בס"ד

 

מתחום המשפט- "רשלנות רפואית" מאת עוה"ד שי אלמקייס

 

תביעות בגין רשלנות רפואית הן תביעות משפטיות עקב נזק גופני ו/או נפשי, שנגרם כתוצאה ממתן טיפול רפואי כושל ו/או רשלני של רופא מטפל, או מוסד רפואי כלשהו.

 

תביעות רשלנות רפואית הינן מן המסובכות ביותר הקיימות בתחום דיני נזיקין ובדרך כלל, הטיפול בהן כרוך בחקירה מעמיקה ואיסוף חומר ראיות רב.

 

לכן הטיפול בתיק רשלנות רפואית אורך זמן רב יותר מאשר טיפול בתיקי נזיקין אחרים. בעניין זה חשוב לציין כי מפרסומים ומחקרים רבים שנערכו בנושא רשלנות רפואית, עולה כי בכל יום מתקיימים בבתי החולים עשרות ואף מאות מקרי רשלנות רפואית, הגורמים לנזקים בלתי הפיכים למטופלים ולעיתים קרובות -- אף למקרי מוות.

 

אולם, למרות נתונים אלו, חלקם הגדול של המטופלים אשר נפגעו מטיפול רשלני של רופאים ואנשי רפואה כלל אינם מודעים לכך. רוב הציבור אינו מודע לזכויותיו החוקיות ולסיבות האמיתיות להיגרמותם של הנזקים. רשלנות רפואית יכולה לבוא לידי ביטוי במספר שלבים במהלך הטיפול הרפואי, החל משלב אי-אבחון של מחלה או בעיה רפואית בזמן, אי-מתן הטיפול המתאים (מחדל רפואי), חוסר מעקב לאחר קבלת הטיפול, או אי-וידוא שאכן הטיפול הרפואי שניתן הינו הטיפול הנכון והמתאים לחולה.

 

על כן, ומאחר וברוב המקרים הנזקים אשר נגרמים כתוצאה של רשלנות רפואית הינם נזקים כבדים מאד, המותירים את החולה או המטופל עם נכות גבוהה לצמיתות, הצלחה בתיקים מסוג זה משמעותה קבלת פיצוי גבוה מאד.

 

 

בכדי להגיש תביעה בגין רשלנות רפואית חשוב לבדוק היבטים כלכליים, מאחר והפיצוי לנזק הוא כספי. לכן, אירוע של רשלנות רפואית בו נגרם נזק מזערי אשר לא מותיר נכות יש לשקול היטב באם להגיש תביעה וזאת מחמת העלויות הכרוכות בהוצאת חוות דעת של מומחה רפואי.

 

אם נגרם נזק קשה קיימת הצדקה להתחיל בהליכים משפטיים לרבות פניה למשרד עורכי דין המתמחה בתחום הרשלנות הרפואית.

 

 

בכל מקרה בו השתחרר אדם מבית החולים כשהוא סובל מבעיה רפואית כלשהי, יש לבדוק את היבט הרשלנות הרפואית היטב בעזרת עורך-דין המתמחה בתחום דיני נזיקין.

 

 

 

הערה: המידע הנ"ל הינו כללי בלבד ובלתי מחייב ואינו מחליף, בשום אופן, יעוץ משפטי פרטני לגופו שלעניין.
 


עודכן ב: 15/07/2015