מימוש זכויות נוסעים עקב עיכוב בטיסה או עקב ביטול טיסה

עורך דין יצחק מימון

053-6241091

עורך דין יצחק מימון עוסק במשפט אזרחי ומסחרי על כל גווניו ורבדיו, בעל ניסיון רב בתחום דיני התעופה, נלחם בנחישות עבור כל לקוח על מנת להשיג עבורו את התוצאה המיטבית.

 

משרדנו ממוקם בתל אביב ומעניק שירות מקצועי ללקוחות בכל חלקי הארץ.

 

ייעוץ ראשוני ללא עלות וללא התחייבות!

שאל את עורכי הדין וקבל מענה ללא עיכוב

המייל לא יפורסם בפורום
ישלח למנהל הפורום/לא יפורסם
עיכוב טיסת צ'רטר של 12 שעות
ארתור
23/4/2024 15:18
ארתור
23/4/2024 15:18
טיסת צ׳רטר לרודוס שהייתה צריכה לצאת ב 8:00 בבוקר אחרי התקיפה באיראן. טיסה אחרת של אותה חברה יצאה ב 7:15 כמתוכנן. הטיסה שלנו נדחתה לשעה 20:00 בערב (12 שעות) אחרי שכבר היינו בשער היציאה למטוס. כל הנוסעים נאלצו לקחת את המזוודות שלהם כי השדה סירב להשאיר אותם עד הערב. נאלצנו לחזור ב17:00 ולעשות את כל התהליך מחדש.
מה זכויותינו במקרה זה?
כיצד קובעים פיצוי לאדם שהטיסה שלו התעכבה ביותר מ-12 שעות?
יריב
16/4/2024 11:36
יריב
16/4/2024 11:36
היי. מה החישוב שעושים כדי לקבוע פיצוי למישהו שפספס את הטיסה? מדובר בחייל משוחרר שבסך הכול רצה לטייל קצת בעולם. האם החישוב נעשה לפי השעות שבהן הטיסה עוכבה (14 שעות) או לפי היעד והמרחק שלו מהארץ? או לפי משהו אחר? אשמח לדעת.
פיצוי על פי החוק האירופאי/הישראלי
עדן
4/4/2024 15:27
עדן
4/4/2024 15:27
שלום, טיסה שרכשתי מאייר פרנס לפני המלחמה בוטלה, והחברה העלתה אותי מטעמה על טיסה של אל על, ולאחר מכן המשך עם אייר פרנס.
ביום הטיסה אל על התעכבו (נזילה בברז מטבח), פיספסתי את ההמשך, והעלו אותי על טיסה רק 24 שעות לאחר מכן. משמע- הגעתי ליעד הסופי 24 שעות אחרי הזמן המקורי.
עכשיו, כל חברה מסירה מעצמה אחריות לפיצוי- אייר פרנס טוענים שלפי החוק האירופאי אל על אחראים לפיצוי כי הם המפעילים. ואל על טוענים שאייר פרנס אחראים כי מהם רכשתי את הכרטיס וככה זה לפי החוק הישראלי.

יש פיתרון לפינג פונג הזה לפי שני החוקים/ אחד מהם?

תודה רבה
מענה לפנייתך
עורך דין יצחק מימון
4/4/2024 18:13
עורך דין יצחק מימון
4/4/2024 18:13
היי עדן, אשמח אם תפנו אליי באופן אישי, אתם יכולים להתקשר אליי ממש כאן דרך הכרטיס שלי באתר.

בוודאי שיש לכם מה לעשות אבל אני מעוניין לשאול מספר שאלות על מנת להשיב לך באופן מקצועי.
יצחק,עו"ד
כמה אגרה צריך לשלם בסדר דין מהיר? 2 אחוז מהתביעה או 2.5 אחוז?
לירן
20/3/2024 15:30
לירן
20/3/2024 15:30
כמה אגרה צריך לשלם בסדר דין מהיר? 2 אחוז מהתביעה או 2.5 אחוז?
פיצויים על איחור טיסה שמונה שעות
איל
20/3/2024 15:27
איל
20/3/2024 15:27
אבקש את חוות דעתכם בהקשר של חוק שירותי תעופה בסעיף 1 (2)הקובע "עילה מזכה" ל"טיסה שהמריאה באיחור של שמונה שעות לפחות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיסה". האם טיסה שהייתה צריכה להמריא בשעה 1:00 והמריאה בפועל בשעה 9:00 בדיוק. האם זה נחשב איחור של שמונה שעות.
עיכוב וביטול טיסה מברלין בסוף שבוע
מיכאל
7/3/2024 14:01
מיכאל
7/3/2024 14:01
ביום חמישי 29/2 הייתי אמור לטוס מברלין לישראל בשעה 21:20 הטיסה התעכבה ל22 לאחר מכן המטוס התחיל לזוז והתגלתה תקלה שעד שתוקנה כבר לא הורשה הטייס להמריא לפי חוק ברלין שבלילה אין המראות קבלנו מלון ונאמר שמחר ב12 בצהרים הטיסה אני כשומר שבת ידעתי שננחת בישראל בשבת קמתי מוקדם ועשיתי שמניות באויר ונכנסתי לטיסה של שעה עשר הגעתי לאשדוד לאחר נחיתה הנסיעה בשעה חמש בצהריים דפקו לי את כל יום שישי עוגמת נפש וכו' הם מסתפקים ב350 דולר האם זה פיצוי בכלל?
עיכוב וביטול טיסה מברלין בסוף שבוע- מענה לפנייתך
עורך דין יצחק מימון
10/3/2024 15:15
עורך דין יצחק מימון
10/3/2024 15:15
הלקוח קיבל מענה טלפוני ממנהל הפורם
בברכה
יצחק, עו"ד
תביעת פיצויים עקב ביטול טיסת קונקשן ועוגמת נפש לנוסע
לירון
14/2/2024 11:37
לירון
14/2/2024 11:37
רכשתי בנפרד 2 כרטיסים של חברות שונות הראשונה מישראל למוסקבה והשנייה ממוסקבה לנפאל. הטיסה השנייה של הקונקשן התבטלה ולא מצאתי שום טיסה באותו יום שאוכל לרכוש ככה שנאלצתי להשאר 2 לילות במוסקבה ולשלם על מלון וזה גרם לי עוגמת נפש רבה... האם ניתן להגיש תביעת פיצויים על הביטול השני?
תביעת פיצויים עקב ביטול טיסת קונקשן ועוגמת נפש לנוסע
עורך דין יצחק מימון
10/3/2024 15:20
עורך דין יצחק מימון
10/3/2024 15:20
צריך לקבל יותר פרטים על מנת להשיב לך באופן מקצועי. על פניו אתה מתאר שאתה זה שרכשת את כרטיסי הטיסה בנפרד. כלומר, ראשית לא ברור מה היה הפרש הזמנים בין הטיסות, ולא ברור מדוע הטיסה במוסקבה התבטלה. והאם חברת התעופה שביטלה את הטיסה כלל מפעילה טיסות לישראל. ממה שאתה מתאר, בכל מקרה ככל הנראה חוק שירותי תעופה לא חל במקרה שלך. הייתי ממליץ לך לשקול בחיוב לפנות אל חברת התעופה שביטלה את הטיסה ולפתוח תביעה/דרישה לפיצוי. משום שיכול להיות שבמקרה שלך חל הדין האירופי.
בברכה
יצחק, עו"ד
ביטול חופשה ע"י ספק - את מי לתבוע
הלל
6/2/2024 9:32
הלל
6/2/2024 9:32
שלום רב,
רכשתי חבילת נופש דרך אתר קופונים, לאחר הרכישה השלמתי את הפרטים האישים שלי מול הספק שאמור לספק את החבילה שרכשתי , החופשה צריכה להיות בסוף חודש מרץ, לפני כשבועיים הודיעו לי שחבילה מבוטלת בגלל שחברת התעופה הפסיקה לטוס לארץ בגלל המצב. ואני לא זכאי להחזר כספי, תמורת זאת אקבל שובר זיכוי עתידי , את מי לתבוע? את הספק או אתר הקופונים? או שתיהם יחד?
תודה
ביטול חופשה ע"י ספק - את מי לתבוע
עורך דין יצחק מימון
6/2/2024 12:09
עורך דין יצחק מימון
6/2/2024 12:09
היי, במקרה שאתה מתאר זה נראה כמו התנהלות קלוקלת של המעורבים. עם זאת חסרים לי פרטים נוספים על מנת להשיב לך באופן מקצועי יותר.

על קצה המזלג, ככל הנראה צריך לתבוע את סוכן הנסיעות (שדרכו רכשת את החבילה) וגם את חברת התעופה. בהתאם למה שאתה מתאר עליך לקבל את כספך בחזרה ולא כשובר עתידי !! כלומר, הבחירה לשובר עתידי היא שלך ולא שלהם.

אשמח לשמוע עוד פרטים על מנת לנסות לסייע לך, אתה יכול להתקשר אליי ישירות ממש כאן דרך האתר בכרטיס האישי שלי.
בברכה
עו"ד יצחק מימון
אי החזרת תשלום עבור טיול שבוטל עקב המלחמה
אריק דנינו
2/2/2024 9:50
אריק דנינו
2/2/2024 9:50
היי,
התייעצות קלה,
ב-10.10 הייתי אמור לטוס עם קבוצה קטנה לנורבגיה+לפלנד. המדריך בעל החברה (חברה של איש אחד, אם אינני טועה).
הטיול בוטל עקב המלחמה. אישית ביטלתי ב-9.10
התשלום לטיול היה אמור להתבצע בשתי פעימות. אחת לפני הטיול ואחת בסוף הטיול, כאשר כל פעימה עולה 1900 יורו (תשלום טיסות בוצע באופן ישיר לחברות הטיסה)
עד לרגע זה הכסף מהטיול לא חזר אליי. תשלום הטיסות כן (בתוך 3 ימים).
משיחות עם המדריך - הוא מורח אותי לא מעט, ואף משקר.
באמצע דצמבר, הצעתי לו להחזיר לי את הסכום בשתי פעימות, כאשר הבטיח שיחזיר פעימה ראשונה בסוף דצמבר ופעימה שניה בסוף ינואר.
הבאתי לו את מספר ה-IBAN שלי (מספר חשבון בינלאומי, כי הוא ישראלי תושב לפלנד).
טען שביצע העברה כבר באמצע ינואר.
ביקשתי שישלח אישור העברה, ב-21.1, ועד היום בחר להתעלם - משמע, לא ביצע.

השאלה שלי, מה אני אמור לעשות במצב כזה?
לא רוצה להיכנס לסחבת של תביעות קטנות, אבל אם אין ברירה, זה מה שאעשה
תודה מראש
אי החזרת תשלום עבור טיול שבוטל עקב המלחמה
עורך דין יצחק מימון
6/2/2024 12:02
עורך דין יצחק מימון
6/2/2024 12:02
השואל פנה גם דרך הכרטיס האישי של מנהל הפורום (עו"ד מימון) וקיבל מענה אישי טלפוני למקרה בענייננו.
פיצוי על טיסה ללונדון שבוטלה שבועיים לפני
דנית
30/1/2024 10:55
דנית
30/1/2024 10:55
הייתה לי טיסה עם חברות ללונדון, הודיעו לנו שבוטלה שבועיים לפני מועד הטיסה, האם זה תקין? האם מגיעים לי פיצויים?
פיצוי על טיסה ללונדון שבוטלה שבועיים לפני
עורך דין יצחק מימון
6/2/2024 12:04
עורך דין יצחק מימון
6/2/2024 12:04
במקרה בהם חברת התעופה ביטלה את הטיסה מעל 14 ימים לפני מועד הטיסה, על חברת התעופה להשיב את כספכם בחזרה, אך לא קיימת לכם זכאות לפיצוי.
בברכה
עו"ד יצחק מימון
זמן סביר להחזר על ביטול טיסה
ולרי וולושצוק
31/12/2023 19:51
ולרי וולושצוק
31/12/2023 19:51
שלום.
טיסתי בוטלה על ידי חברת תעופה שבועיים לאחר תחילת המלחמה, אמצע אוקטובר.
החברה פירסמה שתזכה את הנוסעים בסכום מלא.
עברו מעל חודשיים, אתר הטיירות טוען שעדיין לא התקבל הזיכוי מחברת התעופה.
האם זה עדיין זמן סביר לקבלת החזר ומה כדאי לעשאות?
זמן סביר להחזר על ביטול טיסה
עורך דין יצחק מימון
1/1/2024 11:50
עורך דין יצחק מימון
1/1/2024 11:50
היי ולרי, ממה שאתה מתאר יש כאן התנהלות לא תקינה של כל הצדדים. ברגע שהטיסה התבטלה היא מן הסתם לא התקיימה, לפיכך, אסור להם להשאיר את התמורה אצלם, כאשר לא נגרמה להם שום הוצאה, זהו כספכם !

הייתי מציע לך לפנות אל חברת התעופה ואל סוכנות התיירות או במכתב התראה מעורך דין או בהגשת תביעה קטנה. לדעתי עדיף להגיש תביעה קטנה משום שאני מניח שכבר פנית אל המעורבים. מה גם שזאת האופציה הטובה ביותר מבחינה משפטית במקרה הנ"ל.

במידה ויש לך עוד שאלות, אשמח לנסות לסייע לך, ואתה יכול לפנות אליי לייעוץ טלפוני ללא עלות ממש כאן דרך הכרטיס שלי באתר.
יצחק
חב' תעופה אישרה כל החזרי הוצאות ביטול טיסה וחזרה בה
פביאנה
30/12/2023 20:22
פביאנה
30/12/2023 20:22
בערב 8/10 חברת תעופה זרה הודיעה לנו על ביטול טיסת חזור ב9/10 מסיציליה.
נתקענו בחו"ל יומיים נוספים עד שמצאנו טיסת חילוץ חזרה לארץ ב 11/10 שעלתה לנו הרבה יותר מהטיסה המקורית.
חברת התעופה זיכתה אותנו על טיסת החזור המקורית שביטלו.
הגשנו באתר חברת התעופה בקשה להחזר הוצאות:
הפרש עלות טיסות,לינה 2 לילות וארוחה והם אישרו לנו במייל עפ"י תקנה EC 261/2004 את הכל ושיזוכה תוך 10 ימי עסקים.
אחרי מעל כחודש ,כשלא זוכינו, פנינו בבירור וחזרו בהם .הם כתבו בתשובתם שטעו בתשובה הראשונה ,שלא יכולים לשאת בתוצאות הנזקים עפ"י gcc
( general condition of carriage)
ומוכנים לזכות בסכום פעוט (שהוא בעצם לינת לילה אחד בלבד) ואם לא נקבל הצעתם יסגרו את הפנייה .
לא היינו שבעי רצון מתשובתם ,פנינו שוב אך בינתיים סגרו את הפנייה .
2 שאלות:
1. האם יש לי מה לעשות בהתבסס על כך שבהתחלה קיבלנו בכתב אישור החזר הוצאות מלא (כאמור הפרש טיסות,לינות וכלכלה) ,אף על פי שאחר כך טענו שטעו בתשובתם?.
2.במידה ולא נוכל להתבסס על האישור בתשובתם הראשונה (בגלל המצב הבטחוני /החוק/תקנות)
האם יש לי מה לעשות לגבי חלק מהעלויות ?
מענה לפנייתך
עורך דין יצחק מימון
31/12/2023 12:47
עורך דין יצחק מימון
31/12/2023 12:47
היי, בוודאי שיש לכם מה לעשות ובוודאי שחברת התעופה אחראית עליכם גם בהקשר ההוצאות שציינת. חסרים לי פקטים נוספים על מנת להשיב לך באופן בקצועי יותר. את מוזמנת לפנות אליי טלפונית, ממש כאן דרך הכרטיס שלי באתר וואשמח לייעץ לך ולעזור לך טלפונית מה הדרך הטובה ביותר לעשות זאת .
יצחק, עו"ד
טיסה חזרה לארץ שבוטלה בגלל המלחמה
אופיר
19/12/2023 8:10
אופיר
19/12/2023 8:10
שלום,
טיסה חזרה לארץ מברצלונה שהזמנתי באתר חברת bluebird (בבעלות ישראלית), בוטלה יומיים לפני מועדה ב12.10 בגלל המלחמה. קיבלת מהם הודעה שאני זכאי להחזר מלא. יש תקופה מוגדרת לעיכוב ההחזר?
ביטול טיסה חזרה לארץ בעקבות המצב
אוהד
15/12/2023 22:40
אוהד
15/12/2023 22:40
ב9.10 היינו צריכים לחזור לארץ מברצלונה וחברת התעופה ביטלה לנו את הטיסה.
(חברת התעופה כביכול אירופאית אך כנראה בבעלות ישראלית מאחר והחיוב התבצע על ידי סוכנות ישראלית, אף על פי ששילמנו ישירות באתר של חברת התעופה)
על ביטול הטיסה, חברת התעופה/הסוכנות כלל לא טרחו לומר לנו ונאלצנו לגלות דרך לוח הטיסות של נתבג.
הביטול אילץ אותנו לשלם עוד אלפי שקלים על כרטיסי טיסה חדשים חזרה לארץ עם חברת תעופה אחרת(שעלו הרבה יותר מהכרטיסי טיסה המקוריים), ועל לינה וכלכלה.
לאחר שניסינו במשך יותר מחודשיים להשיג את חברת התעופה והסוכנות הישראלית, באמצעות עשרות מיילים ונסיונות חוזרים להתקשר אל מספר הטלפון של שירות הלקוחות שנותק ולא ניתן להשיגו,
חברת התעופה חזרה אלינו במייל וטענה שתזכה אותנו בסכום שהוא פחות ממחצית הסכום הכולל אותו שילמנו(הלוך חזור ישראל-ברצלונה + מזוודות).
השבתי במייל חוזר לחברת התעופה וגם לסוכנות שזה מצב לא הגיוני והחזר לא הולם וראוי.

