פורום שוויון הזדמנויות, אפליה ושימוע לפני פיטורין

עורך דין ארנסט גדייב

עורך דין ארנסט גדייב מעניק שירות משפט שוטף בדיני עבודה ומטפל במגוון עניינים בתחום זה. במסגרת עיסוקו בתחום זה מעניק עו"ד גדייב ייעוץ משפטי לעובדים ומעסיקים ואף מייצג את לקוחותיו בבתי הדין לעבודה ומחוצה לו, בין היתר, בהליכי שימוע לפני פיטורים, בסוגיות אפליה ושוויון הזדמנויות בעבודה.
עורך דין ארנסט גדייב דוגל במתן שירות מקצועי, אישי ומקיף, תוך מתן שירות אדיב וסבלני לכל לקוח ולקוח, ותוך זמינות גבוהה וקשר ישיר ורציף עם הלקוח.
 

אודות הפורום

חוק שוויון הזדמנויות בעבודה התשמ"ח-1988 קובע כי למעביד אסור להפלות עובד או מועמד לעבודה מחמת מין או נטייה מינית, מעמד אישי, הריון, טיפולי פוריות, טיפולי הפריה חוץ גופית, הורות, גיל, גזע, דת, לאום, מוצא, השקפת עולם, השתייכות למפלגה, קריאה לשרות מילואים או שרות מילואים פעיל.

 

למשל שאלות בראיון עבודה כמו: "בן כמה אתה?"; "מתכננים להגדיל את המשפחה?"; "מה הפרופיל הצבאי שלך?"; "עושה הרבה מילואים?"; "בהריון?" עשויות להוות עילה לתביעה כנגד מעסיקים בגין אפליה. אפליה עלולה להתקיים גם בתנאי העבודה, בקידום בעבודה, בהכשרה מקצועית, בפיטורים ובהטבות הניתנות לעובד בקשר לפרישה מהעבודה. הפורום הוקם במטרה ליתן מענה לציבור העובדים או המועמדים לעבודה שרואים את עצמם כמי שהופלו ו/או מופלים בניגוד לחוק זה.

 

פורום אפליה בעבודה עוסק גם בסוגיות הקשורות בשימוע בעבודה. עובדים רבים עומדים בפני שימוע או מפוטרים ללא שנערך להם שימוע כדין. חשוב להדגיש כי שימוע הינו זכות קוגנטית של העובד אשר קיימת הן במגזר הציבורי והן במגזר הפרטי. סוגיות הקשורות בשימוע בעבודה יכולות להיות משמעותיות מבחינת ניהול הליכים משפטיים נגד המעסיק.
 

חייגו אליי חייגו למנהל/ת הפורום 053-7105230



למעלה