שלום רב,
קניתי בחנות בגדים 2 בגדים לילדים בשווי 80 ₪ לשניהם
ילדי לבשו פעם אחת את הבגד
ובגדים נפרמו שניהם באותו יום שלא במקומות התפר
ביום שישי הייתי החנות להחזיר את הבגדים אך נאמר לי שישלחו לשירות לקוחות ותוך 14 יום יהיה לי מענה
לאחר 14 יום קבלתי תשובה כי ינתן לי זיכוי עבור שני הבגדים
כמובן שחפשתי משהו אחר לקחת אך לא מצאתי
ביום חמישי האחרון הגעתי לחנות ומצאתי שני חולצות נאמר לי ע"י המוכרת ומנהלת החנות כי הזיכוי שווה רק 40 שח היות ומדובר בסוף עונה
ברצוני להדגיש כ המוכרת אמרה שהזיכוי תקף עד שבוע הבא בלבד בעוד שהקניה נעשתה לפני כחודשיים
והם לא נותנים את הזיכוי בכתב
איך עלי לנהוג שכן זרקתי את הקבלה
אבל יש לי פירוט באשראי
בברכה,
שרי
שלום,
תחילה אגיד - באם מכרו לך מוצר תקול, על החנות להחליף לך למוצר אחר או לבטל את העסקה ולהשיב את כספך בדרך ששילמת.
באם ניתן לך זיכוי, הזיכוי צריך להיות בגובה הסכום ששילמת וצריך להיות תקף לגבי כל המוצרים בחנות (כאילו את משלמת את הסכום הראשוני ששילמת).
החוק לגבי זיכוי :
14ז. (א) ביטל צרכן הסכם לרכישת טובין או שירותים ולא היה זכאי להחזר כספי לפי הוראות כל דין, והעוסק נתן לו שובר זיכוי בשל הביטול (בסעיף זה – שובר זיכוי), יחולו הוראות אלה:
(1) שובר הזיכוי יודפס או ייכתב באופן שימנע את מחיקת הכתוב בו ;
(2) הסכום הנקוב בשובר הזיכוי יהיה הסכום ששולם בעת ביצוע העסקה;
(3) שובר הזיכוי יהיה תקף לשנתיים לפחות מיום מסירתו;
(4) מימוש שובר הזיכוי לא יותנה בהצגת החשבונית שניתנה לצרכן בעת ביצוע העסקה;
(5) לא יהיה תוקף לתנאי המגביל את האפשרות לממש את שובר הזיכוי, לרבות לעניין מימושו במכירה מיוחדת;
(ב) תקופת תוקף שובר הזיכוי וציון האפשרות להשתמש בו בלא תנאים מגבילים, או בסייגים שקבע השר לפי סעיף קטן (א)(5), יופיעו על גבי השובר, באותיות ברורות ובהבלטה מיוחדת, בהתאם להוראות לפי סעיף 4א, לעניין תנאי הכלול במידע אחר המיועד לצרכן.
(ג) מימש צרכן שובר זיכוי ברכישת טובין או שירותים שמחירם נמוך מהסכום הנקוב בשובר, וההפרש לא עלה על 5% מהסכום הנקוב בשובר או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מביניהם, יהיה הצרכן זכאי לקבל את העודף במזומן.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
שלום רב,
הייתי היום שוב בחנות לאחר תשובתך ונאמר לי שהנהלת החנות לא מתייחסת לחוק
מה עלי לעשות?
תודה רבה,
שרי
שלום,
את רשאית להגיש תביעה כדי לכפות על החנות את החוק.
אפשרות נוספת היא פנייה לגורמים רלוונטיים כדוגמת המועצה הישראלית לצרכנות או סחר הוגן.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר