רכשתי כרטיסיה המונה 24 שיעורי פילאטיס בסטודיו יומיים לפני הנחיות הממשלה על שמירת מרחק 2 מטרים והחרפת יתר הצעדים בעקבות משבר הקורונה. את הכרטיסיה רכשתי על ידי העברת תשלום מראש על כל הכרטיסיה באמצעות אפליקציית ביט שמעביר את הכסף ישירות. תחילה אציין שהסטודיו לפילאטיס הינו קטן ל5-6 משתתפים ונמצא בבית בקומת המרתף. באותו ערב של רכישת הכרטיסיה הגעתי לשיעור הפילאטיס. שיעור 1 מתוך 24. למחרת בוטל השיעור עקב כך שהמדריכה הייתה חולה ויום למחרת יצאה הודעה של בעלת הסטודיו שהסטודיו ימשיך לעבוד על אף מגפת הקורונה תוך כדי שמירה על ההנחיות. אני החלטתי לוותר על הגעה מכיוון שהסטודיו קטן מאוד ואין באמת יכולת לשמירת מרחק 2 מטרים וחיטוי של כל אביזרי הסטודיו כאשר קיימת תחלופה רבה של אנשים בכל שעה מבוקר עד ערב. בעלת הסטודיו קיבלה זו בהבנה. בינתיים הכרטיסייה שלי אינה מנוצלת. לאחר יומיים נובפים החלו הנחיות נוספות הכללו סגירת עסקים שאינם חיוניים. בהתאם לכך קיבלנו הודעה מבעלת הסטודיו שכרגע הסטודיו נסגר וכיוצא מזה יוקפאו כל הכרטיסיות עד חזרה לשגרה. בעלי ואני יצאנו לחל"ת, קיימות הרבה הוצאות שוטפות ובלת"מים במיוחד כשיש ילדים. החלטתי לפנות אליה בבקשה לקבל את כספי. טענתי בפניה שהמצב כעת אינו פשוט ושרכשתי אצלה כרטיסיה בעבור 24 מפגשים כיומיים לפני ההנחיות המחריפות ושאני מבקשת את כספי חזרה שכן אוכל לעשות בו שימוש חיוני בעקבות המצב כעת. אפילו אמרתי לה שמעולם לא הייתי מבקשת את כספי אם הייתי עושה שימוש חלקי בכרטיסיה והצעתי לה שתיקח מהסכום רק עבור אותו שיעור יחיד שהייתי באותו ערב בו העברתי לה את כל הכסף בביט. היא סירבה בלי להניד עפעף וטענה שיש תקנון עליו חתמתי כאשר הורדתי אץ האפליקציה של הסטודיו ושמבחינתה עצם העובדה שהייתי בשיעור 1 זה כמו לנצל את הכרטיסיה באופן חלקי. ממש התחננתי לקבל את כספי וטענתי שפניה שזה אינו מוצר מדף וששילמתי מראש סכום מלא על שירות שלא ניתן לי וכנראה לא אקבל את השירות הזה גם בחודש ובחודשיים הקרובים ומי יודע מתי . הכסף שלי נמצא אצלה כמו בפיקדון וזה ממש לא בסדר שהיא מסרבת להחזיר לי אותו. אציין גם שתשובתה הייתה ממש לא לעניין, היא טענה שכמו שלי קשה עכשיו אז גם לה. אמרתי לה שזה לא אמורצלבוא על חשבוני ואני חושבת שמן הראוי שאקבל את כספי מכיוון שאינה יכולה לספק לי את השירות. לבסוף, עם ההתנהגות הלא נחמדה שלה ביקשתי ממנה לבטל את הכרטיסיה לגמרי ושאיני רוצה להמשיך בעתיד בסטודיו שלה. היא אמרה שהיא מצטערת לשמוע שזה כך אבל יש תקנון ועליו חתמתי ואין לה איך לבוא לקראתי בביטול או החזר כספי ושאם אני רוצה אז שאנסה למכור את הכרטיסיה. תשובה ממש הזויה ולא רצינית. במיוחד בימים אלה. מה עליי לעשות? אני ממש מאוכזבת מההתנהלות שלה. במיוחד ברגעים כאלה שיכלה להיות הוגנת ולבוא לקראתי. אשמח לייעוץ :)
שלום,
כפי שאת יודעת ופירטת - המצב אינו פשוט עכשיו לאף אחד.
באם היא אינה מעוניינת לבטל את העסקה, את רשאית לתבוע בבית המשפט את ביטול העסקה (על ידי הגשת תביעה בבית המשפט).
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר