שלום ותודה על הייעוץ,
לפני שבוע התארחתי באחד מבתי המלון המפוארים בתל אביב ללילה יחד עם חבר שאותו הזמנתי, את הזמנת החדר לבית המלון ביצעתי בעצמי דרך האינטרנט ובוצע תשלום דרך כרטיס האשראי שלי.
כל התקשורת עם בית המלון בזמן ביצוע ההזמנה, לפני ההגעה לבית המלון ואחרי העזיבה בוצעה מולי דרך המייל והטלפון שכן החדר הוזמן על שמי והתשלום בוצע על ידי, והחבר שהצטרף אליי לא היה רשום אצלם כלקוח ועל כן לא ניהלו עמו שום תקשורת.
לציין שלפני ההגעה למלון החבר הזמין שולחן על שמו לארוחת ערב במסעדה של המלון, אך התשלום על הארוחה בוצע דרך כרטיס האשראי שלי.
החבר לא שילם אפילו שקל אחד על השהייה הזו בבית מלון, ולא דרשתי ממנו להתחלק איתי בתשלומים.
מיד לאחר עזיבת המלון אותו חבר שדאג להשיג את המייל של מנהל המלון שלח מכתב תלונה למלון בו ציין את אכזבתו מהאירוח במלון, הוא ציין כמובן את כל הפרטים של ההזמנה, חדר ועלויות אך לא ציין את שמי במכתב זה.
לי נשלח משוב לטלפון מהמלון בו ציינתי את הערותיו בקשר לאירוח, ולאחר מכן קבלתי מייל מהמנהל בו ציין שיצור עימי קשר תוך 24 שעות.
לאחר יומיים שהמתנתי לשיחת המנהל שלא הגיעה, הגבתי למייל שלו וציינתי שאני ממתין לשיחת הטלפון שלו.
בשיחה שהתנהלה בינינו הוא ציין כי הוא ניהל שיחה אותה הגדיר כארוכה ונעימה עם החבר שלי ושלח לו פיצוי של אירוח חוזר בבית המלון כולל ארוחות.
הוא טען כי הוא לא התקשר אליי כי מבחינתו הוא חשב שהתלונה שנשלחה ע"י החבר היא גם בשמי וכי הפיצוי ששלח מבחינתו היא לשנינו.
החבר כמובן לא עדכן אותי על השיחה עם המלון ועל הפיצוי שקבל, ואנחנו לא בקשר מאז האירוח במלון מסיבות אחרות.
השאלה שלי האם אני יכול לתבוע את החבר בתביעות קטנות לקבלת הפיצוי שנשלח ע"י המלון שכן אני זה ששילם על את כל החשבונות של השהייה במלון , והוא השיג פיצוי שלא מגיע לו בסוג של מרמה.
אשמח לקבל דעתך בנידון מה ניתן לעשות?
שלום,
בהתאם למתואר אין לך עילה לתביעה כנגד החבר.
מערכת היחסים המשפטית היא בינך לבין בית המלון.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר