פורום דיני חוזים / הסכמים

עו"ד גיא הרשקוביץ
עו"ד גיא הרשקוביץ

 עוה"ד גיא הרשקוביץ -בוגר המכללה למינהל- מקים ושותף במשרד עוה"ד הרשקוביץ ושות'.
עו"ד גיא הרשקוביץ עוסק בתחום הרחב של דיני החוזים לרבות בתחום המקרקעין ובתחום העסקי מסחרי.


עוה"ד הרשקוביץ מתמחה בניהול וקידום מו"מ להיווצרות חוזים( הסכם שותפות, הסכמי מכר,הסכמי עבודה, הסכמי שיכרות והסכמי מקרקעין) תוך יצירה ושמירה על מנגנונים שיאפשרו הגעה לפיתרון מהיר במקרה של מחלוקות חוזיות, וזאת במקביל לשמירת האינטרסים של לקוחות המשרד.
 

אודות הפורום

הפורום הוקם במטרה לתת מענה לסוגיות שונות בתחום עריכת חוזים והסכמים.


דיני החוזים מקיפים כמעט כל היבט בחיינו. מפגשי רצונות רבים בחיינו מהווים עסקות חליפין, לעתים מפורשות וגלויות, ופעמים רבות, סמויות ובלתי מפורשות (דוגמא למפגש רצונות שאינו זוכה לכותרת של חוזה הוא קשר הנישואין שהוא קשר חוזי לכל דבר וענין). השאלה שנשאלת לעתים קרובות מתי עסקת חליפין מסתיימת בהסכם משפטי מחייב. כך או אחרת, הסכמים הנערכים בין שני צדדים או יותר ניתנים לפרשנויות שונות מבחינה משפטית.


חוק החוזים עוסק בשאלה מהו חוזה, האם הוא מחייב, מהם הפגמים העשויים להביא לביטולו (ולדוגמה טעות, הטעיה, כפיה או עושק), מהן תוצאות הביטול ומהי דרך הביטול, מה יכול להיות תוכן החוזה, כיצד יש להשלים הוראה חסרה בחוזה, כיצד יש לפרש הסכם, מהו חוזה לטובת אדם שלישי, וכיוצ"ב. בנסיבות שונות יתבקש בית המשפט להתערב ולתת את פרשנותו לחוזים עליהם יש מחלוקת בין הצדדים.
הפורום כאן יעסוק בסוגיות כלליות של תוקף ופרשנות של כל סוגי ההסכמים: הסכמי מכר, הסכמי עבודה, הסכמי שכירות, הסכמי ממון, הסכמי מקרקעין, וכיוצ"ב.


חוק החוזים עיגן בחוק הישראלי את עקרון תום הלב, כלומר את העקרון כי השמירה על האינטרס העצמי אינה חייבת לפגוע בהגינות ובהתחשבות בציפיות ובהסתמכות של הצד השני.


ובהקשר זה נכונים דברי כבוד נשיא בית המשפט העליון אהרון ברק, כתארו אז: "אדם לאדם - לא זאב ולא מלאך, אדם לאדם – אדם"
 

חייגו אליי חייגו למנהל/ת הפורום 053-9428571



למעלה