לצורך דוגמא יצוין כי רק בשנת 2013 הוגשו 36,721 בקשות ולעומת זאת, בשנת 2014, חל גידול ניכר והוגשו 43,185 בקשות לפשיטת רגל. החל משנת 2015 ועד היום, המגמה לא השתנתה והגידול בהגשת הבקשות רק הולך וגובר.


רובם הגדול של החייבים חושב בצורה שגויה כי לאור פנייתם להליך פשיטת הרגל, יעברו עוד שנים רבות עד לבוא היום בו יוכלו לקבל שוב הלוואות מהבנקים, משכנתא לרכישת בית - אם בכלל.


זאת, חושבים בשל העובדה כי הערה בדבר הכרזה כפושט רגל נרשמת אצל כלל התאגידים הבנקאיים בדרך כלל עד 7 שנים לפי חוק נתוני אשראי, התשס"ב-2002.


במציאות, אלה שעברו הליך פשיטת רגל, יוכלו להפוך לגיטימיים מול הבנקים בתוך שנה או פחות, כל עוד הם עובדים במרץ על מנת לשפר את התדמית הכלכלית שלהם מול נותני האשראי והבנקים.


פתיחת דף חדש וחזרה לתלם הכלכלי


מן המקובץ לעיל עולה מסקנה אחת פשוטה וברורה כי הגורם החשוב ביותר בכדי לחזור לתלם הכלכלי מחדש, הוא לבנות מחדש את האשראי שלכם ולהראות כי אתם מנהלים החזר תשלומים חודש באחריות, בצורה מסודרת וברצינות. זאת, למשל תוכלו להוכיח באמצעות תשלום בזמן של שכר הדירה החודשי או תשלום ההוצאות השוטפות שלכם כגון טלפון, חשמל וגז, או על ידי קבלת כרטיס אשראי ותשלום הסכומים, המינימליים אפילו, במועדם.


פשיטת רגל עקב אירוע חד פעמי והמתנה לאישור משכנתא


אם פנייתכם להליך פשיטת הרגל הינה בשל אירוע חד פעמי בחייכם, כמו גירושין, מוות של בן או בת הזוג, מחלה קשה או חובות ישנים ש"נמרחים" במערכת ההוצאה לפועל, תקופת ההמתנה לאישור המשכנתא תהיה קצרה ביותר. בנקים רבים דורשים מסמכים על מנת לאמת את המצב ונסיבות ההסתבכות הכלכלית, למשל תשלומים לבתי חולים או מסמכים מבית הדין או מבית המשפט אשר בהם יש לאמת את נושא הגירושין.


יודגש כי אם פושט הרגל שילם במהלך ההליך סך של משוער שבין 80-95 אחוזים מחובותיו, הסיכוי שלו לקבל משכנתא במועד קצר יותר, הינו גבוה, שכן חייב זה שילם למעשה את רוב חובותיו אשר נוצרו בתום לב ובכך, יישב את הסכסוך עם נושיו ושמר על יכולת פירעונו.

לאור האמור לעיל, חשוב יהיה לנהל הליך פשיטת רגל על ידי עורך דין הבקי בכלל דיני פשיטת הרגל תוך כדי הדרכה וליווי אישי בכל שלבי ההליך.


הדברים דלעיל אינם מהווים ייעוץ משפטי וכל מטרתם הינן להמליץ כי בטרם נטילת החלטה לפנות להליך כזה או אחר, מומלץ להיוועץ בעורך דין מומחה בתחום אשר יכול יהא לקבוע את הפתרון המתאים לטיפול בסוגיה.

 

מ. עו"ד פרץ-אליה הינו משרד בוטיק המתמחה בהליכי פשיטת רגל והליכי חדלות הפירעון השונים לסיוע והגנה על חייבים בכל מצב תוך כדי ליווי אישי וצמוד.