העקשנות משתלמת גם נגד ה...משטרה

תושב נהריה: הערתי לשוטרים על שאינם חגורים בחגורת בטיחות ותגובה הם רשמו לי ד"וח על נסיעה באור אדום * המשטרה חזרה בה מהתביעה לאחר חקירת השוטרים בבית המשפט

תושב נהריה כבן 38, שניהל מאבק עקרוני ועיקש מול המשטרה במשך כשנה וחצי, זכה ל"הפי אנד" לאחר שהתביעה הוגשה נגדו, לבית המשפט לתעבורה בעכו, על חציית רמזור באור אדום, בוטלה.

הפרשה החלה באחת הלילות , מעט לאחר חצות בכבישי הצפון. הנהג שעמד ברמזור בצומת מזרעה, הבחין בניידת משטרה ובה שני שוטרים ממשטרת נהריה שאינם חגורים בחגורת בטיחות. הנהג העיר על כך לשוטרים ולטענתו בצומת הבאה הגיעה תגובתם. השוטרים בניידת נסעו אחריו והוראו לו באמצעות מערכת הכריזה לעצור. לאחר מכן רשמו לו דו"ח בטענה שחצה את הצומת באור אדום.

למחרת פנה הנהג למפקד תחנת נהריה וגולל בפניו את השתלשלות המקרה. מפקד הסיור בתחנת נהריה ענה לו "לאחר בירור שערכתי עם השוטרים מסקנתי היא שהשוטרים ביצעו את עבודתם נאמנה וכי הינם דוברי אמת והדו"ח שניתן לך אכן מוצדק".

האזרח לא נואש ופנה לקצין תלונות הציבור במשטרת ישראל, תלונתו הועברה לאת"ן גליל, ומשם הגיעה התשובה שהתלונה נסגרה "מחוסר עניין לציבור". אולם האזרח העקשן לא ויתר ופנה לפרקליטות המדינה ואף הציע לערוך עימות עם שני השוטרים. תגובת פרקליטות המדינה הייתה ש"אין פגם בהחלטה על סגירת התיק".

במשטרה לעומת זאת המשיכו בהליכים והנהג מצא עצמו בבית הדין לתעבורה בעכו. עורך דינו דוד וייס ממשרד עורכי הדין - אלמקייס מנהריה , חקר בבית המשפט בחקירה נגדית את שני השוטרים והעלה סתירות ואי התאמה לכתב האישום. עו"ד וייס טען כי "אין להשיב לאשמה" , המשטרה הודיעה כי היא חוזרת בה מכתב האישום ובסופו של יום זיכה השבוע השופט את הנהג העיקש.

הנהג באמצעות אלמקייס- משרד עורכי הדין, שוקדים בימים אלה על הגשת תביעה אזרחית כנגד המשטרה ושני שוטרי התנועה אשר "התנכלו" לנהג.

בית המשפט לתעבורה עכו- תת"ע 11490-08