שלום,
ב8.4.18 אני ומשפחתי נתקלנו בתקרית מצערת.
בשעה 2 בצהרים אני ואבי הלכנו לחנות הרמוניה לבית (סניף ראשון לציון) ניגשנו לראות ולבחון שידה וסיפריה מעץ מנגו, על השידה היה מחיר 540 שח ועל הסיפריה היה מחיר לצרכן ולא מחיר לאחר הנחה כמו בכול החנות, ניגשנו למוכרת לנה ושאלנו מה המחיר של הסיפרייה, היא אמרה מכיון שלא רשום על המוצר מחיר לאחר הנה אז צריך לקחת את המחיר הגבוה וממנו להוריד 70%, לקחתי מחשבון ועשיתי זאת המחיר שיצא לי הוא 990 שח.
לאחר מכן אני ואבי רצינו להתייעץ עם אימי לגבי המוצרים, נסענו לאסוף אותה מהעבודה והגענו לחנות בשנית בסביבות השעה 5 וחצי. אימי אהבה את המוצרים והחלטנו לרכוש אותם. כאשר ניגשנו לקופות נתקלנו בבעיה, המחיר על הסיפרייה הינו 990 שח אך המחיר על השידה 1140 שח ולא 540 כמו שרשום עליו.
ניגשתי עם שושנה(מוכרת בחנות) לשידה המדוברת והראתי לה את התו המחיר כולל הברקוד שהופיע אצלם במערכת הממוחשבת וכך גם על המוצר עצמו, היא לקחה את התו המחיר אותו החזקתי מהיד, קרעה אותו וזרקה לפח, תוך כדי הוספת \אימרות של "זה לא המחיר, מה שיש במחשב, קובע" ועוד.
ניגשנו לקופות, ללנה (אחראית המשמרת) ואחרי התחצפויות לא רלוונטיות לחלוטין, מצד לנה ושושנה(המוכרת שטענה שבסך הכול טעתה במחיר הנקוב) נאמר לנו שזהו המחיר והן לא יכולות לעשות שום דבר בנידון, כמובן שלא הסכמנו עם ההחלטה הזו, מכיוון שידענו שלפי "חוק הגנת הצרכן" סעיף 17ב' תת סעיף ד' נאמר שחור על גבי לבן: " המחיר המחייב של טובין יהיה המחיר שהוצג עליהם בהתאם להוראות סעיף זה, אף אם מחירם בקופה גבוה מהמחיר האמור".
לאחר שאני ומשפחתי דנו בדברים שנעשה בהמשך (האם נרכוש את המוצר במחיר אשר יותר מכפול מהמחיר המוצג או לא), שושנה, עם טלפון ביד, ניגשה לאותה שידה עם תו מחיר חדש, 839.90 שח במקום 540 שח, ניגשתי אליה ושאלתי אם זהו המחיר הסופי? היא ענתה לי: "כן, זה המחיר הסופי".
ניגשתי להורי ואחרי התלבטויות בינינו, החלטנו שניקח את השידה במחיר הזה (שיערנו ששושנה דיברה עם מנהלת החנות וזאת הגיעה לפשרה בין 1140 ל540 שח במחיר של 840 שקלים אשר זהו האמצע, אך פשר השינוי לא היה רלוונטי לנו כלל, נאמר לנו שזהו המחיר על ידי שושנה המוכרת וזהו המחיר שבו רצינו לקנות את השידה המדוברת).
ניגשנו לקופות בשנית לרכוש את המוצרים ושוב נתקלנו באותה בעיה, אחראית המשמרת, לנה, אומרת לנו שוב שמחיר השידה הוא 1140 שח. אנחנו מציגים לה את המחיר החדש שששונה הציגה לנו על השידה ממש לפני כמה דקות. שושנה והלנה התחילו להתווכח, בסופו של הוויכוח שושנה אומרת ללנה "את צודקת, את צודקת ! זה הכול בגלל האנטיבייוטיקה, אני מצטערת". באותו רגע, לאחר שהולכנו שולל פעמים, לא רציתי לרכוש את המוצרים, בגלל תחושת הרמאות וההונאה שנעשה מול עיניי לי ולמשפחתי פעמיים ! רציתי לעזוב, אך הורי התעקשו על הקנייה ולבסוף קנינו את שני המוצרים, הסיפרייה ב990 שח והשידה ב1140 שח
אני חושב שמגיע לי לקבל את 600 השקלים שלי, אשר שילמתי יותר על השידה, במרמה ועל ידי פגיעה בזכויותי כצרכן, בחנות הרמוניה לבית בסניף ראשון לציון בתאריך 4.8.18 בשעה 18:35, בחזרה, על ידי קבלת החזר כספי מלא.
יש לי תמונות אשר מוכיחות את כול טענותי כגון המחירים שהוצגו על המוצרים, הברקודים שלהם והקבלה מהחנות.
מחכה לתשובה בנוגע לנושא ומה כדאי לי לעשות
תודה ויום טוב
שלום,
בהתאם לחוק הגנת הצרכן יש לשלם על הסכום שמוצג על המוצר (המפורסם לצרכן).
באם יש לך ראיות להוכחת טענותיך - אתה רשאי להגיש תביעה בהתאם לחוק הגנת הצרכן על סך של עד 10,000 ש"ח ללא הוכחת נזק.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר