נפתחו נגדכם תיקים רבים בהוצאה לפועל והנכם מתלבטים באיזה מסלול לבחור "הוצאה לפועל או פשיטת רגל" על מנת להיחלץ מהחובות.

בעבר, אנשים רבים פנו להליך הוצאה לפועל וחששו לפנות להליך פשיטת רגל בין היתר עקב מחסום פסיכולוגי, אולם כיום אנו רואים עליה חדה במספר פושטי הרגל עקב המודעות הגוברת לגבי ההיתרונות הרבים בהליך. במאמרי זה אתן לכם סיקור נרחב לגבי היתרונות המשמעותיים בפנייה להליך פשיטת הרגל, כעת ההחלטה לאן לפנות בידיכם.

 

מחסום סכום החובות

 

שאלה ראשונה שעלינו לשאול, היא מה גובה סכום החובות שיש לנו? הפניה להליך הוצאה לפועל אפשרי בכל סכום של חובות, מנגד להליך פשיטת הרגל ניתן לפנות רק שסכום חובותיכם עולה על סך של 17,481.54 ₪ כקבוע בסעיף 17 לפקודת פשיטת הרגל.

 

עיכוב ההליכים הקיימים נגדנו

 

בהליך ההוצאה לפועל ניתן יהיה לבקש עיכוב הליכים הקיימים נגדכם, אולם לעיתים קרובות למידי יעוכבו ההליכים נגדנו בכפוף לביצוע תשלום בפועל של צו התשלומים שנקבע לנו ע"י רשם ההוצאה לפועל (שלא תמיד תואם לרצונותיכם ויכולתכם הכלכלית), או תשלום ערבון שנקבע לנו בתיק האיחוד. פעמים רבות הדבר יהא בלתי אפשרי במיוחד כאשר משכורתכם מעוקלת ואין ביכולתכם לשלם ולו תשלום אחד ובטח ובטח תשלום ערבון גבוה.

 

מנגד מיד עם הינתן צו הכינוס בהליך פשיטת הרגל, ביהמ"ש המחוזי נותן צו לעיכוב כל ההליכים מכל סוג שהוא כנגדכם, כאמור בסעיפים 20(א) ו-22 (א) לפקודת פשיטת הרגל.

 

זמן המצאות בהליך

 

לרוב, הליך הוצאה לפועל אורך זמן רב ולפעמים לא ניתן לדעת מתי הוא יסתיים אם בכלל, במיוחד אם הגשתם בקשה להכרזה כחייב מוגבל באמצעים. יצוין, כי ברוב המקרים התשלום שמשולם ע"י החייבים, לא מביא להקטנה משמעותית של גובה החובות זאת בגלל הריבית האסטרונומית שקיימת בהוצאה לפועל ולחייבים אין כל שביב תקווה לשוב לחיים נורמטיביים ורגילים.

 

היתרון הבולט בהליך ההוצאה לפועל הוא שבעת הבקשה ( איחוד תיקים, מוגבל באמצעים, צו תשלומים) הנכם מצרפים פעם אחת את כל המסמכים הרלוונטיים ועל פיהם מקבלים החלטה לעניין גובה צו תשלומים החודשי שיהיה עליכם לשלמו.

 

לעומת זאת, בהליך פשיטת רגל ובייחוד לאור הרפורמה החדשה, לחייבים תינתן תוכנית פירעון לתשלום חובותיהם ולפיה יקבע מועד לסיום ההליך, מתן תמריץ זה נותן לחייבים מוטיבציה לתשלום החוב בידיעה שלאחר תקופה זו לא יהיו עוד תשלומים מטעמם. אולם מנגד עליכם להגיש פעם בחודשיים עד לסיום ההליך דוח הוצאות והכנסות שלכם.

 

סגירת חובות

 

בהליך הוצאה לפועל ניתן יהיה לסיים ולסגור את החובות, אלא רק בהגעה להסדר ספציפי או עם סיום תשלום החובות במלואם.

לעומת זאת, במידה והנכם בוחרים לשתף פעולה בהליך פשיטת הרגל אתם יכולים לקבל הפטר מלא לחובותיכם בזמן קצר מזה שהיה נהוג טרם כניסת הרפורמה לתוקף ולהתחיל לחיות את חייכם בכבוד.

 

 


עודכן ב: 06/07/2015