עבירה של שימוש בטלפון שלא באמצעות דיבורית בזמן נהיגה (עבירה לפי תקנה 28 (ב) לתקנות התעבורה, תשכ"א- 1961), היא אחת העבירות הנפוצות בתחום עבירות התעבורה.


28. (ב) (1) בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב –


(א) לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית;


(ב) לא ישלח או יקרא מסרון (s.m.s);

העונש אשר עומד לצד עבירה זאת הינו קנס בסך 1,000 ₪ ו- 4 נקודות במרשם משרד הרישוי.


נהיגה תוך שימוש בטלפון נייד גוררת הסחת דעת בעלת סיכון ברור הן לנהג והן לסביבה – הסיכון בהסחת הדעת הוא גבוה וברור ומהווה גורם משמעותי לקרות תאונות הדרכים בארץ ובעולם.

לאור האמור, עבירת שימוש בטלפון בזמן נהיגה לא מצריך שיהיה דיבור אקטיבי בטלפון . כמו כן, על מנת לאכוף את העבירה הרכב חייב להיות בתנועה.


בזמן האחרון, לאחר שבתי משפט נחלקו בדעותיהם לעניין משמעות המושג בתנועה, נוהלי האכיפה של משטרת ישראל השתנו, ושוטרי התנועה הונחו כי רכב אשר נמצא במצב עמידה אינו נחשב בתנועה ולכן אין לאכוף את עבירת שימוש בטלפון כאשר הרכב נמצא לדומא במצב עמידה ברמזור אדום.

יש לציין כי אלה הינם נהלים פנימיים של משטרת ישראל ובמידה ותקבלו דו"ח שימוש בטלפון שלא באמצעות דיבורית ותבקשו להישפט, בית המשפט עלול לא לקבל את הטענה ולקבוע כי גם עמידה ברמזור הינה משמעות כי הרכב בתנועה וזאת בעקבות פרשנות שונה של בתי המשפט השונים למושג בתנועה.

אי לכך ובהתאם לזאת, משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלת בנחישות להפחתת השימוש בטלפון נייד בעת נהיגה באמצעות פעולות שונות בתחום ההסברה, החינוך וההכשרה, ומעל לכל באמצעות חקיקה ואכיפה.


אם קיבלתם דו"ח טלפון, אל תמהרו לשלמו לפני שאתם מתייעצים עם עורך-דין תעבורה שכן תשלום הדו"ח דינו הודאה בביצוע העבירה.

מומלץ מאוד להעזר בשירותי עו"ד תעבורה מומחה בתחום וזאת עוד בטרם הגשת בקשה להישפט בבית הדין לתעבורה, שכן ייצוג משפטי מקצועי עשוי להכריע את תוצאות המשפט ולעשות את ההבדל בין אישום עם רישום הנקודות לבין אישום ללא נקודות או זיכוי מוחלט.

עו"ד אדי פליאס יכול לבדוק ולהעריך את סיכוייך במקרה שתוגש בקשה להישפט בגין הדו"ח, לאחר שיבחן מקרוב את הדו"ח והחומר הנלווה לו.


דו"ח שימוש בטלפון נייד בנהיגה

 

הקנס הקבוע בחוק לעבירת שימוש בטלפון נייד בנהיגה הינו בגובה 1,000 ש"ח ו- 4 נקודות רישוי.


הצטברות של נקודות מובילה לסנקציות שמוטלות על ידי משרד הרישוי כאשר הסנקציות עלולות להיות מקורס בסיסי ומתקדם שעל הנהג לעבור ועד לסנקציות חמורות במקרה של הצטברות 36 נקודות- פסילה למשך 3 חודשים ומבחן עיוני (תאוריה) כתנאי לחידוש רישיון, הצטברות 72 נקודות- פסילה של 9 חודשים ומבחן עיוני (תאוריה), מבחן מעשי (טסט) ומבדקים במכון הרפואי לבטיחות בדרכים כתנאי לחידוש רישיון נהיגה.


משכך, אם קיבלתם דו"ח שימוש בנייד בזמן נהיגה - מומלץ להיעזר בעו"ד תעבורה מומחה עבירות אלו אשר יפעל לביטול או הפחתת הקנס ומניעת נקודות רישוי ולעיתים יביא אף לביטול כתב אישום.


עו"ד אדי פליאס לענייני תעבורה, מומחה בייצוג נהגים הנאשמים בעבירות שימוש בטלפון נייד בעת נהיגה - יעוץ וייצוג משפטי, גיבוש אסטרטגיה חכמה למקרים פשוטים ומורכבים, גיוס מלוא המשאבים למען הלקוח וזכויותיו המשפטיות, ליווי אישי בשקיפות, דיסקרטיות ואמינות, תוך הפגנת בקיאות בכל תחומי דיני התעבורה.

 

עו"ד אדי פליאס לענייני תעבורה – הופיע במאות תיקים בבתי משפט שונים ברחבי הארץ בכל תחומי דיני התעבורה וצבר ידע רב ניסיון עשיר. משרדו של עו"ד אדי פליאס עוסק בדיני תעבורה כאשר הדגש במתן שרות אישי ומתן ייצוג מקצועי בבתי המשפט, במשרד הרישוי ובמכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

 

עו"ד אדי פליאס, מומחה בייצוג נהגים בכל תחומי התעבורה לרבות "שימוש בטלפון שלא באמצעות דיבורית בזמן נהיגה".

 

· ייצוג משפטי לנהגים אשר נתפסו מדברים או אוחזים בטלפון נייד ללא דיבורית קבועה ברכב.

 

· ליטיגציה מקצועית בבית הדין לתעבורה ובכל בתי המשפט בארץ מהצפון עד לדרום.

 

· טיפול בדו"חות, קנסות וערעורים בכל הערכאות.


· בחינת ראיות, תקינות הדו"ח, איתור וזיהוי כשלים בדוחות ועוד.


· בחינת עדות שוטרים ומיקומם בעת ביצוע העבירה וחקירתם בבית משפט.


עו"ד אדי פליאס מייצג נאשמים בנחישות מול משטרת ישראל, משרד הרישוי ושאר רשויות החוק ובראשם בית המשפט לתעבורה בכל סוגי עבירות התעבורה לרבות, "עבירות של שימוש בטלפון שלא באמצעות דיבורית בזמן נהיגה", אי ציות לאור אדום ברמזור, אי ציות לשוטר, עקיפות מסוכנות, אי מתן זכות קדימה, חגורת בטיחות ועוד.

כמו כן משרד עו"ד אדי פליאס מייצג נאשמים בכל ענייני התעבורה לרבות:


· נהיגה בשכרות ותחת השפעת סמים, וכן סירוב למתן בדיקה.


· טיפול במניעת/הפחתת נקודות רישוי, ביטולי התליית רישיון נהיגה, פסילות מנהליות ועד תום ההליכים, איסור שימוש מנהלי ברכב, וועדות ערר וכיו"ב.


· מהירות מופרזת ודוחות מצלמה.


· תאונות דרכים עם פציעות קלות ועד פציעות עם חבלות של ממש.


· עבירות נהג חדש, נהג צעיר.


· נהיגה בפסילת רישיון, נהיגה ללא רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון תקף או ללא רישיון רכב בתוקף.

ייצוג משפטי מקצועי והולם החל מהרגע הראשון ולאורך כל הדרך.

נשמח לעמוד לשרותכם בכל עת.