שלום רב,
בחודש אוקטובר 2019 סגרנו אני ומספר חברים חבילת סקי בצרפת, לתאריך 15.03.20, על מנת לבצע את העסקה דרשו מאיתנו לשלם פרטנית, כל אחד על עצמו בעזרת כרטיס אשראי אישי ולהעביר צילום דרכון.
לקראת ההגעה לתאריך החופשה ובעקבות נגיף הקורונה, חלק מהחברים ביטלו את הטיסה, ואחד מהם גם ביקש לבטל את הטיסה בשביל כולם (ללא אישור של כלל המשתתפים). כשהתקשרתי לחברה ב-12.03 על מנת לוודא כי החבילה לא בוטלה מכיוון שברצוני לטוס, תחילה תירצו הנציגים כי "לא כדאי לי לטוס" ולאחר שזה לא עבד ודבקתי ברצוני לטוס טענו כי "הטיסות יבוטלו". רק לאחר שטענתי שברצוני לטוס כך או כך, הודו שביטלו את העסקה והחזירו את הסחורה לצרכן, ואני כלקוח שרצה לטוס, לא יכול כבר.
ע"פ תקנון החברה אם ישנו ביטול עסקה במהלך 14 יום ממועד מימוש העסקה אין החזר והתשלום מלא. אך העניין הוא שאני כלל לא ביטלתי את העסקה וכך גם טענתי בפני החברה. החברה מסרבת לזכות אותי ומבקשת ממני לחתום על "ויתור זכויותיי" לתבוע את החברה תמורת שובר בסך רבע מסכום העסקה, כמו כן השובר ניתן למימוש אך ורק מול אותה חברה ספציפית.
האם יש לי עילה לתביעה? לפי אילו חוקי צרכנות? אזכיר שהטענה המרכזית של החברה היא שאחד מחברי הקבוצה טען שכולם רוצים לבטל, בעוד שאני טוען שבשביל לשלם על העסקה דרשו מכל לקוח לשלם עצמאית בעזרת כרטיס אשראי אישי ותמונת פספורט ואילו על מנת לבטל, אפילו לא יצרו עימי קשר.
מה ניתן לעשות?
שלום,
עניתי על שאלתך במקום אחר.
בהתאם לחוק הגנת הצרכן מי שרשאי לבטל עסקה הוא הצרכן (בניגוד לנותן השירות).
כמו כן, באם אתה ביצעת הזמנה ושילמת עליה בעצמך באמצעות כרטיס אשראי, אזי רק אתה רשאי לבטל את העסקה (ולא מישהו אחר בשמך).
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר