שלום,
חבר שאינו יודע עברית, תייר, רכש כרטיס נסיעה הלוך ושוב באחת מהחברות בארץ.
על הכרטיס רשומה שעת הגעה של האוטובוס לתחנה בעברית ובאנגלית אך רק בעברית גם הוסיפו את המילה משוער.
שעה HOUR 16:24 משוער
האוטובוס הגיע לתחנה כ-15 דקות קודם ע"פ חברת האוטובוסים!
ואילו החבר הגיע כ-10 דקות ולכן "פספס" את האוטובוס.
האם ישנה עילה לפנות לבית המשפט בנושא זה?
נסיתי לפנות בשם החבר לחברת האוטובוסים אך זו טוענת שלא מתחייבת לשעות ופשוט מציעה להחזיר את עלות כרטיס הנסיעה שנרכש מראש.
אציין כי לא מנסה סתם לתבוע, זה היה האוטובוס האחרון ליעד, ובשל כך החבר חיכה כ-3 שעות לאוטובוס ליעד אחר, ואז שוב צרות גם עם הקו החדש- בכלל לא עצר בתחנה כי היה מלא (ולצערי למרות שהם מודעים לכך שהוא כמעט תמיד מגיע מלא הם לא משנים את תדירותו ).
לבסוף, בייאוש שכבר שעה 20:00 ואין לו דרך לחזור נאלץ לקחת מונית בתשלום של 500 ש"ח ולכן אני רוצה לעזור לו לקבל חזרה את הסכום הזה ( לצערי לגבי הסכום המגוחך שהנהג מונית גבה אין מה לעשות שכן מסתבר שאין יחידת אכיפה נגד מוניות כעת במשרד התחבורה-נסגרה משום מה ).
תודה.
שלום,
ראשית כיוון שמדובר בתייר, אני מניח שהוא נמצא לזמן מוגבל בארץ ולכן לא ברור לי כיצד הוא יוכל לנהל את תביעתו פה בארץ.
שנית, ממתי תחבורה ציבורית מגיעה בזמן בארץ ? (אפילו הרכבת מאחרת).
במילים אחרות, למרות שלכאורה יש לחברך עילה לתביעה, אני לא בטוח שיש לו ראיות להוכחת טענותיו ושנית, לא הייתי ממליץ במקרה זה לתבוע כיוון שהעלות תהיה גדולה מהתועלת.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר