רשמתם את הילד או הילדה שלכם לחוג ספורט? זה מעולה מכל בחינה. חשוב לבדוק שמפעילי החוג רכשו במרוכז פוליסה המיועדת לילדים שעוסקים בספורט במסגרת קבוצת הספורט או חוגים. זו פוליסת תאונות אישיות שהכיסויים בפוליסה כזו מוכתבים על ידי חוק הספורט.


אם וכאשר מתרחשת פציעה, חשוב מאוד לנהל את התביעה באופן מקצועי שיביא בחשבון את מכלול הכיסויים הביטוחיים ואת האפשרות לתביעת נזיקין. עו"ד רונן לפיד סיים לא מכבר בהצלחה ניהול של תביעה מורכבת בגין תאונת ספורט של תלמיד.


חגי י, התובע בת.א. 39973-07-14, היה שחקן כדורגל בקבוצת הנערים של מכבי חיפה בכדורגל. בגיל 15 הוא נפגע בברך של רגל שמאל במהלך משחק וטופל על ידי רופא קופת חולים. לאחר כשבוע לא חל שיפור וחגי פנה לרופא של מכבי חיפה, ד"ר פסקין.


האבחנה שניתנה לו הייתה קרע במניסקוס פנימי, וכמו כן התברר שקיימת הגבלה ביישור. הומלץ על המשך בירור. בדיקת MRI אישרה את האבחנה של ד"ר פסקין, כעבור כשבועיים חגי נותח והקרע אוחה.


תביעת הביטוח הוגשה רק לאחר שחלפו שש שנים מהפציעה במהלך משחק כדורגל


לא חלפו שבועיים וחגי שוב הגיע לבית חולים עקב כאבים בברך, חום גבוה, נפיחות והגבלה בתנועה. התברר שהוא סובל מתהליך זיהומי, והוא טופל באנטיביוטיקה. באותו חודש הוא עבר טיפולים נוספים, כולל ניתוח לכריתה של הרקמה המזוהמת. גם עם השחרור לביתו הוא המשיך לקבל אנטיביוטיקה לווריד, וטיפולי פיזיותרפיה במשך תקופה ארוכה.


חגי, ספורטאי צעיר, נעדר מבית הספר במשך יותר מחודשיים, ומאימוני כדורגל ומשחקים במשך כתשעה חודשים. לאחר מכן הוא שב לעיסוקו הספורטיבי.


רק לאחר כשש שנים, בהגיעו כמעט לגיל 21, שהוא הגיל בו תביעת ביטוח לגבי קטין מתיישנת, פנה חגי אל עורך הדין רונן לפיד.


במועד הפציעה היה כיסוי ביטוחי בשתי פוליסות ביטוח שונות


בדיקת המצב על ידי עו"ד לפיד העלתה כי בזמן הפציעה היו בתוקף שתי פוליסות: פוליסת תלמידים של חברת כלל, ופוליסת ביטוח ספורטאים של חברת הראל. שתיהן פוליסות תאונות אישיות. הראשונה נותנת פיצוי על ימי היעדרות מעל לשלושה שבועות ועל נכות קבועה והשנייה - פיצוי שבועי על היעדרות ועל נכות קבועה. בהתאם לכך עו"ד רונן לפיד הגיש בחודש יוני 2014 - כשש שנים לאחר אירוע הפציעה - תביעות ביטוח לשתי חברות הביטוח.


חגי נשלח לבדיקה אצל אורתופד מומחה שקבע כי תישאר לו נכות צמיתה של 20%, ועוד 2.5% עקב הצלקות. חוות הדעת הוגשה לחברות הביטוח. מומחה של חברות הביטוח העריך את הנזק התמידי ב-10% בלבד.


מכיוון שכך, על פי הצעת עו"ד לפיד ועו"ד מירב אשל, שולם לחגי הסכום שאינו במחלוקת, צעד שנוח לשני הצדדים - חגי "מתחיל לראות כסף" וחברת הביטוח חוסכת לעצמה תשלומי ריבית על סכומים שבסופו של דבר היא ממילא תשלם.


במקביל הוגשה על ידי עו"ד רונן לפיד ועו"ד מירב אשל, תביעה לבית משפט השלום בחיפה כנגד שתי חברות הביטוח. בקדם-משפט השופט עמית רוזינס קבע את כל העניינים הטכניים על פיהם יתנהל המשפט על מנת להופכו ליעיל ולתכליתי.


רופא מומחה בכירורגיה אורתופדית ומנתח מפרקי ירך וברך בדק את חגי מטעם בית המשפט והגיש חוות דעת נוספת, שאפשרה מהלך של משא ומתן בין עו"ד לפיד ועו"ד אשל לבין חברות הביטוח.


על פי הפשרה שהושגה חגי זכה בסכום פיצוי נאה של 110,000 שקלים משתי חברות הביטוח גם יחד, בנוסף לסכום דומה שכבר קיבל מחברות הביטוח בתחילת טיפולם של עו"ד רונן לפיד ועו"ד מירב אשל, כסכום שאינו במחלוקת.


לסיכום, ניהול מוצלח של כל מהלכי התביעה, החל מהבדיקה הראשונית, עובר לתביעת הפיצוי מחברות הביטוח, קבלת סכום פיצוי חלקי, הגשת כתב תביעה כנגדן, הגשת בקשה לקדם משפט, משא ומתן עם שתי חברות הביטוח וסיום מוצלח של התביעה בפשרה הטובה לתובע, העניקו לתובע הצעיר סכום פיצוי מכובד שלא היה מתקבל ללא ניהול מקצועי וקפדני של התביעה הזו, ובפרט כאשר התביעה הוגשה רגע לפני התיישנותה ואובדן זכאותו של התובע הצעיר.