עבדתי בשירות לקוחות לארגון בחו״ל שעושה חופשות פסח גם בחו״ל. (אני בארץ).
לקוח מהארץ שסגר איתנו, העדיף לשלם לחשבון הפרטי שלי כאן בארץ במקום לשלוח את הכסף לחו"ל וכל מה שניגרר מזה. זה גם היה טוב לארגון מכיוון שעם השקלים האלו היה אפשר לשלם כל מיני הוצאות שהיה צורך לעשות בארץ. וכך היה.
בסופו של דבר בוטלו הטיסות מהארץ עקב הקורונה. ועכשיו הלקוח מבקש ממני את ההחזר המלא ומאיים עלי בתביעה.
מצד אחר הארגון לא החזיר את הכסף לא לו ולא לאף אחר שנאלץ לבטל. כי המדינה בחו"ל לא הסכימה לכך וגם חברות הביטוח לא עונות עבור כוח עליון. תמורת זאת הארגון נתן אשראי לאורחים במשך שנה לבוא וליהנות מהחופשה במלון. אבל הלקוח לא רוצה בזה.
השאלות:
א. עד כמה יש בידו את האפשרות לתבוע אותי באמת (יש לו רק את השם שלי, את חשבון הבנק שלי ואת הפלאפון שלי).
ב. אם הוא כן יכול לתבוע אותי מה הם הסיכויים שלי. כאילו עד כמה יכול להיות שיצדיקו אותו.
ג. הוא ביקש והודיע על ביטול טיסותיו רק כמה ימים לפני הפרוגרם. ואחד מתנאי הפרוגרם (בתנאים נורמליים) זה שלא יוחזר שום כסף בביטולים שנעשו בתוך 30 יום לפני האירוע. עד כמה זה יכול להיות יעיל בשבילי?
תודה!
שלום,
תחילה אציין כי טיפלתי במקרה דומה רק לאחרונה (ייצגתי את הלקוח אל מול הנציג)
א. בהחלט יש אפשרות טובה לכך.
ב. בהתאם לניסיוני סיכוייך לזכות נמוכים (כפי שציינתי ייצגתי את הצד השני).
ג. זה לא רלוונטי לתקופת הקורונה. הוחלט (על ידי המדינה ומוסדותיה) כי יש להשיב את הכספים שנלקחו מלקוחות. ראה בעניין זה החלטות המועצה הישראלית לצרכנות.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר