רבים מהלקוחות שפונים אלי בהליך הוצאה לפועל מבקשים שיקבע להם צו תשלומים הכי נמוך שאפשר.

בכל מקרה שכזה אני תמיד מסבירה ללקוח, שזה כלל לא חכם והמדובר "בכדור הרגעה" שנותן שקט מבחינת הליכים מבצעיים נגדם אולם לא מטפל בבעיה לעומקה וזה סגירת החובות ומחיקתם.

 

טול סיטואציה- קמתם בבוקר והתחלתם את יומכם, לפתע הרגשתם כאבים חזקים בחזה, עצרתם לרגע והכאבים חלפו, מה תעשו במצב כזה? האם תמשיכו ביומכם כרגיל? או שמא תפנו לרופא לבדיקת הכאבים?

 

רוב רובם של האנשים ימשיכו בשגרת יומם, שהרי הכאבים חלפו והם יאמינו כי המדובר בכאבים רגעיים בלבד, שלא ישבו עוד? מעטים יפנו לרופא לבדיקת הכאבים, שיבשר להם שאם לא היו פונים אליו יכול והיו מקבלים התקף לב נוסף שהיה גורם להם לפגיעה חמורה.

 

האם צו תשלומים נמוך הוא מהלך כדאי?

 

מן הכלל אל הפרט, לפעמים אנשים שמצויים בחובות ונפתחו כנגדם תיקי הוצאה לפועל, לאו דווקא קבלת צו תשלומים נמוך ישרת את מטרתם, שכן ברוב המקרים צו תשלומים נמוך, לא מביא להקטנה משמעותית של גובה החובות זאת בגלל הריבית האסטרונומית שקיימת בהוצאה לפועל, והמשך תשלום צו תשלומים נמוך הינו בבחינת כוסות רוח למת.

 

אומנם למרבית החייבים תשלום צו התשלומים הנמוך יפתור את "תקלת" ההליכים המבצעיים נגדם ויעכבם אולם החובות מעולם לא ייסגרו וענן תיק ההוצאה לפועל ירחף מעליהם ואנו יכולים למצוא שאחרי שנים רבות שאנו משלמים את צו התשלומים שנקבע החוב בהוצאה לפועל קטן בסכום נמוך מאוד.

 

לפיכך אם אתם חייבים לא בהכרח צו תשלומים נמוך בהוצאה לפועל הוא הפתרון בשבילכם. כל חייב והמקרה לגופו, אם יש באפשרותכם לשלם צו תשלומים גבוה, מוטב שתעשו זאת וכך גם גובה חובותיכם יופחת משמעותית והתיקים נגדכם ייסגרו במהרה. אולם אם אין באפשרותכם לשלם צו תשלומים גבוה וחובותיכם עולים על סך של 17,481 ₪ מוטב שתפנו להליך פשיטת רגל.

 


עודכן ב: 06/07/2015