בצד כל תביעה שמוגשת, מתבקשים סעדים מיידים, סעדים שבית הדין הרבני או בית המשפט יתנו מיד עם הגשת התביעה וזאת על מנת להבטיח את מימוש התביעה.

 

כך למשל אישה שמגישה תביעה לקבל מחצית מדמי הפנסיה של בעלה, יכולה לדרוש הטלת עיקול הכספים וזאת על מנת להבטיח שהבעל לא יבריח את הכספים וביום שינתן פסק הדין כבר לא יהיה מהיכן לגבות.

 

כך גם אישה שמגישה לבית הדין הרבני תביעת שלום בית, יכולה לקבל מבית הדין הרבני צו למדור ספציפי - כלומר צו שמורה על עיקול בית הצדדים, שמטרתו לעכב את חלוקת דירת הצדדים מידה והבעל יפנה לבית המשפט לענייני משפחה בתביעה לפירוק שותפות.

 

מבחינה חוקית בעל זכאי לדרוש את פירוק השיתוף בדירת המגורים גם אם הצדדים אינם גרושים. אולם היות והאישה טוענת כי לצורך קיום שלום הבית יש צורך לשמר את הבית, יכולה היא לקבל צו שימנע מבית המשפט לענייני משפחה לפרק בפועל את השיתוף בדירת מגורי הצדדים.

 

עתה נדון בשאלה מה יקרה במקרה שבו הגישה אישה לבית הדין הרבני תביעה לשלום בית, ולחילופין גירושין, וכרכה לתביעה גם תביעה למשמורת ילדים. האם זכאית היא לבקש צו למדור ספציפי על מנת להבטיח את שלום הבית, ומאידך לבקש מבית הדין לקבוע כי מוסמך לדון בתביעת המשמורת מכיוון שתביעת הגירושין הוגשה בכנות?

 

על פניו נדמה כי התשובה תהיה שלילית, וזאת משום שלשלם הכריכה צריכה להיות כנות ורצון לגירושין, ולא די בכותרת בכתב התביעה, אישה הדורשת מדור ספציפי מעידה על כך שאינה רוצה להתגרש כלל, ומשכך סיכוי סביר כי הכריכה לא תחזיק מעמד.

 

 

 

 

 

 

 

 


עודכן ב: 14/11/2019