הזכות לעלות לישראל מוענקת מכוח חוק השבות. לפי חוק זה כל יהודי זכאי לעלות ארצה, למעט מקרים חריגים מאוד. במהלך השנים, נוסף לחוק סעיף המאפשר גם לילד ולנכד של יהודי, לבן זוג של יהודי ולבן זוג של ילד של יהודי ושל נכד של יהודי לעלות ארצה.

 

מה קובע חוק השבות?


חוק השבות קובע את העיקרון לפיו כל יהודי הנמצא בכל מקום בעולם רשאי לשוב למדינת ישראל, והוא אינו נחשב מהגר אלא אדם השב (חוזר) למולדתו.


למרות החוק ולמרות שקיימים נהלים המסדירים את עניין העולה החדש, מגיעים למשרדי מקרים רבים של לקוחות מיואשים שלא מקבלים את מעמד "עולה החדש" המגיע להם על פי החוק והנהלים. הם מספרים לי שמשרד הפנים דורש מהם דרישות לא הגיוניות וחסרות בסיס משפטי.


לפני כחודשיים הגיעו למשרדי זוג מקסים עם שני ילדים, שבמשך שנתיים ממתינים לקבל את מעמד העולה שלהם, וכל שהם מקבלים הוא אשרת תייר בלבד. במשך שנתיים הם סובלים מאוד מההתנהלות של משרד הפנים כלפיהם ומהחיים ללא מעמד בארץ, ללא יכולת לעבוד ולהתפרנס באופן חוקי ובכבוד.


לשמחתנו הרבה, מיד כשהגיעו למשרדי הבנתי שקיימת טעות חמורה בתיק שלהם, וכי הדרישות שמציבים בפניהם לא הגיוניות ובניגוד לחוק ולנהלים, לכן פניתי למשרד הפנים, ולמרות שהדבר היה לא קל, הצלחתי להעמיד אותם על טעותם החמורה, ושבוע לאחר מכן קיבלו הלקוחות היקרים מעמד עולה ותעודות זהות, כולל כל הזכויות המגיעות להם מהמדינה כעולים, הם התקשו להאמין שסוף סוף זה קרה.


במשך שנתיים הם חיו ללא תנאים סוציאליים, ללא יכולת לעבוד, חיו כמו תיירים. ובתוך זמן קצר ביותר הצלחנו לפתור להם את הבעיה ולשנות את חייהם מקצה לקצה . ההישג הזה מילא אותי באושר גדול! במיוחד לאור העובדה כי הלקוחות שלי הופכים להיות כמו בני משפחה עבורי וההצלחה שלהם זוהי ההצלחה שלי.


עו"ד מירי נחשונוב מעניקה ליווי צמוד וייצוג מול משרד הפנים ופתרונות יצירתיים לבעיות סבוכות. 

 


עודכן ב: 09/10/2016