כתב התביעה אשר הוגש לאחרונה לבית המשפט המחוזי בנצרת. התביעה הוגשה ע"י עו"ד לפיד רונן ו עו"ד מירב אשל מכרמיאל. בכתב התביעה מתוארות נסיבות המקרה בו נפגע קשה תלמיד ישיבה כבן 17 וכך עולה מהם:

במהלך חודש אפריל סמוך לשעות הבוקר המוקדמות, הגיע הנער כבן 17 ביחד עם חברו, אל חוף הרחצה המכונה "חוף חורי" בכנרת.
הנערים הנם תלמידי ישיבה מקומית הממוקמת סמוך לחוף בו אירעה הטביעה, וכמידי יום טבלו בו טרם יום הלימודים,ההפרדה בין הישיבה לחוף הים היא באמצעות חניון אשר אינו מתוחם או מגודר להולכי רגל.

בעת המקרה, לא היה החוף מסומן כחוף אסור לרחצה. ויתר על כן, במקום לא נמצאו שלטי אזהרה ולא נתחמה רצועת החוף בצורה המונעת כניסת מתרחצים, אלא אך כניסת כלי רכב באמצעות בולדרים (סלעים).

הדרך אל החוף הנה קלה ביותר ולמרות שהחוף מסוכן ואסור לרחצה, קיים שביל מסלול שמוביל מהחניון אל מחצית הדרך לחוף. כשהגיעו הנערים אל החוף, נכנס הנער לבצע טבילת בוקר, כאשר המים מגיעים לו עד לאזור מותניו.

לפתע, מסיבה שאינה ידועה, הבחין חברו של הנער כי הוא החל טובע. בניסיון למשות אתו מן המים, הוא נכנס פנימה וניסה למשוך את הנער תוך שהוא זועק לעזרה.


עוברי אורח שהגיעו למקום סייעו בהוצאתו של הנער מהמים והזעיקו למקום את צוות מד"א


למקום הגיע צוות "איחוד והצלה" אשר החל בפעולות החייאה, ואף פינה את הנער במצב בינוני לביה"ח פוריה.


הנער הגיע לבית החולים פוריה כשהוא סובל מפגיעה מוחית קשה בעקבותיה אושפז במחלקה לטיפול נמרץ כללי כשהוא מורדם ומונשם.

בימים אלו משוקם הנער במחלקה לשיקום נפגעי ראש בבית החולים שיבא, כשהוא משותק לחלוטין בגפיו התחתונות וחסר כל יכולת תנועה.

יצוין כי,בחוף זה בלבד אירעו במהלך השנים מספר רב של טביעות מהן ניתן היה להימנע בנקל ואשר חלקן הסתיימו בנכות חמורה ואף במוות.


אם לא די בכך, הרי שאף לאחר אירוע הטביעה בו נפגע הנער קשה, נוספו מקרי טביעה באותו חוף בדיוק (כ-3 חודשים בלבד לאחר האירוע דנן!), דבר המדבר בעד עצמו.

 

מומחה הבטיחות עו"ד גד הולר קבע בחוות דעתו המנומקת על גבי 43 עמודים כי הערכת סיכונים מקצועית הייתה מביאה את עיריית טבריה למסקנה שיש לפעול לסגירת חוף חורי באמצעות גדר עלות מימוש פתרון זה נמוכה מאד יחסית ונופלת עשרות מונים מהמחיר של טביעת אדם או פגיעה מהסיכונים האחרים.


עיריית טבריה ומשרד הפנים לא ביצעו הסקת מסקנות מקצועית מסך כל נורות האזהרה שנדלקו במהלך השנים ולא השכילו ליישם כללי בטיחות בסיסיים בהגנה על המתרחצים בחוף חורי ודבריו החמורים של מבקר המדינה על התנהלות משרד הפנים לגבי חוף חורי התממשו, במקרה טביעתו של הנער.

 

על הנתבעת להסיק מסקנות ולפעול להסרת המחדל, דבר שבפועל לא בוצע לצערנו עד לעצם כתיבת שורות אלה.

 

בימים אלה ממתינים במשרד עורכי הדין לפיד אשל להחלטות בית המשפט.