נרשמתי בחודש ספטמבר 2019 לחדר כושר במנוי זוגי (בעלי הצטרף חודש לפני). שילמנו ביחד 5,600 שקל במזומן מראש על שנינו. בחודש מרץ התקשרתי למכון הכושר וביקשתי לסיים את ההתקשרות בינינו ולבטל את המנוי, נאמר לי שיש צורך לשלוח מכתב למייל- באותו יום שלחתי מכתב למייל שניתן לי ווידאתי את הגעתו. אציין כי בשל התנהלות כושלת של המכון נאלצתי לשלוח את הודעת הביטול לפחות 3-4 פעמים במהלך מספר החודשים, לאחר שכל פעם מחדש נעניתי בחיוב לכך שההודעות נמסרו וכי הן יגיעו למנהל וכי המקרה יטופל תוך 30 יום, אולם לא כך קרה. בחודש יוני דיברתי שוב עם נציגה שאכן העבירה את הודעות הביטול למנהל. אולם, קיבלתי טלפון מאותה נציגה ובה נמסר לי כי "לא כדאי לי" לבטל את המנויים כי אם אעשה כן אני אהיה חייבת להם 180 שקל. השאלה שלי עכשיו- האם זה בכלל הגיוני? הרי תיקון 37 לחוק הגנת הצרכן בא בדיוק בשביל מצבים כאלה. ממש אודה לתשובתכם!
שלום,
קראתי את הדברים, אך צר לי לא הבנתי מה שאלתך.
אין פה עניין של הגיון או לא. אני לא עוסק במה הגיוני ומה לא. אני עוסק בחוק ומשפט.
יש לבטל עסקת מכון כושר בהתאם לכללים בחוק הגנת הצרכן. מאוד פשוט.
גם אתם וגם המכון צריכים לעמוד בתנאי וכללי החוק.
לצערי בהתאם למתואר בסיפור המקרה את לא התנהלת בהתאם לחוק ויתכן כי יהיה צריך להתחיל הכל מהתחלה.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
ראשית כל תודה על התגובה, לא הצלחתי להבין מדוע אני לא נהגתי כחוק. ביקשו ממני לשלוח בקשת ביטול בכתב למייל שלהם וזה בדיוק מה שעשיתי. לצערי, אחרי מספר מיילים של ביטול המנוי, הם יצרו איתי קשר רק בחודש יוני (אחרי שדיברתי עם אחת הנציגות ואמרתי לה שזה לא הגיוני שמושכים אותי ככה). הם התקשרו אליי לפני חודש בערך בחודש יוני (בחודש ספטמבר 2019 המנוי שלי ייגמר כלומר יש לי עוד כמה חודשים) והם טענו שלא כדאי לי לבטל את המנוי כי לא מגיע לי החזר כספי אלא אני אצטרך לשלם להם 180 שקל. לצערי החוק לא כתוב בצורה שברורה לכולם- לכן אני פונה כאן ושואלת- האם על פי החוק אני אהיה חייבת לשלם כסף למכון כושר על כך שביטלתי מספר חודשים לפני שנגמר לי המנוי? אודה לתשובתך.
עסקה בעניין רכישת שירותים במכון כושר :
מסירת הודעת ביטול לעוסק בכתב; ביטול העסקה ייכנס לתוקף בתום חודש ממועד מסירת הודעת הביטול.
(א) עוסק ישיב לצרכן את התמורה ששילם או יבטל את חיובו בשל העסקה; ואולם אם הוחל בביצוע העסקה, רשאי הוא לגבות את התשלומים כמפורט להלן, בלבד:
(1) החלק היחסי מהתמורה בעד זכות השימוש שיש לצרכן בתקופה שעד למועד כניסת הביטול לתוקף;
(2) דמי ביטול בגובה מכפלת מספר החודשים מהמועד שבו הוחל בביצוע העסקה ועד מועד כניסת הביטול לתוקף, בהפרש שבין המחיר החודשי בעסקה ובין המחיר החודשי במסלול חלופי, ובלבד שהעוסק גילה לצרכן בכתב, טרם ההתקשרות, את המחיר החודשי במסלול החלופי.
(ב) על אף האמור בסעיף קטן (א)(2), דמי הביטול לא יעלו על הסכום הנמוך מבין הסכומים המחושבים לפי פסקה (1) או (2) להלן:
(1) 25% מהתמורה – אם בוטלה בשליש הראשון של התקופה הקצובה, על 20% מהתמורה – אם בוטלה בשליש השני של התקופה הקצובה, או על 17% מהתמורה – אם בוטלה בשליש האחרון של התקופה הקצובה;
(2) הסכום שהיה על הצרכן לשלם לולא הביטול, בעד יתרת התקופה הקצובה ממועד כניסת הביטול לתוקף ועד לתום תקופת העסקה.
בפרט זה –
"מכון כושר" – כהגדרתו בחוק מכוני כושר (רישוי ופיקוח), התשנ"ד-1994, וכן מקום שניתנים בו שירותי ספורט או מועדון בריאות, לרבות שירותי בריכת שחייה, תרגילי התעמלות ועיצוב הגוף, מרחץ אדים או אמבט זרמים, והכול למעט חוג המבוסס על תכנית לימודים, שניתן להצטרף אליו בהרשמה מראש ולא ניתן להצטרף אליו במועד מאוחר יותר ולמעט מקום שניתנים בו שירותי בריכת שחייה בלבד, הפעילה בתקופה שאינה עולה על חמישה חודשים בשנה;
"מחיר חודשי במסלול חלופי" – המחיר החודשי בעד אותם שירותים הניתנים לצרכן בעסקה לתקופה קצובה, לו ההתקשרות היתה לתקופה בלתי קצובה, כפי שהוצע לצרכן בכתב, טרם ההתקשרות;
"מחיר חודשי בעסקה" – המחיר שעל הצרכן לשלם בעד זכות השימוש במכון הכושר בתקופה הקצובה בהתאם לעסקה כשהוא מחולק במספר החודשים שבהם יש לצרכן זכות שימוש כאמור;
"תמורה" – כל תשלום שעל צרכן לשלם לעוסק בקשר לעסקה עם מכון הכושר, ובכלל זה דמי רישום.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר