומד בסכנת שלילה עקב תאונת דרכים, תוך גיבוש אסטרטגיה חכמה למקרים מורכבים כפשוטים, גיוס מלוא המשאבים למען הלקוח וזכויותיו המשפטיות, ליווי אישי בשקיפות ואמינות.

 

עו"ד אדי פליאס ייצג בהצלחה יתרה לקוחות רבים אשר רישיונם עמד בסכנת פסילה והצליח למנוע את פסילת רישיון ואף במקרים מסוימים להביא לביטול כתב האישום.


כמו כן משרד עו"ד אדי פליאס מייצג נאשמים בכל ענייני התעבורה לרבות:


· נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים, וכן סירוב למתן בדיקה.


· טיפול במניעת/הפחתת נקודות רישוי, ביטולי התליית רישיון נהיגה, פסילות מנהליות ועד תום ההליכים, איסור שימוש מנהלי ברכב, וועדות ערר וכיו"ב.


· מהירות מופרזת ודוחות מצלמה.


· עבירת "אי ציות להוראות שוטר".


· עבירות נהג חדש, נהג צעיר.


· נהיגה בפסילת רישיון, נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון תקף או ללא רישיון רכב בתוקף.

 

עו"ד אדי פליאס לענייני תעבורה מתאפיין במקצועיות חסרת פשרות, שואף להשגת התוצאה המשפטית הטובה ביותר ללקוחותיו וזוקף לזכותו סיפורי הצלחה משפטיים רבים בזכות ניסיונו הרב ובקיאות משפטית רחבה.


ייצוג משפטי מקצועי והולם החל מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל עת.