משרדנו מייצג אישה אשר בחרה להתגרש מבעלה לאחר שנים רבות של התעללות נפשית קשה, שכללה קללות, השפלות, הצקות ויחס בלתי הולם בעליל.


לגבר רכוש וממון רב ובין יתר נכסיו דירה אשר נקנתה לפני הנישואים מכספו הפרטי, כאשר שולם הון ראשוני על ידי הבעל ונלקחה משכנתא על היתרה, והאישה, עת הכירה את בעלה, עברה להתגורר עמו לאחר מספר חודשי היכרות בדירה המדוברת. כאן המקום להדגיש כי האישה לא עזרה בקניית הבית מראשית אלא עברה להתגורר בדירה עם בעלה לעתיד.


השניים לימים התחתנו והביאו שני ילדים לעולם והמשיכו בנישואיהם שנים רבות, ובינתיים את הדירה השכירו ועברו להתגורר בדירה אחרת. המשכנתא בדירה שנקנתה על ידי הבעל שולמה מחשבונם המשותף.


רק כדי לסבר את האוזן, מדובר בדירה שהבעל קנה בעזרת כספים מהוריו, ואילו האישה לא הביאה עמה דבר לצורך קניית הדירה והיא אף נרשמה על שם הבעל בלבד.


כפי שצוין, לאחר שנים רבות החליטה האישה להפסיק את מסכת ההשפלות ולהתגרש. כמובן, הדיון בנושא הגט נידון בבית הדין הרבני, ואילו נושא הרכוש (עם המזונות והמדור) נידון בבית המשפט לענייני משפחה.


אף על פי שהבעל קנה את הדירה מכספו לפני הנישואין, מדובר ברכוש משותף


עורך הדין ברומר טען לטובת האישה כי מדובר ברכוש משותף. למרות העובדה שהדירה נקנתה מכספי הבעל, עדיין מדובר ברכוש משותף שיש לאזנו בהתאם לחוק יחסי ממון, התשל"ד-1973, שכן השניים שיבחו את הדירה יחד, שיפצו אותה מכספם המשותף, המשכנתא בדירה שולמה מחשבונם המשותף ולפיכך אין כל נפקות לכך שהבעל קנה את הדירה מכיסו הפרטי טרם הנישואים.


הבעל טען באמצעות עורך דינו כי מדובר ברכוש אשר אינו בר חלוקה, שכן הדירה נקנתה מכספו האישי עוד לפני הנישואים, כאשר רק הכיר את האישה. עוד עמד על כך הבעל שהוא זה ששיבח בזכות הוריו, שעזרו לו לקנות את הדירה מלכתחילה. כמו כן הבעל נעזר בטענה כי הדירה רשומה על שמו בלבד. עוד טען הבעל כי כעת, לאחר הפרידה, הוא מתגורר בדירה המדוברת ואין לו מקום אחר לגור.


לאחר ששמע כבוד בית המשפט את טענות הצדדים וכמובן את טענות עורכי הדין, החליט כי הדירה מהווה רכוש משותף. בית המשפט קיבל את טענותינו ונעזר בתקדים של בית המשפט העליון, שקבע כי מדובר ברכוש משותף לאור העובדה כי הדירה אכן שובחה על ידי שני הצדדים וכי המשכנתא משולמת מחשבון משותף.


עצם העובדה כי ההון הראשוני ניתן על ידי הבעל אינה מעלה או מורידה לצורך חלוקת הרכוש. גם העובדה כי הדירה נרשמה על שם הבעל בלבד לא עמדה לזכות הבעל. עד כמה ההחלטה משמעותית ניתן להבין מכך שבית המשפט לא ייחס חשיבות, ולו המינימלית ביותר, לכך שהגבר הזיל דמעה וטען שאם יחלקו את הדירה לא יהיה לו היכן לגור.


בית המשפט בחר בהחלטה זו להבהיר בצורה הברורה והפשוטה ביותר כי רכוש, אשר השתבח במהלך השנים על ידי שני בני הזוג, יחולק שווה בשווה לטובת שניהם.


מסר זה מופנה לכל אישה או גבר אשר חוששים כי רכוש מלפני הנישואים ששייך לצד השני, יישאר בבעלותו ואין מקום להילחם עליו. תמיד תילחמו. עורך דין טוב יידע כיצד לנתב את הדברים לכיוון הנכון, הראוי והצודק.