האם במצב כזה של ביטול טיסה ללא התראה, זיכוי חלקי אחרי יותר מחודשיים, אי מתן סיוע לגבי לינה וכלכלה שגרמו לנו להוצאות עצומות וללא פיצוי על הוצאות אלו, קניית כרטיסי טיסה חדשים שעלו הרבה יותר, והתעלמות כמעט מוחלטת מצד אותן חברות, מגיע לי פיצוי או החזר יותר הולם?
כי אחרי המסע המפרך הזה של לנסות לקבל את כספי חזרה לפחות על כרטיסי הטיסה ובסוף לקבל אפילו פחות ממחצית אני תוהה לעצמי מה החוק קובע והאם יש על מה להתעקש?

תודה רבה 😊
מענה לפנייתך
עורך דין יצחק מימון
17/12/2023 11:34
עורך דין יצחק מימון
17/12/2023 11:34
היי אוהד, בוודאי שיש לך סיבה להתעקש, על אף המצב הביטחוני. לחברת התעופה יש אחריות כלפיך. יש לך לא מעט מה לעשות למען האמת. אתה יכול ליצור עמי קשר טלפוני ממש כאן דרך הכרטיס שלי. אשמח להסביר ולסייע לך.
יצחק, עו"ד
ביטול \ דחיית טיסה בשל תקלה טכנית: החברה מסרבת לפצות
ראובן קלינמן
13/12/2023 12:10
ראובן קלינמן
13/12/2023 12:10
בטיסה שהייתי עליה מניו יורק לישראל קרתה תקלה במנוע אחד. חזרנו לניו יורק, והוטסתי למחרת.
החברה הסכימה להחזיר את הוצאותי, אך סירבה לפצות בפיצוי החוקי עפ"י החוק הישראלי (הרלבנטי כאן להבנתי) וכתבה:
"בנסיבות העניין ומאחר ומדובר בתקלה חריגה שלא ניתן היה לצפותה, במקרה זה לא נוכל להיענות בחיוב לבקשתך לפיצוי."

נראה לי שמגיעים לי פיצויים על פי ניסוח החוק. נכון? ואם כן - האם סביר שאוכל לקבל באמצעות הגשת תביעה בביה"ד לתביעות קטנות?