שלום רב,
הסבא והסבתא שלי הם אנשים מבוגרים ולא דוברי השפה.
בזמנו הם היו שייכים לחברת אינטרנט מסוימת ועברו בשנת 2012 לחברה אחרת.
כמו כן, הם אינם משתמשים באינטרנט בנייד שלהם ואינם גולשים.
אי לכך ובהתאם לזאת הם הופתעו לגלות כי במשך השנים הם חויבו על ספק אינטרנט של חברת תקשורת אחת, וזאת למרות שהספק הוא בכלל ספק של חברת תקשורת אחרת.
הם התקשרו לחברת התקשורת וביקשו להתנתק.
גם הבת שלהם ביקשה בבקשה טלפונית עם נציגי החברה, לנתק אותם מהחברה ולזכות את החשבון שלהם.
מיותר לציין כי למרות ההבטחות, דבר לא נעשה בנידון, והחברה המשיכה לחייב אותם.
רק לאחר שיחה שלי עם אחד מהמנהלים בחברה, ולאחר בדיקה שלו, הוא מצא שיחה רשומה שהתקיימה בסוף שנת 2018 בה ביקשו סבי וסבתי להתנתק מהחברה.
הסברתי לו כי השיחות ובקשות הניתוק היו עוד בשנת 2013-2014 ואילך, וכי יתכן כי השיחות לא הוקלטו ואינן נמצאות במחשב, אך הוא עמד בסירובו וציין כי החברה מוכנה לזכות את החשבון רק משנת 2018 ואילך- סכום של 909 ש"ח בלבד.
השאלה שלי- מה אומר החוק בעניין הזה?!
כיצד ייתכן בכלל כי חברה גדולה מרשה לעצמה לחייב בשיטת מצליח אנשים מבוגרים, וזאת בידיעה ברורה כי אינם משתמשים בשירותי האינטרנט של החברה, וכי הספק של האינטרנט הוא בכלל ספק של חברה אחרת?
האם לא נדרש מהחברה ליידע את הלקוחות כי מתבצע חיוב כזה על שירות שאינו פעיל, ולומר להם כי יש אופציה להפסיק שירות זה?
האם עצם המשך החיוב בשיטת מצליח תוך הסתמכות על כך שהלקוחות (במקרה זה אנשים מבוגרים שאינם מודעים לזכויותיהם ואינם דוברי השפה) הוא חוקי ולגיטימי?
או שיש כאן מקרה של אופציה בתביעה תוך הסתמכות על כך שהחברה לא יידעה אותם על כך, ויש סיכוי לקבלת זיכוי נוסף על בסיס של "לפנים משורת הדין"?
והרי סבי וסבתי לא אשמים שחברות התקשורת לא מעדכנות זו את זו על ההתנתקות והמעבר לחברה חדשה.
מדוע הלקוחות צריכים ליפול בין הכיסאות עקב הרשלנות של החברות הללו?
והרי לא הכל זה שחור או לבן וראש בקיר!
חברה יכולה לגלות גם גמישות בדברים הללו, ובכלל, איזה אינטרס יש לסבי ולסבתי להמציא זאת?
ולא רק שלא ניתקו אותם בזמן והמשיכו לחייב אותם, אלא שאף המשיכו להציע להם מהירות גלישה מהירה יותר.
כעת זו מילה שלהם מול מילה של החברה.
מי ערב לכך שחברת התקשורת אכן דוברת אמת בכל הנוגע להיעדר הרישום של ההקלטות בכל הנוגע לכל השיחות ולבקשות הניתוק שהיו טרם שנת 2018?
תודה
שלום,
מענה בקצרה לשאלותיך :
1. החוק בעניין זה לא אומר דבר. אין חוק בעניין.
2. אינני נציג או עו"ד של החברה ועל כן אינני יכול לענות במקומה לשאלה זו.
3. לא
4. לא
5. לא
6. לקוחות אינם צריכים ליפול בין הכיסאות בשל רשלנות חברה (אין מדובר במקרה זה ברשלנות חברה)
7. אינני יודע מה האינטרסים שלהם
8. אינני יודע.
כפי שאתה בוודאי מבין שאלותיך אלו אינן שאלות משפטיות (אלא שאלות תיאורתיות המגיעות מתוך תסכול ורצון לעזור לסבך וסבתך)
פנית לפורום תביעות קטנות ודיני צרכנות.
ככל שיש לך שאלות משפטיות, אשמח לסייע.
לחצ/י למידע על מנהל הפורום: עורך דין חיים איציקובסקי 053-8007683
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר