בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על מקרי אלימות מינית. מקרים כאלו יכולים להתרחש בכל מקום ויכולים להיות בתוך המשפחה או מחוצה לה וכדאי להיות מודע להם, ובמקרה הצורך לפנות אל הגורמים המתאימים שמטפלים במקרים מעין אלו.


מה זה?


תקיפה מינית היא כל כפייה של אדם אחד על אדם אחר את עצמו באופן מיני. מדובר על אלימות מינית אשר בה צד אחד משפיל ומבזה את הצד השני בשביל להשיג שליטה וכוח באמצעות המעשה הזה. יש לצערנו לא מעט מקרים כאלו גם בארץ, וכשליש מהנשים מדווחות על מעשה מיני כלשהוא כלפיהם בניגוד לרצונם במהלך חייהן.


מה נחשב לתקיפה מינית?


יש כמה סוגים של תקיפה מינית:


• הטרדה מנית – התנהגת שאינה רצויה של אדם אחד כלפי השני בעלת אופי מיני. זו יכולה להיות סחיטה על רקע מיני, חיזורים שאינם רצויים, הערות מיניות וכדומה.


• מעשה מגונה – כל מעשה מיני שמגרה את התוקף אך הוא ללא חדירה של חפץ או איבר מין לגוף.


• מעשה סדום – כל החדרה של חפץ או איבר מין לפה או לפי הטבעת.


• גילוי עריות – זו היא תקיפה מינית המתבצעת על ידי קרוב משפחה מדרגה ראשונה. אח, אבא, ילד.


• אונס – החדרת איבר מין בניגוד לרצונה של האישה. גם אם האנס לא הצליח לבצע את זממו אלא רק ניסה גם זו תקיפה מינית.


איך החוק מתייחס לזה?


החוק בישראל מתייחס בחומרה למקרים של תקיפה מינית. יש כמובן את העונש המרבי על אונס שזהו המקרה החמור ביותר של תקיפה מינית והוא עומד על 16 שנות מאסר, אך גם לחוק יש די מרווח למעשים חמורים אף יותר ואפשר להגיע גם עד ל-20 שנה. זה יכול להיות אונס שבעקבותיו הנאנסת נכנסה להיריון, זה יכול להיות גילוי אריות, אונס אכזרי במיוחד או כל מקרה בו בית המשפט מחליט שמדובר על תקיפה מינית לא ״שגרתית״. החוק בישראל אמור לתת מענה לכמות ההולכת וגוברת של תקיפות מיניות גם אם הן ברובן קלות כמו הטרדה מינית מילולית וכדומה, והיום ישנה מודעות רבה יותר לחשיבות שבדיווח גם אם זה קורה שנים רבות מאוחר יותר.


מה אפשר לעשות בנידון?


אם אתם חשודים בתקיפה מינית, בין אם זו הטרדה מינית, מעשה סדום, גילוי עריות, אונס או כל חשד אחר ואף אם נעצרתם בעקבות החשדות הללו זה לא סוף פסוק. עורך דין עם ניסיון בתחום יוכל לסייע לכם להתנהל נכון במהלך המעצר והמשפט וידריך אתכם מה עליכם לעשות. עורך דין מומחה בתחום ייצג אתכם בצורה הטובה ביותר עבורכם ויסייע לכם להיחלץ מהמצב אליו נקלעתם. לא כל מעצר על תקיפה מינית נגמר בכליאה או בעונש בכלל, ועם ייצוג איכותי אתם יכולים לצלוח את זה.