1. כבר בזירת האירוע, ועד כמה שמצבך הבריאותי מאפשר זאת, חשוב לקחת את פרטי הרכבים והנהגים המעורבים בתאונה.


2. אם נפגעת ולא פינו אותך באמבולנס, מומלץ לפנות לחדר המיון הקרוב למקום התאונה בסמוך לזמן בו ארעה התאונה, גם אם נדמה לך שהכאבים "יעברו מחר", וזאת על מנת לאתר פגיעות וחבלות גם במקרה בו הנזק אינו בולט ונגלה לעין.


כבר בחדר המיון עליך לציין בפני הגורמים הרפואיים כי הגעת למיון לאחר תאונת דרכים ולוודא כי הדבר נרשם בגיליון חדר המיון.


3. לאחר הטיפול הרפואי בבית החולים, ובמסגרת הטיפול הרפואי בקופת החולים, מומלץ לפנות לרופאי הקופה ולהעלות בפניהם את כל הכאבים והמגבלות מהם אתה סובל כתוצאה מהתאונה, וכן לבקש הפניה מתאימה לרופאים מומחים. חשוב לוודא כי הרופא מציין בתיעוד הרפואי שלך כי נפגעת בתאונת דרכים, וכן לבקש מכל רופא עותק מהמסמך הרפואי שרשם, על מנת שתוכל לאסוף את כל התיעוד הרפואי אודות התאונה שעברת.


4. מצבך הרפואי ייקבע ע"י מומחה רפואי מטעם בית המשפט על בסיס כל התיעוד הרפואי בגין התאונה שעברת. לפיכך חשוב לאסוף את כל המסמכים הרפואיים המעידים על מצבך, הבדיקות שבוצעו לך, ההפניות לטיפולים רפואיים, מסמכי אי כושר, מרשמי התרופות שניתנו לך וכד'.


5. בנוסף, עליך לשמור את כל הקבלות עבור כל ההוצאות שהוצאת כתוצאה מהתאונה: תרופות, עזרה בשכר של עוזרת, נסיעות במוניות לטיפולים רפואיים, כרטיסי חניה, עזרים רפואיים שהיה עליך לרכוש וכד', על מנת שניתן יהיה לגבותן מחברת הביטוח.


6. מומלץ לפנות לעו"ד מקצועי בתחום על מנת לעמוד על זכויותיך כנפגע ולקבל את הפיצוי לו אתה זכאי.


המחברת הינה עו"ד במשרד עורכי דין בחדרה – פודורובסקי, העוסק בתחומי נזיקין, מקרקעין, משפט אזרחי, מסחרי וליטיגציה.