מדריך מקוצר לזוגות מעורבים. התאהבת באזרח זר במהלך טיול בחו"ל? התאהבת בעובדת זרה ? או אולי התאהבת בתייר שהגיע לארץ לטייל? קיימות דרכים מגוונות באמצעותן נרקמת מערכת יחסים זוגית בין זוגות מעורבים. רוב האזרחים הישראלים שבני זוגם הינם בעלי אזרחות זרה, מעוניינים לחיות יחד בארץ ישראל.

 

כיצד ניתן להסדיר מעמד בישראל לבן זוג זר שאינו יהודי?

 

תהליך הסדרת המעמד הינו ארוך ומורכב והוא מתנהל מול משרד הפנים. אך אל דאגה, להלן מדריך מקוצר שיעשה לכם סדר.


בני זוג אשר מעוניינים לחיות יחד בארץ ישראל, ואף להקים משפחה בארץ, צריכים להגיש בקשה מתאימה להסדרת מעמדו של בן הזוג הזר למשרד הפנים באזור המגורים של בן הזוג הישראלי. משרד הפנים מאוד מקשה על הזוגות "המעורבים" ורבים אף מתייאשים ומוותרים, בקשתם מסורבת על ידי משרד הפנים, ובן הזוג הזר נאלץ לחזור למדינתו, מה שמביא בדרך כלל את בני הזוג למצב של תסכול וייאוש, ורבים אף מרימים ידיים ונפרדים.


משרד הפנים פועל בהתאם לנהלים לפיהם יש לערוך בקשה מתאימה בצירוף מסמכים שונים הכוללים בין היתר תעודות שונות אותן יש להוציא ברשויות המתאימות בארץ הזרה של בן הזוג הזר ,לאמת אותם באמצעות חותמת אפוסטיל ולצרף להם תרגום נוטריוני.


על בני הזוג להוכיח את כנות הקשר, כלומר שהיחסים ביניהם אינם פיקטיביים. זאת ניתן להוכיח באמצעות תמונות משותפות, תצהירים של בני משפחה וחברים אשר יכולים להעיד על כנות הקשר, הוכחות לניהול הקשר ב"שלט רחוק" או לחילופין כיצד ניהלו משק בית משותף בישראל או בחו"ל.


כמו כן, כנות הקשר נבחנת באמצעות ראיונות אישיים אשר נערכים על ידי נציגי משרד הפנים לבני הזוג כל אחד בנפרד, ובמהלכם נבחנים בני הזוג באמצעות שאלות היורדות לפסים מאוד אינטימיים, מומלץ להיערך בהתאם לפני הראיונות.


במידה ובני הזוג צלחו את השלב הראשוני, ובקשתם מאושרת. מתחיל תהליך המכונה "תהליך מדורג". תהליך זה נפרס על פני כ- 4.5 שנים לבני זוג נשואים, וכ- 7 שנים לבני זוג ידועים בציבור. במהלך התהליך המדורג ניתנות לבן הזוג הזר אשרות שהייה זמניות אשר אותן יש לחדש מידי שנה. במהלך כל התהליך המדורג נבחנים בני הזוג בין היתר בעניין כנות הקשר וכן האם מרכז חייהם הינו בארץ ישראל.


עורכת דין מירי נחשונוב מלווה זוגות רבים בתהליך המורכב והארוך מרגע עריכת הבקשה ואיסוף המסמכים ועד להשגת היעד, כל זאת ביעילות, מקצועיות ויחס אישי.


על מנת לחסוך את כל הדאגות, כאבי הראש ועל מנת שלא ללכת לאיבוד בסבך הבירוקרטיה, ועל מנת שלא לצאת מותשים ומיואשים, מומלץ לפנות לייעוץ וליווי משפטי מתאים. 

 


עודכן ב: 09/10/2016