שלום רב,
אודה לעזרה בהבנת החוקים וזכויות הלקוח בעת ביטול עסקה של בר מים וסננים.
ידוע לי כי במקרה של אי מסירת חוזה המכירה ובו מידע על ביטול העסקה ללקוח בעת ההתקנה/כל דרך אחרת הנחשבת כהפרת חוזה - ניתן לבצע ביטול עסקה והחזר מלא של סכום העסקה. בשיחה מול החברה הוסבר כי לא קיבלנו העתק של חוזה המכירה עליו חתמנו אלא רק קבלה, החברה לעומת זאת טוענת שהחוזה נמסר לנו. כיצד יהיה ניתן להוכיח נושא שכזה במידה ונגיד תביעה בתביעות קטנות?
שאלה נוספת, כיצד החוק מתייחס לביטול עסקה של סננים וברי מים - האם גם במקרה זה גובה תשלום דמי הביטול הינו 5%? האם עלות ההתקנה כלולה באחוזים אלו?
לטענת החברה, עלות ההתקנה ופירוק הינם 250 ש"ח אך מקריאת החוקים עולה כי ניתן לגבות עד 100 ש"ח בעת ביטול עסקה.
תודה רבה מראש
שלום,
בית משפט לתביעות קטנות עובד בצורה דומה לכל בית משפט אחר באשר להוכחת התביעה. תחילה נטל ההוכחה מוטל על התובע - למעשה את טוענת בבית המשפט כי לא קיבלת הסכם /חוזה מהחברה. לאחר מכן הנטל עובר לנתבעת וכעת עליה להוכיח כי היא מסרה לך את ההסכם / חוזה.
באם החברה לא מצליחה להוכיח את טענותיה - את זכית. במידה והחברה תצליח להוכיח את טענתה - את תפסידי.
לעניין ביטול עסקה של מסננים וברי מים אין חוק ספציפי, אלא יש לפעול בהתאם לחוק הקיים (חוק הגנת הצרכן ותקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה)).
חסר לי מידע כדי שאוכל לענות ספציפית על שאלתך.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר