בס"ד

 

 

מחלת מקצוע- סרטן תעסוקתי

 

 

איזור הצפון בכלל ונהריה בפרט, ידועים כמקומות בהן אחוז התמותה עקב מחלות הסרטן גבוהה במיוחד. הסיבה העיקרית לכך הינה כי עוד בתחילת שנות ה- 60 העלו מחקרים רבים כי קיים קשר ישיר בין חשיפה לסיבי אסבסט לבין התפתחותה של מחלת הסרטן (מזולוטמיה בעיקר).

 

דוחות רבים ומאמרים רפואיים התמקדו ברמת החשיפה ותיעוד הסיכונים במקום שיאסרו חד משמעית את השימוש בחומר הקטלני- האסבסט.

 

עובדים רבים בתעשייה עבדו במשך שנים רבות ללא כל ידיעה כי הם חשופים לחומרים קטלניים וכי בחשיפה לאבק האסבסט חייב להשתמש בהגנות.

 

 

מקרי סרטן רבים יכולים להיות מחלות מקצוע שבגינן ניתן לקבל פיצויי כספי מגורמים שונים, כגון: קצין תגמולים, המוסד לביטוח לאומי וחברות ביטוח ואף מן כן מן המעביד עצמו. ישנם מספר מקצועות הידועים כמסוכנים במיוחד וכל העוסק בהם עלול לחלות באחד מסוגי הסרטן הבאים:

 

 

רדיואקטיביות: עבודה בסביבת מכונות הדמיה, מעבדות מחקר, כור אטומי, ללא כל אמצעי הגנה.

 

 

אסבסט: עבודה בסביבת אסבסט ו/או חומרים הידועים כחומרים מסרטנים. לעיתים אף מספיקה קירבת מקום המגורים לאזור נגוע בסיבי אסבסט, על מנת לחלות במחלה (מזוטלומיה).

 

 

סרטן עור: עבודה הכרוכה בחשיפה לשמש במשך רוב שעות היום, ללא כל הגנה ו/או הדרכה ראויה.

 

 

מחלת הסרטן ידועה כמחלה המתפתחת באופן איטי ובדרך כלל המחלה נמצאת בתקופת חביון ארוכה בין 20-40 שנה מתחילת החשיפה, אולם ידוע כי סיכויי ההחלמה גבוהים יותר ככל שמגלים את סימני המחלה מוקדם יותר.

 

 

לעיתים אבחון מאוחר של סימני המחלה מעלה גם את שאלת הרשלנות הרפואית כנגד הרופאים המטפלים, אשר אחרו את המועד וחרצו את דינו של החולה. בדר"כ סימני המחלה והתלונות הראשונות עליהן, מועלות בפני רופא המשפחה ויש לאתר את הפניות הראשונות ואיסוף כל הרשומות על מנת לבחון שמא לא אובחנה המחלה בתחילתה.

 

 

ברוב המקרים ישנו קושי בלקשר בין מחלת המקצוע והמזיק ועל כן רצויי לפנות לעורך דין שיבדוק את קיומו של הקשר הסיבתי ובאם נתקיימה רשלנות רפואית בשל האבחון המאוחר.

.

ש. אלמקייס- משרד עורכי דין

 

 

 

הערה: המידע הנ"ל הינו כללי בלבד ובלתי מחייב ואינו מחליף, בשום אופן, יעוץ משפטי פרטני לגופו שלעניין.


 


עודכן ב: 13/05/2010