שלום רב, איך מתבצע הליך רישום המקרקעין בשטחי יו"ש? האם יש מערכת רישום נפרדת? על מי חלה חובת הרישום על המוכר או הקונה? מהן העלויות? תודה רבה
ביהודה ושומרון קיימים מספר סוגי מרשמים. בכל מרשם ישנם דרישות אחרות למסמכים אותם צריך להמציא לצורך רישום המקרקעין על שם הקונה. ייתרה מכך, ישנו הבדל מהותי בין רישום ראשון של מקרקעין על שם הקונה (חוכר) לבין העברת זכויות בדירה יד שנייה, ולכן שאלת מאוד כללית.
חובת הרישום חלה תמיד על הקונה (אך נהוג כי גם למוכר ישנה אחריות בעניין זה).
העלויות של רישום המקרקעין שונות בין סוגי המרשמים- אך לרוב מדובר על מאות שקלים בודדים.
יש גם הבדל בין האגרות שמשלמים במקרה של הלוואת משכנתא (והכל תלוי בסוג המרשם).
בתשובתי אתייחס לרישום בחטיבה להתיישבות.
במקרה של רישום ראשון- נדרש טופס 1 + טופס 2 (אישור קבלה לישוב הרלוונטי + פרטים אישיים) + חתימה על 3 סטים של הסכמי חכירה ("בר רשות") לצורך רישום המגרש על שם הקונה.
במקרה של דירת יד שנייה- נדרשים המסמכים הבאים- מצ"ב לינק לרשימת המסמכים- https://goo.gl/KtAwCG
שאלו את מנהל/ת הפורום:
אבינעם גואלמן משרד עו"ד ונוטריון
053-7931311
המידע המוצג כאן אינו מהווה ייעוץ משפטי ו/או המלצה מכל סוג ו/או חוות דעת, מומלץ לפנות לייעוץ מקצועי טרם נקיטת כל הליך. כל הסתמכות על המידע המוצג כאן היא באחריותך בלבד. הגלישה באתר היא בכפוף לתקנון האתר
שלום רב. להלן המסמכים הנדרשים: טופס בקשה לעסקה במקרקעין (באתר), ייפויי כוח בתוקף, מפה לצורכי רישום, אישור תשלום אגרת פתיחת תיק וכל מסמך אחר שיידרש להשלמת העסקה על ידי רשם המקרקעין. ככלל לא מומלץ לבצע...
המשך תשובה