לעו"ד חיים איציקובסקי שלום
במשך 5 שנים צברתי המון הקלטות בממיר ההקלטה של הוט ונשאר בו רק 2% של שטח פנוי, לפני כשבועיים הממיר נשרף ושבק חיים מסיבה כלשהי ופשוט לא ניתן להדליקו יותר, [כמו כן שרף לי את מחבר הHDMI בטלוויזיה ועל זה יש הרבה מידע בנושא ברשת] כעת לא ניתן לתקנן את הממיר ולהציל את המידע הרב שאבד, לא על ידם כיוון שהם לא מוכנים, וגם לא על ידי 4 טכנאים פרטיים שכבר פניתי אליהם ובדקו את הממיר ואומרים כי נשרף המעגל הראשי של לוח האם ולא ניתן לתקנו כיוון שאין בידהם את החלקים והציוד המתאים אלא רק בידי חברת הוט והמחיר וגם אם היה המחיר לתיקון מאוד גבוהה כ1000 ש"ח + , אז במשך שבועיים שאני מנסה לדבר עם נציגי התמיכה ועם האחראים שלהם ולמצוא פיתרון לנושא וממש מתחנן אליהם שיתקנו את הממיר במעבדה שלהם או שיעבירו את המידע לממיר אחר והם פשוט לא מוכנים בשום אופן! גם הפיצוי שהם מציעים לצפיה חינם ע"ס 75 ש"ח בערוץ VOD הוא מגוכך ולא הולם אפילו קמצוץ מכמות ההקלטות שצברתי ומתקופת הערוצים הנוספים בתשלום ששילמתי עבורם, וככה במשך שבועיים אני מטורטר על ידם ופיתרון בנושא עדין אין, אחרי כ"כ הרבה בזבוז זמן והוצאת אנרגיה לשווא והרבה עגמת נפש, כאשר הגיע טכנאי אלי הבייתה אמר שכן ניתן להעביר את המידע לממיר אחר וחזר על כך כמה פעמים, חלקם אומרים שכן ניתן וחלקם שלא ניתן להעביר את המידע בהארד דיסק של הממיר עם כל הסרטים וההקלטות בנפח של כמעט 500GB , ועל כן במידה וארצה להחליף ממיר אצטרך לוותר על כל התכנים שהקלטתי במהלך כל השנים הללו. כאשר דיברתי אתמול עם אחראי בנושא הוא אמר חד משמעית כי לא ניתן להעביר את המידע לממיר אחר .
בהסכם שנחתם עם הוט כאשר רכשתי את הממיר, לא היה כל גילוי נאות בנושא מצידם שהממיר הוא בעצם "חד פעמי" ואם הוא מתקלקל או נשרף לא ניתן להעביר את המידע שהוקלט במשך השנים ואשר נמצא בדיסק הקשיח "הנשלף" שלו לממיר אחר.
כמו כן הוט טענו כבר לפני כ-4 שנים שניתן יהיה "בעתיד" להעביר לממיר אחר בבית את ההארד דיסק הנייד ש"נשלף" ממש לחינם... עם המידע המוצפן ובעל זכויות יוצרים שאין שום אפשרות לצפות בו במחשב וגם בממיר אחר בבית ועדיין לא נעשה דבר בנושא מצידם.
שאלתי לך היא מה ניתן לעשות במקרה הנ"ל?? איך ניתן לשכנע את חברת הוט שיעבירו את המידע לממיר אחר? והאם כדאי להגיש בנושא תביעה פרטית או ייצוגית כנגד הוט ומה הסיכויים לכך?
כמו כן פתחתי שירשור עם כ3000 צפיות וכ50 תגובות בנושא בפורום "קולנוע ביתי" לפני כשבועיים אודות המקרה אך לא ניתן להעתיק את הקישור.
מקווה לתגובה בהקדם ואעריך זאת מאוד. תודה
שלום,
אני מודה שאינני מבין בתחום הטכני כמוך, אך מבחינה משפטית, יש צורך בראש ובראשונה לבחון את ההסכם ביניכם ושנית לשלוח את הממיר לבדיקה ולצורך חוות דעת מומחה כדי שיבחן מדוע נשרף הממיר. לאחר הבדיקה יש לבחון האם האחריות חלה על הוט בהתאם להסכם.
במילים אחרות, למרות כל מה שכתבת, לא סיפקת נתונים מספיקים כדי שאוכל לענות על שאלותיך.
לעניין הגשת תביעה ייצוגית יהיה עליך להתייעץ עם עו"ד מהתחום.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
תודה רבה על המענה המהיר, ברצוני לשאול מה בנוגע לחוסר גילוי הנאות מצידם בהסכם רכישת הממיר, שאם הממיר מתקלקל אם במישרין או בעקיפין מסיבה כלשהי, לא חלה כל אחראיות על המידע המוקלט בו והוא פשוט ילך לאבדון?
כמו כן ברצוני לעדכן אותך שהממיר שרף את כרטיס הHDMI של הטלוויזה, [במקרה שלי כנראה נשרף רק מחבר אחד ולא כל הכרטיס כיוון שחיבורי HDMI אחרים עובדים], ללא מעט אנשים וגרם להם נזקים בעלות תיקונים של אלפי שקלים והנושא ידוע ומוכר בתקשורת ומופיע גם בשלל אתרי רשת, אם הנך מעוניין תוכל לחפש ברשת אודות הסיפור תחת הכותרת "תביעה ייצוגית: ממיר המג'יק של HOT שורף טלוויזיות"
אם אהיה מעוניין להגיש תביעה פרטית בנושא האם אוכל דרכך?
תודה
שלום,
כפי שאמרתי, אינני עוסק בתביעות ייצוגיות ולכן גם אינני יודע לנתח משפטית האם המקרה מתאים לתביעה ייצוגית, אך הוא בהחלט מתאים לתביעה קטנה ובמידה ותרצה ייעוץ וסיוע משפטי בעניינך, אשמח לעזור.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המון תודה על המענה, מעיון נוסף בהסכם המופיע באתר הוט, ראיתי בסעיף 33 כי אין אחראיות של הוט על התכנים המוקךטים בדיסק הקשיח של הממיר, ובמידה והממיר ניזוק בצורה כלשהי וישלח לתיקון במעבדה. אך כאמור הוט בכלל סירבו בכל תוקף לקחת את הממיר לתיקון במעבדה אלא רק להחליפו, ולכן כרגע הוא עדיין בחזקתי.
דבר חשוב נוסף הוא כי אותו הסכם המופיע עם קווי מילוי פרטי הלקוח וחתימה בתחתיתו, מעולם לא נשלח]פוקסס לאימי ברגע הרכישה, ואישור הקניה נעשה בעצם רק דרך הטלפון, ולכן בעצם לא היה גילוי נאות מלא של ההסכם וכי איננה חתומה עליו. מן הסתם אם הייתי יודע את פרטי ההסכם מלכתחילה אז כנראה שלא הייתי מבקש ממנה לרגוש עבורי ממיר מקליט אלא ממיר רגיל.
טרם יצירת קשר עמך, הייתי מאוד מעריך אם היה ביכולתך לעיין בסעיף 33 בהסכם המופיע בתחתית העמוד הראשי של אתר הוט תחת הכותרת "הסכם מנוי Hot", על מנת לסכם בפורום על סמך הבנתך את סעיף ההסכם, אם יש בכלל עילה לתביעה קטנה בנושא, וזו בכדי לחסוך את יצירת הקשר לחינם ולבזבז מזמנך.
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר