ס' נפגעה בתאונת עבודה של חוסר מזל. היא עמדה על שפת המדרכה מתוך כוונה לחצות את הכביש, וכשהסתכלה ימינה ושמאלה הבחינה ברכב מגיח לעברה. על מנת להימנע מתאונת דרכים קשה פסעה ס' לאחור, ומבלי משים לב היא דרכה על תעלת ביוב שהייתה מאחוריה.

 

כתוצאה מכך מעדה ס' ונגרמו לה נזקי גוף בדרגות חומרה שונות. למרבה הצער נהג הרכב לא הושיט לה עזרה והיא אף לא הצליחה לזהות את מספר הרכב. ס' שלא הייתה בטוחה לגבי זכויותיה והאם התאונה מהווה תאונת דרכים, פנתה לעו"ד ובסופו של דבר היא החליטה להגיש תביעה משפטית נגד "קרנית" קרן הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים.

 

האם חייב להיות מגע פיזי בין הנפגע לרכב?


במסגרת המשפט לא עלתה מחלוקת כלשהי באשר לשאלה האם יש הכרח לקיום מגע פיזי בין הנפגע לבין הרכב. במילים אחרות נקבע כי אין צורך שיתקיים מגע פיזי בין הנפגע לבין רכב. יחד עם זאת, "קרנית" טענה להגנתה כי פגיעותיה של ס' אינן קשורות לתאונה. בית המשפט בחן את חומר הראיות שהונח בפניו וקבע כי קיים קשר סיבתי בין נפילתה של ס' אשר נגרמה כתוצאה מניסיונה להתחמק מתאונת דרכים, לבין פגיעותיה, ולפיכך נקבע כי מדובר בתאונת דרכים המחייבת את "קרנית" לפצות את ס' בהתאם להיקף נזקיה.


במסגרת תביעתה מול המוסד לביטוח לאומי נבדקה ס' על ידי וועדה רפואית אשר קבעה כי לא נותרה לה נכות צמיתה. ס' גם נבדקה על ידי מומחה מטעם בית המשפט אשר העמיד את נכותה בשיעור של 1%. בית המשפט בחן את נזקיה של התובעת וחייב את "קרנית" לשלם לס' סך כולל של כ- 40,000 ₪.


לסיכום, מי היה מעלה בדעתו כי תאונה ללא מגע בין רכב לבין אדם בשר ודם תיחשב כתאונת דרכים המזכה את הנפגע בפיצוי של עשרות אלפי שקלים? לפיכך במידה שנפגעתם בגופכם כתוצאה מאירוע תאונתי ואינכם בטוחים לגבי זכויותיכם, אנו ממליצים בחום להיוועץ בעו"ד המתמחה בתחום על מנת שזכויותיכם לא יקופחו.