במדינת ישראל, לפני ארבעים שנה בערך חוקק חוק הפלת"ד- פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, זהו חוק מתקדם שלא קיים במדינות מערביות מפותחות.


בעיקרו - מדובר על חוק סוציאלי, חוק שבסיסו מתייחס לכך שבמקרה של תאונת דרכים - אין חשיבות לאחריות, וכל נפגע יפוצה ללא קשר למידת חלקו בתאונה.


מטרת החוק היא בראש ובראשונה לפצות את מי אשר נפצע ונפגע, מטה לחמו נפגע וכעת הוא לא יכול לפרנס עצמו, לכלכל עצמו, לדאוג לו ולמשפחתו


על מנת שאותו נפגע לא ייפול כנטל על החברה- חוקק החוק שאינו מטיל אחריות, והדבר היחיד עליו דנים בבית המשפט הוא על גובה הפיצויים שישולמו ועליהם בלבד.

מנגד חוק הפלת"ד מצויה פקודת הנזיקין אשר מתייחסת להרבה מאוד עוולות לרבות נזקי גוף שלא נגרמו מתאונת דרכים, הרי שלנפגע עומדת הזכות לתבוע את מי שהזיק לו ולהגיש מטעמו חוות דעת רפואית, הנדסית, איזו שלא ירצה, הרי שבתיקי תביעות לפי חוק הפלת"ד, ימונה מומחה אחד מטעם בית המשפט והוא יקבע את אחוזי הנכות אם קיימים אשר ישפיעו בסופו של דבר בהחלטת השופט/ת בפסיקת גובה הפיצויים.

על מנת שלא להתבלבל בין הדברים, אדם שנפגע הן בתאונה דרכים או הן בנופלו לבור ברחוב, צריך לגשת לעורך דין אשר מתמחה בתחום, והוא יכווין אותו כיצד לנהוג ומה עליו לעשות.

רק עורך דין אשר מתמחה בתחום יידע לנתב בין המסוכות המשפטיות, יידע מה לשאול את העדים בבית המשפט, וגם חשוב שיידע מה לא לשאול.

עורך דין שמתמחה בנזיקין הוא הכתובת לכל אלו אשר נפגעו הן בתאונת דרכים והן בתאונה אחרת, ולא יודעים כיצד ממשיכים ו"מי נגד מי"

מקרה שאירע והגיע לפתחו של משרד עוה"ד אורן גדות נגע לבחור שנסע על קטנוע ונפגע בתאונת דרכים בשרון, הוא נפגע, ועל שחברת "הפול" ביטחה בחובה את הקטנוע, היא הנפיקה פוליסה שאינה הייתה פשוטה מבחינת המבוטח; כללה תנאים מורכבים והשתתפות עצמית די גבוהה.

עוה"ד אורן גדות הצליח להתדיין עם חברת הפול, ולאור חומרת הפגיעה יחד עם השיפור המתמיד, העביר לנפגע תשלום ע"ס 40,000 ש"ח.

מעבר לעניין תאונת דרכים - יש גם את המוסד לביטוח לאומי אשר גם הוא משחק תפקיד בהצגה; שוו בנפשכם, מה קורה במקרה של תאונת דרכים שקרתה בדרך מהעבודה או לעבודה... כל זאת ועוד במאמר אחר.
 


עודכן ב: 01/10/2017