ילד בן חמש נפל באוטובוס ההסעות בדרך הביתה, בעת עצירת פתע. הנהג פעל באטימות לב וסירב לסייע לילד אף כי הילד בעצמו, יחד עם אחיו הגדול ממנו, פנו אליו וביקשו עזרה. במקום זאת, הוא המשיך בנסיעה ועצר, כמימים ימימה, בתחנה על יד ביתם והוריד אותם. הילד הצליח להגיע הביתה, ושם התעלף. אמו לקחה אותו מייד לבית החולים "זיו" בצפת, שם הוא נבדק בחדר המיון והוכנס לחדר הניתוח.


בפעולה כירורגית באפו, החתכים החיצוניים והפנימיים בפניו של הילד נתפרו, הוא נשאר באשפוז יומיים נוספים, ואז שוחרר לביתו והמשיך להגיע לבית החולים לביקורות. בהיותו ילד בריא לפני התאונה, הוא החלים מהר למדי, אך נותרה בפניו צלקת מכוערת שלא ניתן להתעלם ממנה כשמביטים בפניו. לא רק מבוכה רבה נגרמה לו כתוצאה מהצלקת אלא גם קשיים פיזיים.


לאחר כמה שנים בהן ההורים ראו את בנם צומח ומתפתח, אך הצלקת בפניו נשארת... החליטו לפנות לעורכי הדין רונן לפיד ומירב אשל על מנת שיטפלו בקבלת פיצויים בגין פציעה זו, שקרתה כאמור באוטובוס ההסעות של התלמידים.


כצעד ראשון, פנו עורכי הדין אל חברת הביטוח המבטחת את חברת ההסעות. עורכי הדין לא זכו למענה הולם ואף לא להקשבה ראויה. חברת הביטוח דחתה את תביעתם וטענה כי הפציעה התרחשה בעת מריבה בין הילדים ועל כן אינה באחריותם ואינה נופלת לגדר "תאונה" כהגדרתה לפי הפקודה לתאונות דרכים.


מהו שיעור הנכות עקב צלקת שנותרה בפניו של הילד?


עורכי הדין לפיד ואשל הכינו כתב תביעה מפורט, הכולל את השתלשלות אירועי אותו יום ואת הנזקים הפיזיים והנפשיים שנשארו לתמיד. כתב התביעה הוגש לבית משפט השלום בקריות, יחד עם בקשה למנות על פי חוק רופאים מומחים בתחום הפלסטיקה ובתחום אף אוזן גרון, מאחר ומתוך המסמכים הרפואיים עולה בוודאות כי לילד נותרה נכות רפואית שתלווה אותו כל חייו.


לילד מונה מומחה רפואי בתחום אף אוזן גרון ורק אז ניאותו אנשי חברת הביטוח להיכנס למשא ומתן עם עורכי הדין לפיד ואשל. האחרונים טענו, כפי שטענו גם בכתב התביעה, כי הצלקת המכוערת בפניו של הילד עלולה בסבירות גבוהה לפגוע בדימוי העצמי שלו ובביטחון העצמי שלו, וכי הפגיעה הנפשית תפגע ביכולתו לנהל את חייו.


בגלל מהות הפגיעה ומיקומה, רמת הנכות התפקודית של הילד עולה בהרבה על רמת הנכות הרפואית שלו, והוא ייאלץ בעתיד להוציא סכומים גבוהים על טיפול רפואי, פרא-רפואי, שיקומי ומשלים, שלא כולם כלולים בסל הבריאות.


לאחר משא ומתן הגיעו עורכי הדין רונן לפיד ומירב אשל לפשרה עם חברת הביטוח כלל, המבטחת את חברת ההסעות, לפיה ישולמו לילד 180,000 שקלים. בית המשפט נתן להסכם הפשרה תוקף של פסק דין ואף פטר את הורי הילד מתשלום יתרת האגרה.


וכך, עם טיפול משפטי נכון וחכם, הסתיימה פרשה זו, שהחלה בילד ש"עף" בעת עצירת פתאום באוטובוס ההסעה, המשיכה בניסיון של חברת הביטוח "להעיף" את עורכי הדין לפיד ואשל, וסיומה בחריקת בלמים בה נעצרו כל ההליכים המשפטיים עם הסכמתה של חברת הביטוח לשלם 180,000 שקלים. בעת צרה צריך כנראה לדעת שבית המשפט קיים כדי לסייע...