מי שמבקר בבודפשט, פוגש עיר יפה מאוד, המורכבת מ 23 רובעים, מחולקת על ידי נהר הדנובה לשני חלקים: בודה ופשט, וכוללת אתרי תיירות נפלאים, מבני תרבות ומוזיאונים מרשימים, מרחצאות, שווקים מקורים, אזורי בילוי ובוהמה ועשרות אוניברסיטאות ומכללות.

 

רק האוניברסיטאות מכילות מעל 100,000 סטודנטים, רבים מהם באים לבודפשט מכל העולם ללמוד מקצועות נחשבים כגון רפואה ורוקחות, ומהווים צרכנים מעולים לשוק השכרת דירות אפקטיבי ותוסס. יתרה מזאת, בבודפשט מבקרים מדי שנה בשנה כ 3,500,000 תיירים, המהווים צרכנים פוטנציאליים לדירות נופש לתיירים או לאנשי עסקים.

 

העיר עברה תרדמת נדל"ן מאז המשבר הכלכלי העולמי של 2008, אך להבדיל מברלין, פראג, לונדון וערים נחשבות אחרות באירופה, שעברו התאוששות וצמיחה עוד לפני מספר שנים ודי מיצו כבר עליית מחירים, נותרה בודפשט בדמדומיה. הכל עד כי לפני כשנתיים, בשנת 2015, אירעה בה עליית מחירי נדל"ן והתאוששות בלתי צפויה של כ 20% ללא ספק אפסייד ענק ומרשים.

 

מחירי הדירות בבודפשט נמוכים באופן משמעותי

 

תגובת שר האוצר ההונגרי לעליית המחירים, הייתה הפחתת מס הרכישה לדירה ל 4% בלבד (לא משנה כמה דירות יש בבעלות הרוכש) דבר שגרם ועודנו גורם לביקוש גבוה ולהמשך עליות מחירים. יחד עם זאת, עדיין מחירי הדירות בבודפשט נמוכים באופן משמעותי ממחירי דירות בערים מרכזיות אחרות באירופה, דבר המפיח תקווה כי האפסייד עדיין בראשיתו, וכי אנו צפויים להמשך עליות מרשים.

 

בבודפשט עדיין ניתן למצוא דירות מעוצבות, לופטים וסטודיו במרכז העיר, ובמקומות אטרקטיביים נוספים, במחירים של 60,000 עד 80,000 יורו בלבד, כשהן משופצות, בבניינים משופצים וחלקן אף מרוהטות קומפלט ומוכנות להשכרה.

 

במיקום מרכזי ובקרבת אתרי תיירות, אפשרי להשכיר דירה גם לתיירים על בסיס אייר בי אן בי, או לכל הפחות לסטודנטים ומקומיים, לטווח קצר או ארוך, ובתשואות שבנכסים נכונים לא יורדות מ 400 יורו לחודש. כל הנכסים נרשמים בלשכת רישום המקרקעין של בודפשט על שם הרוכשים, וזכויותיהם מובטחות.

 

בודפשט עובדת, כערים מתקדמות אחרות באירופה, בכללי תקינה ורישום מוקפדים ומסודרים, מה שהופך את ההשקעה בה לבטוחה למדי, למי שנוטל ליווי מקצועי ונכון בעסקה. ה"סחורה" המבוקשת ביותר בעיר אלו דירות יד שנייה ולופטים עם תקרה גבוהה, שבהן ניתן להתקין גלריות המשמשות למעשה בגדר קומה שניה למגורים, אך גם לדירות בבניינים חדשים יש ביקוש רב.

 

בהונגריה ישנה אפשרות לרשום את הנכס הנרכש על שם הרוכש, אך אם לרוכש אין דרכון אירופי, רכישתו מותנית במתן אישור על ידי הרשויות. ישנה גם אפשרות להקים חברה בע"מ מקומית ולרשום את הנכסים הנרכשים על שם החברה. מס השבח בבודפשט מדורג ושיעורו נקבע על פי משך הזמן שבו הרוכש מחזיק בבעלות בנכס.

 

רכישת דירה להשקעה בבודפשט הנה השקעה אטרקטיבית וחכמה, עם פוטנציאל לרווחים נאים, ובתווך עד למכירה, לקבלת דמי שכירות מרשימים. עם זאת, רכישת השקעה נדל"נית בבודפשט מחייבת ידע, הכרת השוק, הכרת הרובעים והרחובות האטרקטיביים והנכונים לרכישה חכמה וכן דקדוק בכל הפרטים הרלוונטיים להפיכתה לעסקה טובה ומשתלמת.