משטרת ישראל סגרה תיק חקירה בעילה של חוסר אשמה כנגד גבר אשר נחשד בעבירות אלימות כלפי בת זוגו לשעבר, ביניהן איומים ותקיפה הגורמת חבלה של ממש. הגבר החשוד הוא אדם נורמטיבי, מועסק בתפקידי אבטחה ומתוקף עבודתו אף נושא רישיון לנשיא נשק. המתלוננת הייתה בת זוגו ולהם גם ילד משותף קטין.

 

החשוד עוכב לחקירה בתחנת משטרת זבולון, כאמור בחשד לביצוע עבירות אלימות כנגד המתלוננת ובסיום החקירה הוא שוחרר בתנאים מגבילים, לרבות הרחקתו מהמתלוננת וערבות עצמית. על פי החשד, הוא נחקר כי תקף את בת זוגו וגרם לה חבלות והכול לעיני בנם הקטין, כמו כן איים עליה כי יפגע בה.


מיד עם סיום חקירתו, קיבל כצפוי הודעה על ביטול מיידי של רישיון הנשק שלו בשל החשד לביצוע עבירות אלימות. עם ביטול רישיון הנשק הוא אף הוצא לחופשה ללא תשלום ממקום עבודתו, שכן הוא מועסק בתפקיד המחייב נשיאת נשק.

 

החשוד פנה לעורכת הדין שני אלקובי כדי להוכיח כי למעשה הקורבן היחיד בסיפור זה הוא

 

לטענת החשוד, המתלוננת העלילה עליו עלילות שווא כדי לזכות ביתרון במסגרת דיונים בעניין משמורת הקטין וכמו כן, מדובר בחלק ממסע נקמה שנועד לפגוע בו בשל רצונו לסיים את הקשר עמה.


עורכת הדין אלקובי פנתה למשטרת ישראל וצירפה ראיות חד משמעיות אשר מעידות על כך שמדובר בתלונת שווא, לרבות הודעות ששלחה המתלוננת לחשוד שבהן היא מאיימת עליו שתהרוס לו את החיים, כמו כן בשל חשדה כי הוא בגד בה היא ציינה כי הוא "ישלם ביוקר". בנוסף, יום לפני הגשת התלונה שלחה לו המתלוננת הודעה שבה כתבה לו כי "מחר הסיפור שלך ייגמר".


עוד טענה עורכת הדין אלקובי, כי יש לבחון לעומק את המניעים העומדים מאחורי הגשת תלונות בין בני זוג המצויים בסכסוך על רקע פרידה. בנוסף, כאשר מדובר בגרסה מול גרסה ואין ראיות פרט לתלונת המתלוננת, יש לבדוק היטב את מהימנות התלונה בטרם קבלת החלטה על המשך טיפול בתיק.


עורכת הדין אלקובי הפנתה את המשטרה להנחיות פרקליט המדינה בעניין סגירת תיק מחוסר אשמה

 

עורכת הדין אלקובי טענה כי במקרה זה, יש מניע מובהק להגשת התלונה, אין כל תיעוד אובייקטיבי וקיימת אינדיקציה ישירה לכך שהמתלוננת מימשה את איומיה כלפי החשוד באמצעות הגשת תלונת שווא.


כמו כן, טענה עורכת הדין אלקובי כי באם לא ייסגר תיק החקירה מחוסר אשמה, ייפגע קשות חופש העיסוק של החשוד אשר איננו יכול לשוב לעבודתו עד שלא יחודש רישיון הנשק שלו.


עורכת הדין אלקובי התייחסה לכך שההתנהלות כנגד החשוד אשר רישיון הנשק שלו נשלל מייד עוד בטרם ניתנה החלטה לגבי המשך הטיפול בו, מנוגדת לחזקת החפות ולפיה יש להתייחס אליו כחף מפשע עד שלא יוכח אחרת - ולא להיפך. לטענתה במקרה זה, הרשויות הן אלה שצריכות להוכיח את אשמת החשוד והוא איננו נדרש להוכיח את חפותו.


לאחר משא ומתן מול משטרת ישראל, השתכנעו גורמי החקירה כי אכן מדובר בתלונת שווא

 

בעקבות דברים אלה, תיק החקירה נסגר מחוסר אשמה, מבלי להותיר לחשוד רישום פלילי, סגירת התיק בעילה זו מצביעה על כך שלא נפל כל רבב בעניינו. בעקבות זאת, גם רישיון הנשק שלו הוחזר לו והוא שב למקום עבודתו.


מומלץ להתייעץ עם עורך דין פלילי בכל מקרה בו הנכם מוזמנים לחקירה במשטרה ו/או בכל היתקלות עם גורמי חקירה ו/או אכיפה.